Gå til innhold

hvordan score på frisspark fifa 2008


Peritass

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er to måter som jeg klarer å skore på, og det kommer litt ann på hvor muren er plasert.

 

Man kan holde inne L1 knappen sånn at han skyter hardt, og sikte opp i krysset i keeperhjørnet og da kan den gå inn.

 

Eller så kan man sikte opp i krysset over der hvor murern står pg man må beregne akkurat perfekt styrke på skudde sånn at den ikke skal gå i muren eller over.

For ¨skur så er det vel bare og dra L3 spaken til den siden du skal skyte med en gan du har trykket på skyt knappen.

 

Frispark er veldig vanskelig å skore på. Hertfall siden man ikke kan øve med mur men bare stå å skyte på arena player...

Lenke til kommentar
Mitt tips er å holde inn både L1 og L2 mens man sikter på krysset. Vikitig med fri sikt. Det ender ofte i et kanonskudd ala Koeman.

 

må være noe sånt, på 360 holder man inne begge R knappene, samtidig trykker man svakt til siden med styresticken, i det man skyter altså, er ikke så lett nei!

Lenke til kommentar
scorer på 8 av 10 jeg, bare å sikte godt nok ;)

 

i kamp altså? jeg scorer lett mye uten noe mur jeg også! men i kamp er saken en helt annen enn på arenaen....avstand,posisjoneringen av keeperen, pluss at det er forskjellig styrke på skuddet for hver meter utenfor 16-meteren. jeg tviler sterkt på at du treffer 8 av 10 ingame...

Lenke til kommentar
Hadde det vært PES du hadde spurt om så hadde jeg visst råd..

 

Hvordan gjør man det på pes? :p

Har ikke scoret en eneste fucking gang..

 

Nå spiller jeg på PES på 360en, men det er vel samme greia på PS3 vil jeg tro.. Det viktigste er å ha en god skytter å ta frisparkene med, gjerne trene en del i training-mode, HUSK å se på replayene når du nærmer deg mål med skuddene, for da er det lettere å justere før neste forsøk.

Det er forskjellige teknikker man kan bruke, man kan skru eller la vær, og man også "klinke" til ballen hardt rett frem ved siden av muren hvis man har en skytter som skyter hardt, Adriano er det beste eksempelet her tror jeg. Jeg har ikke sansen for sistnevnte metode, men foretrekker å løfte ballen over muren, enten rett frem og i tverrligger og i mål, eller skru den inn i vinkelen. Alt ettersom. Scorer ikke på alle, men 1 av 2 forsøk på under 30 meter er enten mål eller svært close.

Skyte gjør man (prøver å oversette til PS3-språk her) med firkant (heretter kalt #) og for frispark nærmere enn ca 25 meter anbefaler jeg å holde stikka ned. (som betyr "svakere") Trykket på # skal nesten alltid være helt på midtpunktet på "styrkemåleren", i første omgang er det uansett det som teller, så konsentrer deg om det å treffe midtpunktet først, så kan man heller finslipe detaljer ettersom man blir mer dreven hvor ørsmå varianter og utslag på styrkemåleren kan spille en viktig faktor.

For frisparkene fra (ca) 22 meter og kortere kan (bør) du også trykke X etter at du har skutt (betyr "enda svakere") slik at ballen får en dupp etter at den har passert muren. Jeg begynte selv å trene frispark fra ca 21-22 meter og en meter og to til venstre for midten, og brukte da "stikke ned, # til midten, stikke til venstre (for skru) og så X". Da jeg etter hvert begynte å score en og annen gang i kamp på disse begynte jeg å trene på forskjellige varianter, og har etter det hatt noen perler fra godt over 30 meter blant annet (i kamp), men anbefaler som sagt å begynne med de litt nærmere mål først, og bli relativt treffsikker der først. (scorer du innen 4. forsøk fra et gitt punkt nærmere enn 22 meter så begynner du å bli god derfra)

 

Min favorittfrisparkskytter er Ronaldinho, selv om han nok er et godt stykke fra å være best. Begynte tilfeldigvis med han, og har derfor blitt hengende fast med ham.

 

Lykke til, og håper du skjønte noe av det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...