Gå til innhold

21" eller 19 " ???


bOFFE

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har hørt folk si at å spille FPS-spill på 21" ikke bare er moro.

Skjermen er såpass stor at man i blant må snu på hodet for å kunne følge med på hele skjermbildet.

 

Kan være noe å tenke på i hvert fall.

 

Kan være en idé å sitte lenger enn 10cm unna skjermen kanskje :-)

 

Hvis du må snu på hodet... skyv deg litt lenger fra skjermen om mulig. Burde ikke være nødvendig med så stor avstand fra en 21" for å slippe å snu hodet når man spiller spill. jeg sitter kanskje 30 cm fra en 21" akkurat nå og jeg ser hele skjermen fint uten å bevege hodet.

Lenke til kommentar
21" er jo fett nok det, men syns det holder i massevis med en 19". Men det er jo opp til deg. Hadde en 17" før og da jeg gikk opp til 19" var det som å komme til himmelen :wink:

Jeg hadde en 15" dårlig Compaq 1525 (midlertidig) skjerm lenge, og så kjøpte jeg denne flotte ViewSonic Professional Series P90f 19" sjermen min, det var forskjell kan jeg love deg!. Den nye skjemen klarer 1920x1440 @ 60Hz - 32bit farger, og jeg bruker 1600x1200 @85Hz - 32bit farger. Den gamle møkkasjermen klarte ikke mer en 1024x768 @ 60Hz med 256 farver. Så da måtte man bruke 800x600 @ 16bit farger. Det er som å komme fra Helvete til Himmelen.

 

Når det gjelder om jeg skal anbefale å kjøpe 19" eller 21" så har jeg selv ikke brukt en 21" tommer over tid, så det kan jeg ikke svare på, men noen sier det blir litt uoversiktelig, ikke vet jeg. Men hvis så er tilfelle så kan jeg anbefale en 19" sjerm. Ikke for stort, ikke for lite.

Lenke til kommentar

Synes Eizo har blitt "billige" også jeg. Kjøpte et 21 tommers beist fra komplett ifjor for 11000, nå koster den "bare" litt over 8000 på samme plassen (Eizo 21" CRT FlexScan T965). Har du råd og plass til denne feitingen (40kg) får du en sinnsykt bra skjerm. :o

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...