Gå til innhold

A7N8X deluxe - Minnebåndbredde problemer


-=UniCorn=-

Anbefalte innlegg

Hmmmm.... Har klødd meg i hodet et par ganger nå. Bruker Asus A7N8X Nforce2 HK, problemet er bare at minnebåndsbredden min ligger på ca. 2200mb/s ved 200mhz minnefrekvens. det mangler lixom 1000. En annen snodig ting er at minnebåndbredden først begynte å komme seg under høyere fsb på CPU, men på 190 mhz minnefrekvens.

 

Minne mitt er Corsair xms pc3200 LL btw, så det er ikke minnet som suxxor.

 

Noen flere som har hatt lignende problemer med dette HK? Eller er dette for meg atter en bekreftelse på at Asus ikke akkurat er 1337?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Jeg har ikke brukt dette kortet, men jeg har brukt (i fortidsform) Asus et par ganger før. Det eneste rådet jeg kan gi deg er kjøp et nytt HK og sleng Asus der det hører hjemme....dvs på dynga, i dass, ut vinduet, under et lodd på 1 tonn etc. Asus ligner skremmende mye på Anus.

 

Tilfeldighet??? :shrug:

Lenke til kommentar
Hei

 

Jeg har ikke brukt dette kortet, men jeg har brukt (i fortidsform) Asus et par ganger før. Det eneste rådet jeg kan gi deg er kjøp et nytt HK og sleng Asus der det hører hjemme....dvs på dynga, i dass, ut vinduet, under et lodd på 1 tonn etc. Asus ligner skremmende mye på Anus.  

 

Tilfeldighet???  :shrug:

 

Som Vibeke Skofterud ville sagt det IDIOT !!!

 

ASUS er en seriøs hardware leverandør og leverer noe av det bedre man kan få tak i på markedet, så spar deg for slik skittkasting. Du skriver jo selv at du ikke har prøvd det...

Lenke til kommentar
Hei

 

Jeg har ikke brukt dette kortet, men jeg har brukt (i fortidsform) Asus et par ganger før. Det eneste rådet jeg kan gi deg er kjøp et nytt HK og sleng Asus der det hører hjemme....dvs på dynga, i dass, ut vinduet, under et lodd på 1 tonn etc. Asus ligner skremmende mye på Anus.  

 

Tilfeldighet???  :shrug:

 

Som Vibeke Skofterud ville sagt det IDIOT !!!

 

ASUS er en seriøs hardware leverandør og leverer noe av det bedre man kan få tak i på markedet, så spar deg for slik skittkasting. Du skriver jo selv at du ikke har prøvd det...

Ja det var litt på kanten det han skrev, men det er mangen som har problemer med Asus A7N8X / Deluxe.

Lenke til kommentar
Hmmmm.... Har klødd meg i hodet et par ganger nå. Bruker Asus A7N8X Nforce2 HK, problemet er bare at minnebåndsbredden min ligger på ca. 2200mb/s ved 200mhz minnefrekvens. det mangler lixom 1000. En annen snodig ting er at minnebåndbredden først begynte å komme seg under høyere fsb på CPU, men på 190 mhz minnefrekvens.

 

Minne mitt er Corsair xms pc3200 LL btw, så det er ikke minnet som suxxor.

 

Noen flere som har hatt lignende problemer med dette HK? Eller er dette for meg atter en bekreftelse på at Asus ikke akkurat er 1337?

Asus er blandt de beste av hovedkortprodusentene. Båndbredden du får er begrensa av båndbredden systembussen gir, dvs. 2133MB/s ved 133MHz, 2667MB/s ved 167MHz og 3050MB/s ved 190MHz.

Lenke til kommentar
At Asus er en seriøs leverandør er det ingen tvil om, men også store Asus kan ha en dårlig dag. A7N8X ser desverre ut til å være et produkt produsert på en slik dag.

 

Ta en titt på http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=92189 for mer krangling om Asus A7N8X ;)

 

Det blir gjerne slik når man plukker på ting man ikke har noe greie på... Sier ikke at jeg selv har det, men har iallefall verdens mest stabile kort for øyeblikket...A7N8X..

 

Det er alltid slik at når nye kort kommer så trenger man litt tid til forbrukertesting for å screene alle feil et nytt hovedkort har. Det er sikkert et par milliarder pc rundt om og ingen av disse er helt like så det er nesten umulig å levere ett nytt kort helt uten feil i et eller annet system.

 

Hvis man også titter litt rundt så finner man fort ut at de som ofte har problem, er ferskinger med mye penger som bare skal ha det beste... De leser litt her og leser litt der og prøver på ting som de faktisk ikke vet hva er...Da må det bli trøbbel......

 

Sorry igjen off topic...

Lenke til kommentar

Det er bare bullshit at A7N8X suger, har det selv og etter en bios oppdatering fungerer det helt strøkent. Så en test mellom Corsair og Twinmos, viste seg at Corsair ikke ga den minnebredden de lovte, noe derimot Twinmos gjorde. Så du kan ikke legge all skyld på hk'et hva hvis det er minne brikkene som ikke holder det de lover da......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...