Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Router - med støtte for UMTS/HSDPA + 802.11g/n


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noe sånt jeg leter etter ja.

Men, jeg må i tillegg kunne koble opp den routern til en annen router. Altså, si at nabon har en trådløs router, som jeg får lov til å koble til. Denne routern jeg kjøper, skal da koble til denne, og bruke wlan til å komme seg ut på nettet. PC-en min er koblet via cat5 til denne routern (som jeg skal kjøpe).

Om nabon slår av routern sin, slik at nettet blir borte den veien, skal den automatisk switche over til 3G.

 

Var det mer forstålig?

Kanskje denne Linksysen klarer det?

Lenke til kommentar

den klarer nesten alt du ber om. eneste problemet du vil ha er og få 2 radio moduler, når det bare er 1 i den :-/

 

default software så switcher den mellom "wan port" og "gprs port" automatisk, men ikke mellom wlan og gprs port.

 

tingen er at du kan ikke vidre sende wlan singal uten og ha 2 wlan kort i den(det er bare 1 i den)

siden du må nok bruke client routed mot naboen din.

vil si du ikke har noe wlan kort for og sende wlan ut hoss deg.

for og få den til og kune mota singal fra naboen så må du bruker openwrt , eller dd-wrt (hvis den er støtta)

 

NB:støtter naboen wds på wlan kan du slå på det, da trenger du bare 1 wlan kort i routern.

Endret av ranvik
Lenke til kommentar
Noen som vet om det finnes noen router som har støtte for både 3G/HSDPA (i verste fall edge) og vanlig trådløst nettverk?

Blir nesten som et trådløst nettverkskort som prøver å koble til et wlan, og om den ikke får til det, så kobler den til via mobilnettet.

 

Jeg har en Draytek 2800G hvor jeg kobler til mitt Netcom USB 3G/HSDPA kort og hvor den kobler opp på dette om ikke vanlig adsl funker. Har testet og fungerer helt utmerket. Jeg bruker da et Huawei E220 USB kort koblet til den.

Lenke til kommentar

hadde jeg vært deg hadde jeg tatt den WRT54G3G-AT , og en wrt54gl (som du bruker for og linke opp mot naboen. koble så lan porten fra wrt54gl i wan porten på WRT54G3G-AT , husk at dem må ha forsjelige ip range eks: 192.168.20.1 på WRT54G3G-AT , og 192.168.19.1 på wrt54gl.

så har naboen din 192.168.1.1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...