Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke startet Thunderbird


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg får ikke startet Mozilla Thunderbird. Det står at en fil mangler og jeg må reinstallere programmet. Jeg har gjort dette, men får opp akkurat den samme meldingen igjen. Hva kan dette skyldes ?

 

Filen hetter NSLDAPPR32V50.dll

Endret av Fotoproffen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker du Norman antivirus?

Den detekterer fila som ett virus av typen Vapsup.gen2.

 

Om så er tilfelle så er det bare å vente på en oppdatering fra Norman eller rett og slett slå av Norman, og deretter gjenopprette fila fra karantene.

Skrevet
Bruker du Norman antivirus?

Den detekterer fila som ett virus av typen Vapsup.gen2.

 

Om så er tilfelle så er det bare å vente på en oppdatering fra Norman eller rett og slett slå av Norman, og deretter gjenopprette fila fra karantene.

 

Ja, jeg bruker Norman.

Skrevet
Bruker du Norman antivirus?

Den detekterer fila som ett virus av typen Vapsup.gen2.

 

Om så er tilfelle så er det bare å vente på en oppdatering fra Norman eller rett og slett slå av Norman, og deretter gjenopprette fila fra karantene.

 

Ja, jeg bruker Norman.

 

Betyr det at jeg ikke kan bruke Thunderbird i sammen med Norman ?

Skrevet

Neida, du må bare vente til Norman får lagt ut en oppdatering som retter opp problemet.

 

Jeg regner med at problemet vil ramme flere tusen brukere imorgen, så Norman bør vel få lagt ut en oppdatering snarest.

Skrevet
Neida, du må bare vente til Norman får lagt ut en oppdatering som retter opp problemet.

 

Jeg regner med at problemet vil ramme flere tusen brukere imorgen, så Norman bør vel få lagt ut en oppdatering snarest.

 

Man kan komme seg rundt problemet ved å legge til filbanen for Mozilla Thunderbird (typisk "c:/Programfiler/Mozilla Thunderbird/" i Normans eksklusjonsliste (finnes under Konfigurasjonsredigering | Norman Virus Control | Felles innstillinger | Utelatelsesliste).

 

 

... og så må man huske å fjerne linja om et par dager... :)

Skrevet

Har rapportert feilen til Norman Analyse for et par timer siden, så de får nok snart sjekket den ut som false positive.

Skrevet

Jeg bare trykte på å gjennoprette filen fra karantene, det er nå ingen filer i karentenen, men får fortsatt samme meldinga og får altså ikke starta thunderbird.

Skrevet
Man kan komme seg rundt problemet ved å legge til filbanen for Mozilla Thunderbird (typisk "c:/Programfiler/Mozilla Thunderbird/" i Normans eksklusjonsliste (finnes under Konfigurasjonsredigering | Norman Virus Control | Felles innstillinger | Utelatelsesliste).

 

 

... og så må man huske å fjerne linja om et par dager... :)

Takker for dette tipset, funket fint -det eneste jeg måtte legge til på utelatelselista var denne stien: (for å få installert ny Thunderbird)

C:\Documents and Settings\bruker\Lokale innstillinger\Temp

 

Og den siste som jeg la til slettet jeg etter nyinstallering

Skrevet
Fikk nettopp oppdatert min Norman Antivirus så nå har ikke jeg det problemet lengere.

Jeg tok og å oppdaterte Norman etter å ha lest din melding, og kan bekrefte at nå er problemet borte :thumbup:

Så nå har jeg slettet den regelen i unntakslisten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...