Gå til innhold

Bra gitarspill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
sultans of swing - mark knopfler/Dire Straits

bare en av mange til Knopfler...

 

(Hotel California må også sies å være meget bra)

 

bertie

 

Skulle akkurat til å nevne Dire Straits selv, men jeg foretrekker Brothers in Arms. Det er kanskje ikke det mest krevende gitarspillet, men det er mildt sagt genialt bra! :)

Lenke til kommentar

Får vel pepper for dette men jeg er veldig svak for mye av det Judas Priest har laget opp gjennom tidene. Gutta er jo metal-historie. To lead gitarer er tøft. Iron maiden er oxo høyt oppe på listen

 

Oxo enig i de som nevner Mark Knopfler/Dire Straits. Utrolig "elegant" gitarspill.

Lenke til kommentar

Brad Gillis og Jeff Watson fra Night Ranger er uten tvil tidenes beste gitar duo! Bare sjekk ut soloen i låta "New York Time" fks.! Helt utrolig!!!!

 

Visste dere forresten at det var Jeff Watson i Night Ranger som oppfant 8-finger tapping? - IKKE Eddie Van Halen. Han tok bare all famen!!! Jævelen.. Hehe!

Lenke til kommentar

Herre gud for noen forslag... Kirk Hammet's solo i Enter Snadman er brukbar, Jimmy Page's soloer er av høy kvalitet (nevner ingen spesifik, da det er bra soloer i omtrenr hver Zeppeilin sang) og ikke minst Eric Clapton's soloer. Det er nytelse å høre på... :woot:

Lenke til kommentar

Gode gamle Night Ranger.. hihi

 

Godt at åttitallsheltene lever i noens hjerter fortsatt!

 

Jeg holder fortsatt på at soloen i Daft Punks "Aerodynamic" er finfin.. Mer seriøst, Pink Floyds "Echoes" har også en fin (og lang) solo, selv om den ikke er så krevende.

 

Ikke glem de norske heltene (Eriksen, Paus jr. osv..)!

Lenke til kommentar

Kowalski,

 

Var redd jeg skulle få høre "Hvem er Brad Gillis og Jeff Watson" "Hva er Night Ranger" osv...

 

Godt at NOEN har litt opplæring i rockens verden! ;)

 

Har sett Night Ranger live i USA 2 ganger (var i New York, og i Chicago...) og det var de sykeste konsertene jeg noengang har sett! De dro 30.000 mennesker på disse konsertene!

 

YOU CAN STILL ROCK IN AMERICA!!!!!!!!!!

 

Folkens, sjekk ut den sangen! Helt rå gitar solo i den! ;)

Lenke til kommentar

AC/DC - For Those About To Rock (We Salute You)

deLillos - Sveve Over Byen (versjonen som er hentet fra Mere cd'n. Gitarspillet på slutten der.. Oooo )

The Shadows - Honorable Puff Puff

Også syns jeg Kent har veldig mye bra gitarspill i sine låter.

 

[Edit: Feil tittel på en låt]

Lenke til kommentar
liker ikke gitar-"soloer" generelt, men en gitarsolo digger jeg: i "beat it" med M.Jackson

 

Her er det Eddie Van Halen som trakterer gitaren.

 

Ellers må jeg si Vernon Reid har en haug med gode gitarsoloer, spesiellt mye av det som er gitt ut med Living Colour.

 

Skal ikke glemme gode gamle Frank Zappa heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...