Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

"Amatør" skal kjøpe 400cc sykkel!


Anbefalte innlegg

Planlegger en liten rund-tur i japan denne sommeren, skal ta ~400cc lappen der nede, kjøpe en sykkel brukt for rundt 10000,- og leve på veien 1 månedstid.

 

Har en del spørsmål i forbindelse med dette, siden det mest avanserte 2-hjuls kjøretøyet jeg har vært borti er en scooter. :p

 

Aller først: Hvilken type sykkel passer godt som "førstegangs sykkel"?

Jeg syntes roadster og cruiser sykler ser ufattelig fete og gøyale å kjøre på, men det som ser lett ut kan være vanskelig. (av erfaring..)

Grisesikler på en (Obs, inneholder japansk tekst :ph34r: )Kawasaki Balkan og Suzuki Inazuma.

 

Begge koster ~10000,- så det står på hvilken som egner seg best til mitt bruk i sommer.

Det blir vel ihvertfall en 8~10 timer på veien hver dag, trener og er forberedt på å bli sliten, men vil ikke bli unødvendig sliten. Jeg er forresten 190cm høy, hvis sykkelen er for lav regner jeg med at knær/ben kommer til å verke? Er dette noe jeg burde ta hensyn til når jeg kjøper sykkel? (Man kan jo ikke akkurat justere setehøyden som på en tråsykkel...)

 

Det andre er; hvilke japanske MC produsenter leverer "overall kvalitet" ? Siden sykkelen blir kjøpt brukt skal den få en sjekk på verksted etter kjøp, men jeg vil helst slippe å gi opp turen halvveis pga feil valg av produsent..

 

Tredje; hvor kan jeg få tak i bra men billig MC utstyr? Jeg har sjekket noen butikker i japan som selger utstyr (hansker, jakke, bukse, hjelm osv) for en ~500,- pr del.

Har noen en positiv erfaring med japansk produsert utstyr så fortell meg gjerne om hvilket merke!

 

Gleder meg stort til å trå inn i MC verden!

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...