Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hull i leppa av snus. Skal det mye til?

Gjest snusløppkailln

Anbefalte innlegg

Gjest snusløppkailln
Skrevet

Jeg snuser ca. 1-2 priser snus pr. dag. Grovsnus og General, begge er løs. Hvor langt tid tar det før man får merkbart hull under overleppa?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hull tvers igjenom og opp til nesa?

jeg snuste mye mer enn 1-2 om dagen i ca 2 år, og jeg merker at gropa opp foran tenna er mye større enn det den var. den strengen som går opp der er nesten helt borte.

Skrevet

Som hugbees sier er det muligheter for utvidelse oppi kjeften din ja, men noe ekstremt hull får du vel neppe. Det du burde bekymre deg for istedenfor er å få kreft i overleppa, det fikk en bekjent av meg, måtte skjære vekk hele driten.

Skrevet

Det med at du får hull i overleppa er nok en myte fra før i tiden da det var glass i snusen.

jeg snusen vel en boks om dagen, porsjonssnus vel og merke, og jeg har til nå ikke merket noe særlig, bare litt tørrhet under leppa til tider.

Jeg har snuset i 1 år ca.

Skrevet
Det med at du får hull i overleppa er nok en myte fra før i tiden da det var glass i snusen.

Glass i snusen er også kun en myte.

Men man merker relativt tidlig i karrieren at hulrommet under overleppa utvider seg raskt oppover mot nesa. Hull i selve overleppa har jeg aldri hørt forekomme.

Skrevet

Men man merker relativt tidlig i karrieren at hulrommet under overleppa utvider seg raskt oppover mot nesa. Hull i selve overleppa har jeg aldri hørt forekomme.

Det er vel ikke akkurat noe myte da, før så var det lagt inn bittesmå glassbiter inn i snusen, slik at man fikk bittesmå sår i overleppa, dette for at nikotin skulle ta raskere effekt gjennom blodet.

Skrevet

Det er det som er myten ja SynsSwitch. Om det er sant eller ikke vet jeg om få som egentlig kan uttale seg om. Jeg er egentlig ikke en av de.

noen som finner noe info om dette?

Skrevet

Det er vel ikke akkurat noe myte da, før så var det lagt inn bittesmå glassbiter inn i snusen, slik at man fikk bittesmå sår i overleppa, dette for at nikotin skulle ta raskere effekt gjennom blodet.

Jeg er så lei av smårollinger som drar frem glasskår i snusen uten å ane hva de prater om. Det brukes saltkrystaller i snus, ikke og aldri glasskår.

http://www.swedishmatch.com/Swe/NoenMyterOmSnus.asp

Skrevet

Hva pokker har det med saken å gjøre om jeg snuser eller ikke? Jeg svarte på ting som jeg fant relevant. Jeg kjenner mange som snuser og har diskutert det emnet en del, så noe peiling har jeg.

Skrevet

Poenget er vel heller at PH-verdien i snusen fucker med systemet i munnhulen. Tannkjøttet trekker seg opp fra tennene slik at tannhalsene kommer frem. Man opplever også at man får "hull" i leppa. Leppa forsvinner faktisk gradvis hvis man snuser mye og ofte.

Det er en grunn til at jeg prøver å slutte å snuse nå etter 12 år med snus i munnen.

Skrevet

jeg snuser ca en boks om dagen og jeg har ikke noe hull? :S har snusa i over ett år liksom.. men jeg merker at det kan bli litt sårt rundt strengen noen ganger.. jeg har begynt å " dele posene" altså, jeg deler innholdet i posen og legger den under leppa slik at snusen ikke berører strengen. funker fett ^^ eller så kan man bare legge den på sia. pleier alltid å ha den der.

Gjest Guest_rainman_*
Skrevet

Fattern snusa siden han var 15, han er 51 år nå. Ikkeno hull men veldig gule tenner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...