Gå til innhold

Lowepro Slingshot 200 aw


Anbefalte innlegg

Vurderer og bestille meg denne baggen/sekken over nett, men trenger litt bekreftelse på hvor mye plass den faktisk tar. Eller mao hvilke objektiver. Den vil primært brukes til klatrebilder, hvor jeg henger i tau i fjellveggen, og vil ha behov for flere typer linser.

 

Baggen før romme følgende:

 

30d med 24-105mm som standardkit

+ 70-200mm f4 is (men bør også kunne byttes ut med 2.8)

+ 50mm f1.4 (som ikke brukes så mye under klatring, men skal være i baggen likevel)

+ 10-22mm 3.5-5.6

+ blitz (430 eller 580)

+ diverse minnekort, filtre, kabler

 

 

Jørgen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en Slingshot 200 AW og får lett plass til følgende:

- 30D m/batterigrep

- 24-105mm f4 IS USM

- 70-200mm f4 IS USM

- Sigma DC 10-20mm f4-5.6 EX HSM

- Sigma DC 30mm f1.4 EX USM

- 60GB minnebank

- plenty minnebrikker og andre ting

- har ikke blitz

 

Det er akkurat plass til 70-200mm f4 IS USM, så tror det kan bli trangt med 2.8'n.

Lenke til kommentar

takk for svar.

 

grunnen til at jeg spør om 2.8 er fordi jeg skal til spania på søndag og skal låne med meg en 2.8 for å prøve. vurderer nok 4.0 is til et bedre kjøp så lander nok på det uansett. men greit og vite hva det er plass til før man kjøper en sekk til tusen spenn.

 

er du forresten fornøyd med vidvinkelen til sigma??

 

J

Lenke til kommentar
takk for svar.

 

grunnen til at jeg spør om 2.8 er fordi jeg skal til spania på søndag og skal låne med meg en 2.8 for å prøve. vurderer nok 4.0 is til et bedre kjøp så lander nok på det uansett. men greit og vite hva det er plass til før man kjøper en sekk til tusen spenn.

 

er du forresten fornøyd med vidvinkelen til sigma??

 

J

Skal du ha med en 70-200mm f2.8 bør du nok over på 300aw. Jeg har en Sigma utgave av nevnte optikk og du trenger nok plassen i den største sekken for å få med den. Et annet spørsmål er vel heller vekten på objektivet. Det er mer glass i en f2.8.

 

Jeg går en del med sekken, og har funnet ut at det er lurt å stabilisere den med en ekstra rem fra bærebeltet på høyre side til omtrent midt på bæreremmen. Da sitter den som støpt. Med en standard remlås på midten av remmen er det ikke noe heft å nevne å åpne den i tillegg til bærebeltet for å få fram sekken.

Bjørn Ivar

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdreven bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn, forkortelser osv. skal unngås. Emnefeltet skal beskrive innholdet i tråden. Eksempel: Problem med TV-ut på Radeon 9800. Dårlig bruk av emnefelt medfører stengning av tråden.
Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

Tråden har et dårlig emnefelt og er derfor blitt stengt. Vennligst les utdraget over fra retningslinjene og netiketten angående dette.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...