SuXz0r Skrevet 11. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2008 Hei sveis! Ser at på komplett bruker de rpm og opm når de benevner hastigheten på hardisker. Men hva er egentlig forskjellen? Er det bare at opm f.eks er norsk? Takk for hjelp til denne lille avklaringen Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 11. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2008 Det er det samme. Men hvorfor oversetter de til omdreininger pr minutt. Rotasjoner pr minutt er jo fint det. Lenke til kommentar
SuXz0r Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. mars 2008 Så det er det som forskjellen. Synes at rotasjoner per minutt høres bedre ut jeg og. Litt unødvendig egentlig med opm, dette skaper bare forvirring hos folk som meg SuXz0r Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 11. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2008 Ja måtte tenke litt selv også, men da jeg undersøkte komplett sine sider ble jeg sikker. opm kunne f.eks stått for operations per minute, og kunne vært et mål på antall skrive/lese operasjoner disken klarte pr minutt. Men gitt av tallene hos komplett er det klart at det skal være rpm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå