Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Fra tromler til skiver


myers

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken bil model er det snakk om? Er bilmodellen levert både med skiver og tromler, burde det gå greit. Jeg antar du mener bak.

 

Med mindre du skal bruke den som rallybil, ser jeg ikke noe poeng. Et lukka system bak synes jeg er bedre på norske saltveier. Tromler er ikke noe negativt i mine øyne. Tviler du vinner noe egentlig med skiver mot tromler bak.

Lenke til kommentar
Det blir jo mer engasjerende å kjøre når man får sladd i hver eneste oppbremsing.

 

Hvis du ikke bytter masterpumpa så.

 

Trommelbremser har et hviletrykk på bremsene bak. 0,2-0,4 bar eller hva det var. Dette for og få bedre reaksjon og kortere vandring på trommelbremsene. Denne trykkventilen pleier og sitte inni masterpumpa.

 

Setter du på skiver uten og fjerne dette hviletrykket vil bremsene bak ligge på og du vil låse bakhjula fort ved bremsing. Låste hjul søker alltid fremover så ja det vil bli mye sladding.

 

Jeg har selv aldri bygd om og sjekka dette i praksis, men det er dette som står i bøkene.

 

Veit ikke åssen bil det er snakk om, men du må nok regne med og bytte bakstillig, masterpumpe(hovedpumpe) og evt ettermontere lasteventil. Noen få bakstillinger har opplegg for både trommel og skive, men det er ikke ofte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...