Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke bilde på skjermen etter formatering.


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg fant ut at jeg hadde mye spyware og kanskje virus på maskina, så blei jeg så lei av alt til slutt at jeg bare formaterte Harddisken. Så prøvde jeg å installere windows på nytt. Men maskina ble ustabil og slo seg av "randomly" mellom 10-40sek for hver omstart.

 

Så gav jeg bare opp og lot maskina ligge på rommet mitt en måneds tid ca. Så tenke jeg at jeg skulle prøve å legge inn Linux på maskina, når jeg slo på maskina og puttet inn CD-en så var maskina meget stabil, den har ikke restarta seg selv 1 gang. Men da fikk jeg et nytt problem.

 

Jeg får ikke fram bilde på skjermen, skjermen sier bare "No signal Input, DVI Digital" og når jeg prøver analogen får jeg "No signal Input, D-SUB Analog" tror det var d-sub som sto.

 

Jeg tenkte at det kanskje var Grafikkortet som var ødelagt, så jeg lånte et 3d kort med en kompis (PCI Express x16) Men resultatet ble det samma, så jeg fikk lånt enda et kort med en annen kompis, men det endte også med samme resultat. Så prøvde jeg 3 forskjellige skjermer, men fortsatt samme melding på de også. Så ringte jeg en kompis, han ba meg sjekke om det var rammen som var ødelagt (Har 2x 1gb Corsair ram) Han sa at jeg skulle prøve å bare ha 1x ram om gangen så prøve å boote og se om det ble noe bedre, jeg testa begge rambrikkene og det ble ikke det spor bedre.

 

Nå sitter jeg med en maskin som ikke vil "samarbeide" med skjermen. Har ikke prøvd et annet Hovedkort, så det kan kanskje være det som er gåent?

 

Hadde vært kjekt om noen kunne ha kommet med noen tips om hva jeg kan gjøre for å lete etter problemet mitt.

 

Noe av maskinen består av:

 

AMD 4000+

Abit Fatal1ty AN8 SLI (gaming hovedkort)

2x Corsair Ram (2x 1gb)

Hyper 580w Strømforsyning

Gainward GeForce 7800GTX

Endret av Romund
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Høres egentlig ut som at det ikke kommer nok strøm til skjermkortet ditt.. prøv med en annen strømforsyning

 

Tror ikke det er noe galt med Hiper strømforsyningen, har også prøvd 2 andre PCI-Express kort, og skjermen var fortsatt svart.

Endret av Romund
Lenke til kommentar

Ikke mening og stjele tråden men jeg har samme problem. Kjøpt helt ny maskin og gledet meg som et barn til og teste. Men skuffelsen er bare stor.

 

specs er

Samsung 500 GB 7200RPM S-ATA2 16MB

 

Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz Socket775

 

OCZ DDR2 4096MB Gold GX XTC Dual Channel

PC2-6400 2x2048MB 800MHz. (5-5-5-18)

 

OCZ StealthXStream strømforsyning 600W

20/24pin ATX/BTX/PCI Express/SATA

 

Asus P5N-T DELUXE NF780I S775

ATX, SATA, GbLAN, DDR2, 3xPCIe

 

clubt3d 9600

 

Maskinen skrur seg på og alt snurrer og går men skjermen forblir svart :( Trenger jeg en sterkere strømforsyning? Jeg har husket og koble på strømmen til skjermkortet. Glemte det først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...