Gå til innhold

Spill til en jente på 5 år, trenger tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fram til nå har jeg vært veldig streng med min datter når det kommer til spill på pc, xbox og ps, så nå tenkte jeg det var på tide å la henne få prøve seg litt.

Men trenger litt hjelp her til å finne ett spill som kan passe bra til en jente på 5 år.

Det hun til nå har fått lekt seg litt med er josefine og lek&lær, men tror dette begynner å bli kjedelig for henne etterhvert.

På ps har hun fått testet jordbær matilde, eyetoy og buzz.

Så da lurer jeg på hva som er gode barnespill. Har både pc, xbox 360 og ps2, så tar i mot tips til alle deler.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, de konsollene (utenom pc) er ikke så barne vennlige :/ Hadde vært enklere hvis du hadde en nintendo konsoll men samma det.

Det er også vansklig å skaffe gode spill som er passende i den alderen der hun er for ung til å skjønne komplekse spill og ikke vil ha dårlige =(

Gamle plattform spill kan være artige feks løvens konge og alladin eller pusle spill på pc, bejewled?

Skrevet

Ja kanskje jeg skal kjøre emulator på stuepc. Er vel nok av gode spill å finne fram da om jeg får samlet tankene:)

Vet at nintendo er mer barnevennlig, men jeg har ikke kjøpt konsoll med hensyn til henne siden hun ikke er mer enn 5 år. Blir nok annerledes neste gang ny konsoll skal i hus, da vil hun garantert ha sitt og si hun også.

Skrevet

Søsteren min er seks år gammel og trives veldig innpå nrk super sine hjemmesider :thumbup: ...

hun liker også å spille the sims to,dette er kansje uaktuelt ...

Skrevet

Ja nrk sine sider er ganske poppulære her i huset også.

Sims får eventuelt vente til hun blir eldre tenker jeg, er nett fylt 5 år, så jeg tror ikke at sims er det beste alternativet enda.

Gjest Bruker-127711
Skrevet (endret)

Manhunt skulle vell gå:)

neida, de Matilde spille burde vell funka bra? søstern min på 7 storkoser seg med dem:)

EDIT: må slutte å skumlese..

Endret av Bruker-127711
Skrevet

Da får du watte den opp et niva frå Josefine til Magnus og Myggen ;) ...Neida, men det skulle vel muligens ikke vist seg at hun kanskje hadde interesse for arkadesimulatorer(Båt, bil, fly etc)?

Da nevøen min var 4 år, så storkoste han seg med slike simulatorer. Muligens er dette en gutt/jente interessesak, men det er vel lov å prøve?

Skal dog nevne at nevøen min likte det meste, spesielt flammekasteren i GTA: Vice city....

Skrevet

Måtte komme litt nintendo hasjelering her ja.. så det komme..

Gamle plattformere er å anbefale i alle fall.. Selv spiller kusina mi på 6 Mario 64 vær gang hun er på besøk.. Gjør ikke så mye, men hun liker da å hoppe rundt..

Kommer ikke på så mange rene plattformere til ps2, men man har jo Jak @ dexter greiene...

SSX synes forresten nevøene mine er kjempe gøy, ekstrem snowboard så det blir tullete.. de er 7+, så ligger litt over men.. Eller noen Lego spill kanskje? Eller ligger det også litt over 5 år?

Skrevet

Ville kjøpt Nintendo Wii, koster to og et halvt tusen eller noe. Det er mange barne spill til den også.

Skrevet

Jeg tror at en Nintendo DS og NintenDogs hadde vært populært! Naboen min på 7 spiller det veldig mye, og storkoser seg! Singstar er også gøy.

Skrevet

Det er ikke aktuelt å bruke flere tusen kroner på at hun skal kunne få leke seg litt med dataspill.

Om det finnes noe bra de til de konsollene eller til pc er det bra, om ikke får hun vente til hun blir større før det kommer en egen konsoll til henne i hus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...