Gå til innhold

TMBN, noen som vet?


pavement

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer sterkt og søke TMBN, (telemarksbattaljonen.) og jeg lurer på om noen av forum brukerne har vært eller er i TMBN, lurer mest på hva opptaks kravene er, siden det er vagt lagt fram på sidene dems. kom gjærne med inspilll om hvordan din eventuele tid i TMBN var,

 

 

BTW:

 

hva betyr 32\5 på lønn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
var liksom ikke det jeg lurte mest på. lurte mer på hvordan det er der, og om hvordan utstyr er, hvordan befalet er, osv...

 

Telemarksbataljonen er vel en vervet avdeling, altså ikke førstegangstjeneste? Ang. hvordan det er der så må du forberede deg på hard fysisk aktivitet, god spyke og en hefig motivasjon. Utstyrsmessig trener de nok med det som er av utstyr. Telemarksbataljonen har nok nye våpen og ny transport. Du må også være forberedt på utenlandstjeneste i Afghanistan.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg vurderer sterkt og søke TMBN, (telemarksbattaljonen.) og jeg lurer på om noen av forum brukerne har vært eller er i TMBN, lurer mest på hva opptaks kravene er, siden det er vagt lagt fram på sidene dems. kom gjærne med inspilll om hvordan din eventuele tid i TMBN var,

 

 

BTW:

 

hva betyr 32\5 på lønn?

 

Se mil.no, TMBN søker etter grenaderer.

 

32/5 betyr at du blir avlønnet i lønnstabell 32, alternativ 5. Dette tilsvarer ltr 21. Se hele lønnstabellen på følgende link, side 35: http://www.regjeringen.no/upload/FAD/Vedle...omplett_rev.pdf

Endret av Jurist
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Hva ligger lønnen på i TMBN for en grenader?

 

Startlønnstrinnet er 21 noe som tilsvarer ca. 240 000 i året. Når det gjelder øvelser og overtid som Herrbrun nevner så ville jeg ikke ha regnet med alt for mange av de, men det er ca. 2500 ekstra pr. øvelsesdøgn. I utlandet er lønna ca. 40 000 i måneden.

 

Har kommet inn der. Starter 5. januar.

 

Da sees vi kanskje ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...