Gå til innhold

Hvordan lagde blizzard wow? ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Privatserver er ulovlig.

 

Og no offence, men du kommer ikke til å klare å lage ditt eget WoW-spill for å spille gratis heller. :)

Endret av Potetfar
Skrevet (endret)
De lagde WoW med selvlagde programmer, noe oss vanlige dødelige ikke har tilgang på.

 

Og bare søk på Google om du vil finne privat server å spille på, er ikke så vanskelig å finne ;)

 

Så det gikk ikke bra? Hvordan lagde du selvlagde programmer? Hadde ikke tenkt å lage et men :p Noen annbefalinger til hvorddan jeg lager et eget noobspill? Hvilke realmer spiller du på?

Endret av Wildwar
Skrevet

Først og fremst lagde de ikke wow med et program men ved bruk at et programmerings-språk. Mest sansynligvis C++

 

Andre og sist, privatserver er ikke lov og kan ikke prates om på forumet her.

Skrevet
Selvfølgelig lagde de WoW med programmer, men de brukte selvlagde programmer til å lage terreng, og compile modellene til filer som motoren klarer å bruke.

 

Joda, men blir feil å si at du bruker et program for å skrive spillet. Du bruker et programmerings-språk som du senere compiler.

 

Og vil også sterkt tro at de ikke først skriver egene programmer for å lage terreng og modeller osv da dette tar en evighet å utvikle og det allerede finnes mange fra 3D-modelling programmer fra før av.

Skrevet
Noen som hvet hvordan Blizzard, lagde wow? Hva av programmer og annet?

Dette er greit :)

Eller er det noen her som kjenner til hvordan vi får gratis wow playing? på privatserver?

Dette er ikke greit!

 

Dere kan bare diskutere om hvordan man laget WoW.

Skrevet

Regner med Blizzard gjør som mange andre. Lisensierer 3D program som Maia for å lage modellene og en selvlaget terreng editor for å lage områdene i spillet. Alt sammen sammenført i spillmotoren, lage av dem selv selvfølgelig.

 

Er veldig mange spill som gjør det på samme måte som f.eks Painkiller og God of War 1 og 2. Der er modellene laget i et eksternt 3D program (for God of War sin del er det Maia) for deretter å samføres i en egen spillmotor.

Skrevet

Development

 

World of Warcraft was first announced by Blizzard at the ECTS trade show in September 2001.[25] Development of the game took about four years with extensive testing done to make sure everything was ready for launch. The 3-D graphics in WoW use elements of the proprietary graphics engine originally used in Warcraft III.[25] The game was designed to be an open environment where players are allowed to do what they please, alongside optional quests that players can complete to advance further in the game.[26] In addition, the quests were made to help guide players to spread across different zones to try to avoid what developers called 'player collision'. [27] The game interface was also designed to be easy to use allowing players to customize areas to their likings and also allows for add-ons and other modifications.[28]

 

Version history

 

World of Warcraft runs natively on both Macintosh and Windows platforms. Boxed copies of the game use a hybrid CD to install the game, eliminating the need for separate Mac and Windows retail products. The game allows all users to play together, regardless of their operating system. Although there is no official version for any other platform, support for World of Warcraft is present in Windows API implementations Wine and Cedega, allowing the game to be played under Linux.[29] and FreeBSD

 

Patch 1.9.3 added native support for Intel-powered Macs, making World of Warcraft a Universal application (as defined by Apple). As a result of this, the minimum supported Mac OS X version has been changed to 10.3.9; World of Warcraft version 1.9.3 and later will not launch on older versions of Mac OS X.[30]

 

Due to the fact that new content is constantly being added to the game official system requirements often change. In version 1.12.0 the requirements for Windows were increased from requiring 256 MB to 512 MB of RAM. Official Windows 98 technical support was dropped, even though the game continued to run fine until version 2.2.3.[31] After version 2.2.3, the official patches to version 2.3.0 failed on operating systems earlier than Windows 2000. By knowledgeably using an old update executable with new patch data, Windows 98 and Windows ME users could update from 2.2.3 using one of the released patches. Once successfully upgraded, the new version of the game then worked with Windows ME, although version 2.3.0 did not work with Windows 98 Second Edition unless applying updates to the operating system, including an unofficial third party's operating system modifications.[32]

 

 

- Wikipedia

Skrevet
De har lagd sine spillmotorer selv, bygget seg rundt det. Skal du lage ditt eget spill bør du nok finne en motor du kan prøve deg rundt.

 

Teksturer osv kan du selv lage i paint om du vil.

 

Ja for det blir jo verdens peneste teksturer. Kan du ikke et ordentlig tegneprogram styrer du unna å lage teksturene selv. Jeg har sett paint lagete teksturer, dessverre, og spillet ser horribelt ut.

 

Du har mange spill du kan lage modifikasjoner til. Om du vil lage RPG er Neverwinter Nights 2 et godt valg. Du kan lage Online RPG i det men ikke MMORPG (etters MMO tittelen innebærer mer enn bare en multiplayer del). Aurora toolset er et meget godt og kraftig verktøy til å lage en meget god verden så det kan være et naturlig valg om du vil forsøke deg på RPG.

 

Du har og flere free engiens RPG lagere og de er kjempegrei til småspill eller spill i gammel klassisk stil, men skal du ha noe bedre grafisk er modifisering's delen til mange spill som Oblivion og Neverwinter Nights 2 et mye bedre alternativ.

 

Du kan kanskje klage på at du da må kjøpe spillet men vil nå si at rundt 300 kr for en full funksjonible engien er en ufattelig rimelig pris :)

Skrevet
De har lagd sine spillmotorer selv, bygget seg rundt det. Skal du lage ditt eget spill bør du nok finne en motor du kan prøve deg rundt.

 

Teksturer osv kan du selv lage i paint om du vil.

 

Ja for det blir jo verdens peneste teksturer. Kan du ikke et ordentlig tegneprogram styrer du unna å lage teksturene selv. Jeg har sett paint lagete teksturer, dessverre, og spillet ser horribelt ut.

 

Saken var vel det at det er MULIG at man kan lage det i paint om man vil, man TRENGER ikke PS osv.

 

Man burde jo selvfølgelig ikke gjøre det i paint, er jo logisk det.

Skrevet
Først og fremst lagde de ikke wow med et program men ved bruk at et programmerings-språk. Mest sansynligvis C++

 

Andre og sist, privatserver er ikke lov og kan ikke prates om på forumet her.

 

Blizzard har jo uttalt at det er lov med privatserver, hvis du betaler måntlig subscription samtidig.

 

Skal prøve å finne kilde

Skrevet
Først og fremst lagde de ikke wow med et program men ved bruk at et programmerings-språk. Mest sansynligvis C++

 

Andre og sist, privatserver er ikke lov og kan ikke prates om på forumet her.

 

Blizzard har jo uttalt at det er lov med privatserver, hvis du betaler måntlig subscription samtidig.

 

Skal prøve å finne kilde

 

Nei det har de ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...