Gå til innhold

A7N8X deluxe - Minnebåndbredde problemer


-=UniCorn=-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt problemer med Asus A7N8X. Skjev AGP port og et par blåkjermer i ny og ne har fått meg til å dra følgene konklusjon;

 

Jeg er langt fra fornøyd med hovedkortet, det var det første ute på markede og det kan tenkes at mitt impulskjøp har en sammenheng med akkurat dette. Hadd gått for Abit hadde det vært ute.

 

Asus=Anus

Lenke til kommentar
Asus har generellt et Kvalitets nivå. Jeg mener fortsatt det jeg sa istad, du har liksom ddr 400 og får 2700mb/s? Det er jo pc2700hastighet, og i tilegg har dual minnekanaler? OMFG

 

Er vel flere som er enige med meg når jeg sier at asus=anus?

 

Jeg forslår at du lærer deg litt mer om dette før du kommer med nedsettende ord. Høy minnebåndbredde avhenger av mer en ram hastighet.. selv om man har pc3200 ram, så betyr ikke det at man skal ha 3200MB/s i båndbredde.

Lenke til kommentar
husker ikke, økte noe i takt med fsb, men jeg synes ikke det var nok. har vel en 2800 nå på 190 fsb. ...og nei til gaute jeg hadde ikke fått mere med twinmos. har ikke minnefrekvensen noe å si med andre ord, jeg kan kjøre den på 166 ell 200 med samme resultat virker det som

 

Stemmer det... for rambrikke gjør bare det di får bedskjed om på en måte :) Man får ikke behandlet data raskere en CPU tillater... skjønner?

 

Hva slags timings kjører du på ramen din? Du kan jo sette disse noe lavere får å øke minnebåndbredden.

Lenke til kommentar

Pass på at du har 2 minnebrikker. De skal stå i de 2 blå slåttende. Skal ikke stå ram brikke i den svarte. Det taper du ca 100mb/s i ytelse på.

 

Sett minnet på sync innstilling i bios.

 

Med crosshair burde du klare CAS 2 i alle fall. Pass på at du har cas 2 i biosen. Eller sett til auto å se hva den velger. Var det ikke en aggresive innstilling også? Se hva som fungerer. Kjøre gjerne memtest etterpå for å se om innstillingene er stabile. Eller les åssen settings ramen er godkjent for å sett alle manuelt (komplett har opplysningene om minneinnstillingene på sin side under din brikke).

 

Oppgrader bios til 2.0

 

Bruk nyeste nforce 2.0.3 driver for hket, men ikke innstaler sw ide drivern da du kan få trøbbel med cd og dvd brennere og lesere. Innstalerer du sw ide driverne får du bedre ytelse på diskene, men xp bruker 5 sec lengre på å boote. Diskene kommer opp som scsi gjerne. Du vil kanskje få trøbbel med brenning. Så la være å innstalere sw ide driverne.

 

Alternativt bruk asus 116 driverne for garantert stabilitet.

 

Venter på ny cpu og kab før jeg får kobbler opp mitt nye a7n8x. Er spent. Har kjørt asus i flere år. Er kjempe fornøyd har aldri vært noe tull. Kjøper aldri noe annet. Husker jeg prøvde epox engang ente opp med 5 forskjellige epox kort. Alle funka forskjellig lol. Siden kjørt asus aldri vært noe tull.

 

ASUS sitt varmerke er bra ytelse med STABILITET. Det siste det viktigste.

 

Magnus

MCSE og CCNA

Lenke til kommentar

Jeg forslår at du lærer deg litt mer om dette før du kommer med nedsettende ord. Høy minnebåndbredde avhenger av mer en ram hastighet.. selv om man har pc3200 ram, så betyr ikke det at man skal ha 3200MB/s i båndbredde.

 

Jeg vet jo seff det, men man mister ikke 500mb/s uansett, da er det dårlig komponenter av anus i allefall, eller chipset drivers

 

Nei, unicorn...kjøp deg abit eller epox du :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...