Gå til innhold

DirectX 10.0 til XP !

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei. jeg googlet litt og kom over denne instalasjons filen..... slapp av den er virus fri har skjekket den. legger med screenshot som viser at jeg har 10.0 også.

PS: jeg vet at instalasjonsfilen er på et rart språk men den fugerer kjempe fint for meg :)

167508.jpeg

EDIT: fikset URL til bilde

EDIT2: fikset fil

DirectX_10_for_XP_Pro.zip

Endret av NarilS
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så dette gjør at man kan spille spill som støtter dx10 i dx10 modus på xp?

(Så lenge grafikk kortet støtter dx10 selvsagt)

Høres bra ut isåfall,for har bytta fra vista til xp igjen..

(Mest pga høyt minnebruk,og ikke alle spilla virker 100%)

Skrevet

Får opp dette i Source motoren:

Hardware Directx level: Directx v9.0+

Software Directx level: Directx v10.0

Hl2 ep2 skal da støtte dx10.

Har 8600gt som er dx10 kort!

Skrevet
Får opp dette i Source motoren:

Hardware Directx level: Directx v9.0+

Software Directx level: Directx v10.0

Hl2 ep2 skal da støtte dx10.

Har 8600gt som er dx10 kort!

Mulig jeg tar feil, men jeg tror nok ikke HL2 ep2 støtter dx10.

Gjest Slettet-aNZFa3
Skrevet

Jeg tviler på at denne er støttet av microsoft. Det kan også hende at den endrer på noen systemfiler som ikke skulle ha blitt endret på. Jeg tar ihvertfall i sjansen.

Skrevet
Spar dere bryderiet folkens. Funker ikke. Testa det i World in Conflict og fikk ikke lov til å velge DX10.

Sikkert fordi den blir "triggeret" av Vista, og ikke DX10.

Skrevet (endret)

Heh. Til dette blir noenlunde "offisielt", dvs rapportert som troverdig,og velfungerende av nyhetskilder, stiller jeg meg skeptisk!

Endret av Syv
Gjest Slettet-aNZFa3
Skrevet
Heh. Til dette blir noenlunde "offisielt", dvs rapportert som troverdig,og velfungerende av nyhetskilder, stiller jeg meg skeptisk!

Noe man finner på nettet er skeptisk inntill man finner noe som sier noe annet.

Skrevet

Denne må da komme fra en side av noe slag? Hvor fant du den? Setter pris på om du faktisk linker til stedet du fant den, slik at vi kan vurdere om vi synes det er trygt å installere eller ikke. Jeg installerer IKKE noe som er lastet opp til forum av en anonym forum bruker.

Skrevet
According to the site, however, the games will utilise the advanced technology featured on DirectX 10 graphics cards "even" if you're running them on Windows XP - which suggests to us that DirectX 10 features won't appear in Episode Two and TF2.

Merk at de kildene du fant, er fra våren 2007, før Episode 2 kom ut. Den andre kilden din sier omtrent det samme.

Og til slutt: List of games with DirectX 10 support.

Skrevet

Hjelper lite før det dukker opp skjermkort drivere som gir tilgang til DX10 funksjonaliteten i skjermkortet i WinXP.

Skrevet
Hjelper lite før det dukker opp skjermkort drivere som gir tilgang til DX10 funksjonaliteten i skjermkortet i WinXP.

Exactly. Jeg kjenner til kun en faktisk måte å få til DX10 i XP, og det er gjennom on-the-fly oversettelse til DX9, og det er verken ferdig utviklet eller særlig effektivt. Nei, skal du på død og liv ha DX10(eller DX9,01 som jeg liker å kalle det) får du legge inn en "30-dagers" av Vista og kose deg med bloom'en din der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...