Gå til innhold

Jeg trenger sårt litt hjelp til å forstå dette med fil formater!


Anbefalte innlegg

Det som er saken er at jeg nå har kjøpt meg en dvd opptaker, Hovedsakelig fordet den har harddisk sånn at jeg kunne legge inn en del av filmene jeg har på datan.. På esken og i bruker manualen står det at den spiller xvid, samt playes Windows mediafiles.. Alle filene jeg har er jo i divx eller avi hva nå enn det betyr, men bare noen av de vil spilles, og det skjønner jeg ikke:-( Er ikke en divx eller avi fil et bestemt format da?? Hva er da i så fall vitsen med ha et felles navn på de da? Dette står det blandt annet i manualen fant jeg nå, men kravet til oppløsningen gjør meg heller ikke klok ettersom at noen av de filene jeg har fått til er i mye mer shity oppløsning enn de jeg vil legge inn..

 

 

Krav för DivX-filer

Tillgänglig upplösningsstorlek: 720x576 (B x H)

bildpunkter

DivX-filtillägg: ”avi”, ”divx”

Spelbara DivX-undertexter: ”.smi”, ”.srt”, ”.ssa”,

”.sub (Micro DVD, Subviewer 1.0/2.0)”,

”.txt (TM player, DVD subtitle system)”

Spelbara Codec-format:

”DIVX3.xx”, ”DIVX4.xx”, ”DIVX5.xx”

 

Finnes det isåfall data programmer som kan konvertere et format over til et annet, akk sånn som man kan gjøre med bilde filer og sånt??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder avi-filer, så er disse filene egentlig udefinerte. En avi-fil er bare egentlig en generell filendelse, omtrent som .dat.

 

En avi-fil kan altså romme en filmfil med et hvilket som helst format. Det er nok derfor du ikke får spilt den av.

 

Hvis du laster ned K-lite kodek-pakken så følger det med et verktøy som kan identifisere hvilket format videofila er kodet i.

 

Mer info finner du her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...