LarsCB Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) Hei Jeg er helt fersk i asp.net og forsøker meg på å benytte Ajax Accordion til å lage en meny. Jeg ønsker hente innholdet fra database. I HeaderTemplate ligger meny overskriftenene for underliggende sider. I ContentTemplate skal alle linkene til websidene ligge. Jeg har forsøkt med en Repeater i ContentTemplate men vet ikke hvordan jeg klarer å filtrere ut bare de feltene som knytes mot HeaderTemplate. Jeg får altså ut alle feltene på nytt for hver gang Repeater'n kjører. Finnes det ikke noen måte å sette parametere i Repeater'n knyttet mot dataene i HeaderTemplate? På forhånd takk -LarsCB- <asp:ScriptManager ID="ScriptManager1" runat="server"> </asp:ScriptManager> <div id="linkList"> <asp:UpdatePanel ID="MenuPanel" runat="server"> <ContentTemplate> <cc1:Accordion ID="MyAccordion" runat="Server" SelectedIndex="4" HeaderCssClass="accordionHeader" HeaderSelectedCssClass="accordionHeaderSelected" ContentCssClass="accordionContent" AutoSize="None" FadeTransitions="true" TransitionDuration="150" FramesPerSecond="40" RequireOpenedPane="false" SuppressHeaderPostbacks="true" DataSourceID="rsGetMenuTop"> <HeaderTemplate> <%#DataBinder.Eval(Container.DataItem, "MenuTopTekst")%> </HeaderTemplate> <ContentTemplate> <asp:Repeater ID="Repeater1" runat="server" DataSourceID="rsGetMenuList"> <ItemTemplate> <%#DataBinder.Eval(Container.DataItem, "MenuSecondTekst")%><br /> </ItemTemplate> </asp:Repeater> </ContentTemplate> </cc1:Accordion> </ContentTemplate> </asp:UpdatePanel> <asp:SqlDataSource ID="rsGetMenuTop" runat="server" ConnectionString="<%$ ConnectionStrings:dbDriftCon %>" ProviderName="<%$ ConnectionStrings:dbDriftCon.ProviderName %>" SelectCommand="SELECT tblmenutop.MenuTopTekst FROM tblmenutop order by MenuTopTekst"></asp:SqlDataSource> <asp:SqlDataSource ID="rsGetMenuList" runat="server" ConnectionString="<%$ ConnectionStrings:dbDriftCon %>" ProviderName="<%$ ConnectionStrings:dbDriftCon.ProviderName %>" SelectCommand="SELECT tblmenuSecond.MenuSecondTekst FROM tblmenuSecond"> </asp:SqlDataSource> </div> <div id="mainFrame"> <asp:ContentPlaceHolder id="MainPage" runat="server"> </asp:ContentPlaceHolder> </div> Endret 10. mars 2008 av LarsCB Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/923157-repeater-og-parametere-ajax-accordion/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå