Gå til innhold

Blåskjerm i VISTA


Anbefalte innlegg

.. skjedde mens jeg installerte tre ting samtidig (patcher til BF2, BF2142, Oblivion), samtidig som jeg multi-tasket heftig..

Håper det ikke er ramfeil, mistenker at det å gjøre så mye samtidig forårsaket det.. Går greit når jeg installerer én og én patch av gangen. Går det an å teste for ramfeil uten slik boot-CD?

Endret av Eryk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør ikke installere flere ting samtidig, spesielt om den bruker Windows installer. Disse kan fort komme i konflikt med hverandre.

 

Jeg tror feilen kom av en IO-konflikt eller lignende. Om du ikke ser noe til blåskjermen igjen, har du lite å frykte.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått omkring tre blåskjermer til, og hatt et utall tjenester som avslutter (bla. Remote Procedure Call, SuperFetch, Indexing Service og Windows Explorer). Har fått blåskjerm etter at jeg startet Asus-CDens installasjonsprogram, mens jeg installerte windows oppdatering og etter å ha startet windows explorer (win-knapp + E).. hyggelig med ny datamaskin. :(

 

Skal installere SP1 og se om det utgjør en forskjell..

 

Vista foreslo selv at det kunne være en minnefeil, men to faser med windows memory diagnostic tool oppdaget ingen problemer.

 

Vet ikke min arme råd jeg. Uff.

Lenke til kommentar

hei!!

 

Sliter med det samme selv, får en bluescreen i ny og ne. Men i mitt tilfelle tror jeg det er en driverkonflikt. Jeg hadde et xfi lydkort jeg hadde litt problemer med å få instalert, og det ble litt krøll med de driverene og driverene som var med lydkortet på selve hk`et mitt. nå hakke jeg geddi å reinstalert for å teste, men regner med det er feilen hos meg. Kommer opp somregel når jeg spiller og sitter på noe form for ts eller skype ellerno sånn tull... Kan du kanskje ha en driverkonflikt du og?

Lenke til kommentar

Hei :)

 

Jeg har også fårr noen blåskjermer, dette skjer når jeg gjør noe som har med windows update og gjøre.

 

Her er en rapport om feilen:

 

Problemsignatur:

Navn på problemhendelse: BlueScreen

OS-versjon: 6.0.6000.2.0.0.768.3

ID for nasjonal innstilling: 1044

 

Tilleggsinformasjon om problemet:

BCCode: 1000007f

BCP1: 00000008

BCP2: 828270C0

BCP3: 00000000

BCP4: 00000000

OS Version: 6_0_6000

Service Pack: 0_0

Product: 768_1

 

Filer som bidrar til å beskrive problemet:

C:\Windows\Minidump\Mini030608-02.dmp

C:\Users\Ole Einar\AppData\Local\Temp\WER-92804-0.sysdata.xml

C:\Users\Ole Einar\AppData\Local\Temp\WER3014.tmp.version.txt

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 

Problemsignatur:

Navn på problemhendelse: BlueScreen

OS-versjon: 6.0.6000.2.0.0.768.3

ID for nasjonal innstilling: 1044

 

Tilleggsinformasjon om problemet:

BCCode: 1000007f

BCP1: 00000008

BCP2: 8280C0C0

BCP3: 00000000

BCP4: 00000000

OS Version: 6_0_6000

Service Pack: 0_0

Product: 768_1

 

Filer som bidrar til å beskrive problemet:

C:\Windows\Minidump\Mini031908-03.dmp

C:\Users\Ole Einar\AppData\Local\Temp\WER-92024-0.sysdata.xml

C:\Users\Ole Einar\AppData\Local\Temp\WERCC72.tmp.version.txt

 

Noen som vet hva som gjør det?

Har googlet litt men fant ikke noe..

Lenke til kommentar

Tror ikke det er så farlig med bluescreen. Selv er det klikka litt for pcen min nå, så jeg får bluescreen 1/3 av gangene. Den kommer når jeg skrur på dataen. Ser allikevel ikke ut til at dataen tar skade av det.

 

Denne som kommer:

Endret av vestlia
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...