Gå til innhold

Fra Wireless til LAN


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har behov for en liten duppeditt som tar signale fra mitt trådløse

nett og porter over til kablet uttak.

 

Finnes det noe slikt som er billig og enkelt ? Og finnes det alternativer

med flere lan-kontakter ? Trådløs switch på en måte :o)

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan jo starte med å lese denne tråden.

 

Det var det jeg var redd for.. Duppeditten som jeg er på jakt etter eksisterer p.t. ikke.

 

Vel.. får vente noe år.. Gidder ikke kjøpe en "diger" router til dette.. Da får jeg heller spikre opp noen kabler rundt om i leiligheten.

 

Eventuelt prøve LAN over strømnettet :o)

 

Takker for svar :o)

Lenke til kommentar

Hmm kanskje jeg har misforstått... men du vil ha et trådløst signal videre på kabel?

 

Det gjør jeg i dag med en linksys WRT54GL til 500 kr og gratis Tomato firmware. Ruteren er satt i "Wireless Ethernet Bridge" modus.

 

Da kan du plugge inntil 4 kablete enheter i Linksysen og de oppfører seg som om de er knyttet til det originale nettet. Ja sikkert fler enheter med switch også.... men kanskje jeg har misforstått noe - mine enheter er koblet rett i ruteren, er det andre krav når du skriver det med "kablet uttak"?

Lenke til kommentar
Hmm kanskje jeg har misforstått... men du vil ha et trådløst signal videre på kabel?

 

Det gjør jeg i dag med en linksys WRT54GL til 500 kr og gratis Tomato firmware. Ruteren er satt i "Wireless Ethernet Bridge" modus.

 

Da kan du plugge inntil 4 kablete enheter i Linksysen og de oppfører seg som om de er knyttet til det originale nettet. Ja sikkert fler enheter med switch også.... men kanskje jeg har misforstått noe - mine enheter er koblet rett i ruteren, er det andre krav når du skriver det med "kablet uttak"?

 

Du har forstått riktig :o)

 

500 var ikke så ille.. skal tenke på den.. men det jeg primært er ute etter er en liten dippedutt som ikke tar så himla stor plass og som ikke gjør noe annet enn å få de trådløse signaler over på tråd for en enhet som ikke støtter wlan.

 

Og siden jeg har noen enheter plassert litt her og litt der er det litt overkill med en router for hver av disse. Men så vidt jeg kan se i farta så finnes det ikke noen små dedikerte aksesspunkter til dette.

 

Please prove me wrong :o)

 

Takker for svar!

 

hei, kjøp deg et trådløst aksesspunkt, så kan du koble switch/hub inn i denne.

 

Har tenkt tanken, men det blir for mange og store bokser. Men takk uansett :o)

Lenke til kommentar
Hadde du giddet å lest hele posten som jeg linket til ville du funnet ett innlegg av meg hvor du finner en guide til nettopp det du ønsker deg.......

 

Jeg leste selvfølgelig innlegget med link til din hjemmeside. Det omhandler så vidt jeg kan se routere og repeatere. Jeg er primært interessert i en liten dippedutt som gjør det jeg vil. Hverken mer eller mindre. En router eller de aksesspunkt jeg har funnet hittil tilfredstiller ikke mine krav til en "liten dippedutt"

 

Men som trådløs switch fungerer f.eks. Linksys WRT54GL som du og maheath nevner. Selv om jeg mener det burde finnes noe litt enklere.

 

Det kommer vel etterhvert :o)

Endret av Illus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...