Gå til innhold

Trenger tips til ny slalomstøvel


Anbefalte innlegg

Hei!

 

De siste årene har jeg leid meg utstyr når jeg skal stå slalom. Det har jo bare vært en til to ganger i året.

Men nå har ett for meg nytt problem oppstått. Jeg har begynt å få krampe hver gang jeg får på meg en slalomstøvel. Ja kan være alderen hehe, men dog...

Spørsmål: finnes det støvler eller utforminger på støvler som er bedre værre enn andre?

Vil det f.eks være meder med en "myk" støvel?

Jo mer foroverlent støvelen er, jo værre er problemet. Har støvlene endret seg mye i det siste???

 

Jeg har vært å forhørt meg i sportsbutikk, men dessverre er hjelpen der heller laber. Stort sett kun 20 åringer som vil selge meg en støel til 4000,- som er HELT utrolig... my ass... hehe :D

 

Kan noen hjelpe??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Støvel er utrolig viktig og noe du burde legge penger i, men 4000,- Det er allt for mye for deg.

Utleie støvler er generelt veldig dårlige og ubehagelige.

Så hvis du går rundt i sports butikker og prøver støvler til du finner en som passer din fot.

Når du går rundt og prøver støvler, ta med og bruk den sokken du skal bruke i støvelen. Tykke ull sokker eller 2 par sokker er fyfy i en slalom støvel!

Lenke til kommentar

Jeg viste virkelig ikke at tykke ullsokker og to par sokker var fy-fy! takk for den!! Da skal jeg få meg noen skikklige sokker!!

Jeg har prøvd å titte og å prøve i butikker ser du, og de fleste er helt ok på benet. Krampa kommer ikke før jeg har fått ski på bena og begynt å stå... Derfor er det litt vanskelig. Har gjort 2 bommkjøp allerede derfor jeg kanskje tenkte å forslke meg på en "myk" støvel.

 

Og takk for gode tips!! :)

Endret av beachboy
Lenke til kommentar
Støvel er utrolig viktig og noe du burde legge penger i, men 4000,- Det er allt for mye for deg.

Utleie støvler er generelt veldig dårlige og ubehagelige.

Så hvis du går rundt i sports butikker og prøver støvler til du finner en som passer din fot.

Når du går rundt og prøver støvler, ta med og bruk den sokken du skal bruke i støvelen. Tykke ull sokker eller 2 par sokker er fyfy i en slalom støvel!

Når du først har kasta den ballen i lufta, kva bør ein ha på beina?

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Selv kjører jeg med en alpin sokk fra x-socks eller hva det nå heter (det låter MYE dyrere en det det er:P ) også har jeg støvelen.

Selv kjører jeg med en Salomon Foil støvel. Dette er en utrolig myk støvel som er lagd for oss som jibber (hopper og spretter rundt på ski).

Tror denne kan bli i mykeste laget for deg. Ser du bor i Asker, ta en telefon til Jesting Sport, de holder til på Alnabru og har veldig go peiling på ski og støvler. Gode priser har de også.

Lenke til kommentar
Selv kjører jeg med en alpin sokk fra x-socks eller hva det nå heter (det låter MYE dyrere en det det er:P ) også har jeg støvelen.

Selv kjører jeg med en Salomon Foil støvel. Dette er en utrolig myk støvel som er lagd for oss som jibber (hopper og spretter rundt på ski).

Tror denne kan bli i mykeste laget for deg. Ser du bor i Asker, ta en telefon til Jesting Sport, de holder til på Alnabru og har veldig go peiling på ski og støvler. Gode priser har de også.

 

Strålende! -her har de jo svar på alle mine problemer:

"Vi har en maskin for støping av såler fra franske Conformable. Med den kan vi lage individuelt tilpassede såler til hver enkelt. Man oppnår at foten har sin "normale" fasong inne i støvelen. Ofte blir nemlig føttene "klemt flate" ved bruk av en ordinær såle, og det er ikke uvanlig med krampe under foten og svikt i blodsirkulasjonen som igjen fører til kalde føtter."

 

Tusen takk, da blir det påske i år også! :)

Kos deg max!!!

Lenke til kommentar

Har sjølvt lurt på å investere i nye støvler. Står ikkje så veldig mykje, men eg er ikkje så veldig imponert over støvlene eg har i dag, kanskje det er ein samanheng der. ;)

 

Skiene er heilt OK, dei er eg ikkje i direkte kontakt med uansett.

Kor mykje må du ut med for å få støpte støvlar? Trudde det vart mangfoldige tusen eg.

 

Er det forresten dumt med støpte om du har tenkt å bruke støvlene over mange år med tanke på at foten endrer seg? Er det ein alder der foten sluttar å vokse/endre seg?

Lenke til kommentar
Har sjølvt lurt på å investere i nye støvler. Står ikkje så veldig mykje, men eg er ikkje så veldig imponert over støvlene eg har i dag, kanskje det er ein samanheng der. ;)

 

Skiene er heilt OK, dei er eg ikkje i direkte kontakt med uansett.

Kor mykje må du ut med for å få støpte støvlar? Trudde det vart mangfoldige tusen eg.

 

Er det forresten dumt med støpte om du har tenkt å bruke støvlene over mange år med tanke på at foten endrer seg? Er det ein alder der foten sluttar å vokse/endre seg?

 

Vel, støp av støvel er nok dyrt ja, men jeg vil tro det holder med støp av såle. Og er du over 18 år og ikke har planer om å legge på deg 50 kg de neste årene, så vil jeg tippe at det ett par slike såler vil holde i mange år. Sjekk ut her: http://www.jesting.no/documents/saale.html

:)

Lenke til kommentar

Mener og huske at Platou Sport har butikk i bergen og er ganske sikker på at disse tilbyr varmetilpassning av støvel eller støp av såle.

Men jeg tror ikke det er noe lurt og koste på den støvelen du har, hvis du skal ha noe serlig glede ut av det.

Så jeg vil anbefale deg og kjøpe nye støvler, du får sikkert fine priser nå også, siden påska nærmer seg.

 

Edit:

Må bare spytte inn noe litt off topic.

Når det gjelder sokker så er et par "alpint-sokker" verdt de få hundrelappene de koster.

Ja! Jeg syntes hvertfall det.

Endret av ondskapen
Lenke til kommentar

Er nok mye mulig man kan spare enda noen hundrelapper om man venter til andre siden av påsken, men det spørs jo hvor ribba utvalget er etter påske da.. Og selvsagt, skal støvlene brukes i påske må de gjerne kjøpes før :p

 

Jeg kan si at jeg er knall fornøyd med head-støvlene jeg kjøpte for 4 år sia, ga 2500 for de og de sitter "like godt" på beina som joggesko. Jeg har null vondt i beina, og får ikke den "åhh jeg er friiiii"-følelsen når jeg tar dem av meg som jeg har gjort med andre sko. De sitter rett og slett perfekt på beina.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...