loathsome Skrevet 12. mars 2008 Skrevet 12. mars 2008 (endret) Hei, Plutselig fikk jeg en bluescreen, og pc-en reboota seg. Når den startet på nytt, fikk jeg enda en bluescreen. Etter litt diagnosering fra min side, viser det seg at den ene harddisken min, en Western Digital Caviar 500GB, er problemet. Alt funker 100% fint uten den, men når jeg kobler den til (via S-ATA) vil ikke maskinen boote lengre. Den stopper under "bios post" når den skal sjekke harddiskene. Harddisken lager et par lyder, akkurat som den prøver å starte, og så slår den seg simpelthen av. Helvete heller, jeg tok backup senest i DAG, men det er fortsatt et par bilder og andre filer jeg helst vil ha ut; Men ikke om jeg må betale mange tusen kroner for det. Er det noe håp? Er det noe som helst jeg kan gjøre selv for å få liv i den eller som siste utvei; Hentet ut viktige filer? .. litt stress å kjøre fikseprogramer og sånt når den ikke vil boote med harddisken Setter stor pris på hjelp. Takk. - redigert - Ser nå at det siste event viewer sa om disken min, var The device, \Device\Harddisk1\D, has a bad block. ... This sucks! Endret 12. mars 2008 av loathsome
Sam_Oslo Skrevet 12. mars 2008 Skrevet 12. mars 2008 Etter det jeg forstår, er dette ikke en boot-disk. Da er det merkelig at maskinen rebooter. Skulle tro at BIOS ville "hoppe over" denne disken og maskinen ville boote uten å gjnekjenne denne disken. Dette kan mulignes være virus også, har du scannet for virus? Ellers kan du prøve Windows egene "Scandisk", den klarer ofte å fikse "bad blocks/sectors" ved å flytte data fra disse og fixe disken. Du kan også downloade "Ultimate Boot CD for Windows" og denne har flere bra "Disk Diagnostic og repair"-verktøy som kan redde filene dine og mulignes fixe disken også. Ellers hvis du Googler litt, bør du kunne finne en del gratis "disk repair tool" for å redde filene og mulignes fixe disken også.
kjeLL// Skrevet 12. mars 2008 Skrevet 12. mars 2008 det kan være at det er noe med sata-kablen eller kontrollern også. jeg ville testa den i en annen pc med en annen kabel.
loathsome Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Skrevet 12. mars 2008 det kan være at det er noe med sata-kablen eller kontrollern også. jeg ville testa den i en annen pc med en annen kabel. Det har jeg prøvd ... jeg får bluescreen med en gang den starter å boote. Merket at jeg hadde backup av litt mer en jeg trodde, så det er ikke SÅ farlig (bare noe inn i helvetes irriterende!!!) Satser virkelig på at dette går under garanti. Bestilte den fra Netshop, og har hatt den i 4-5 måneder eller noe.
kjeLL// Skrevet 13. mars 2008 Skrevet 13. mars 2008 du får gå i dialog med dem via e-amil eller telefon.
007CD Skrevet 13. mars 2008 Skrevet 13. mars 2008 det kan være at det er noe med sata-kablen eller kontrollern også. jeg ville testa den i en annen pc med en annen kabel. Det har jeg prøvd ... jeg får bluescreen med en gang den starter å boote. Merket at jeg hadde backup av litt mer en jeg trodde, så det er ikke SÅ farlig (bare noe inn i helvetes irriterende!!!) Satser virkelig på at dette går under garanti. Bestilte den fra Netshop, og har hatt den i 4-5 måneder eller noe. Garanti har du GARANTERT! Om ikke hos Netshop så har du hos Western Digital i Tyskland. Sendte min 500 Gb til dem for ikke så lenge siden, de har også advanced RMA sånn at de sender deg en ny disk først, jeg gjorde det og fikk tatt backup av min 500Gb før jeg sendte den ned til dem. Fant ut at min 500 Gb som var ca ett år gammel hadde garanti helt ut i 2009.
Caze Skrevet 13. mars 2008 Skrevet 13. mars 2008 Du har REKLAMASJONSRETT i 5 år mot leverandøren, så det er ingenting å bekymre seg over. Bare kontakt selger og forklar problemet.
loathsome Skrevet 13. mars 2008 Forfatter Skrevet 13. mars 2008 Tusen takk for svar Jeg har tatt kontakt med NetShop, og avventer svar fra de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå