Gå til innhold

Dual Socket A fra NVIDIA?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-QqZexW9o

Venter på resultater før jeg satser på de her. Ble jo nevnt at vanlig Dual system fra AMD skulle være sååå mye bedre enn single CPU men den gang ei

 

 

Bra at noen satser på Dual siden det ikke er så lenge til AMD har noen helt nye "server" CPU'r

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg lurer på hvilke fordeler det gir med en dual processor i maskinen og med de dobble minne kanalene dette kortet har muligheten for?

Vil det være en stor fordel ved processering av DVD filmer og i så fall hvorfor???

Og hvorfor vil det ikke gi de samme muligheter i spill (3dgrafikk)

Hvis noen kan nedlate seg til å svare på det, hadde det vært fint....

Haukis :roll:

Lenke til kommentar

vel, med dagens OS kan for eksempel ett spill ikke bruke mere enn 1 cpu til sine "regnestykker" og såvidt jeg vet om, kan ikke noen bruke 2 cpu`r i samme operasjon. fordelen med to cpu`r er vel at man kan multitaske mye enklere og slikt, og gjøre flere tunge ting samtidig

Lenke til kommentar

Joda, har du et os som støtter SMP (2000/XP/Linux/Unix/BeOS), så kan spill og alle andre programmer som kjører på flere tråder benytte begge (alle) prosessorene. Q3 er et spill som kan kjøre på dual. Der kjøres lydprosesseringen på en cpu, og resten på den andre.

 

I "processering av DVD filmer" vil et dual system banke alt annet.

 

Jeg så for en tid siden en test hvor en raw videofil ble DivX komprimert med nesten 100 FPS på et AMD dual system.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...