Gå til innhold

KNIGHT OF THE FORCE test

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heisann heisann. KOTF er en verdenskjent mod, og har vært det lenge, mest kjent for å ha en releasedato som endres hele tiden gjennom de 5 årene den har vært i arbeid:

Litt basic info om mod'en: KOTF er en mod til den gamle klassikeren JK:Jedi Academy, den består egentlig av å endre hele spillet ved å gi deg mulighet til å spille deg gjennom de 6 filmene med mye annet xtra.

trenger du vite noe annet kan du youtube det, eller gå inn på www.kotf.com

SÅ, etter 5 år har den endelig kommet (jeg har btw vært med på litt smågreier i mod'en) og vi begynner med det som er negativt.

# Det er veldig få missions som kom i denne releasen, noe jeg er skuffet for det.

# Du får følelsen av at mye er satt sammen av stjålne mods som har ligget på nettet, og ikke alltid det beste er plukket ut når det gjelder modeller etter mitt syn.

# cutscenes har ikke lyd (hos meg i alle fall) og lyden som er ellers er stort sett klippet ut fra filmene, og har derfor gjerne litt lyd i bakgrunnen, eller støy.

# Cutscensene som er i spillet er DEFINITIFT ulovlig lagt inn :S ikke bra

Ok, la oss si litt positivt om modden

Jeg spillte litt gjennom det og det virker som en grei solid mod. og oppsettet er faktisk slik som vår hatede/elskede TIM har lovet. Det er mange modeller, alle har flere kostymer, som jeg nevnte tidligere er ikke alle like bra, men noen er ganske fine også. jeg synes ikke det er mye forskjell å spille dette fra det vanlige JK:Jedi academy slik han snakker om, but whatever, jeg liker JA og synes dette går greit.

det er mange maps i mod'en og de fleste er ganske bra, og har gjerne små "secrets" som er litt interessant

Det jeg må si jeg er imponert over, og som jeg brukte mest var KOTF cdmenu som det heter. hvor du kan legge til npc's hvor du vil, velge om de skal bevege seg eller ikke, hvem som skal være på lag etc. Dette gjør at du kan lage dine egne maps for deg eller andre, eller egne battles. Dette er en fantastisk opplevelse, å faktisk lage et ordentlig brett. når du kommer inn i et rom venter 5 clonetroopers på deg der, utenfor er general grievous f.eks.

jeg liker forøvrig også det at alle modellene har forhåndsinstillte forcepowers som gir en god SW følelse.

Eks:

Darth vader kan selvsagt ingen lightside powers

The Emperor (ep IV V VI skin) har ingen lightsaber, kun forcepowers. men velger du ep III skin har du lightsaber.

Ingen har jetpack utenom Jango og Boba Fett. og kun Jango har flamethrower og doble handguns.

Ellers er alle tilpasset på forkjellig måte i forhold til SW universet. men dette kan endres viss du vil lage noe annet.

Alt i alt er jeg ganske fornøyd med mod'en. den er ikke så bra som han har lagt det opp til enda, kanskje det blir endret senere, kanskje ikke. man vet aldri

EDIT: Jeg har testet litt mere og lært noen nye ting:

GOOD:

# Det er faktisk nye moves i spillet og disse ligger faktisk forklart (med live visning) i KOTF menyen

# Lightsaber lydene er forbedret i forhold til andre SW spill, De forskjellige modellene har faktisk også riktig lyd i forhold til sine respektive karakterer fra filmene

# De forskjellige modellene har også forcepowers i forhold til sine karakterer i filmene, jeg nevnte tidligere at de hadde utdelt et gitt sett forcepowers, dette gjelder nå "ammo" F.eks Yoda starter med over 600 i "forcepower-ammo" mot mara jade på 300

BAD :(

# det er litt småbugs i spillet ingen major som ødelegger spillopplevelsen, men småting jeg merket

# No multiplayer on this release :(

# Lydene er definitivt dårlige, f.eks obi wan ep III skriker til stadig "YOU WHERE THE CHOSEN ONE" når han blir angrepet, uavhengig HVEM som angriper :( tsk tsk. ellers har mace windu et dårlig lydsett.

# Dårlig stereo lyd, kan man si, jeg hører til en hver tid GODT hva Count dooku sier, selv om han er på andre siden av rommet, dette ser bare ut som gjelder noen karakterer rart nok.

# Brettene og modellene ER stjålet fra andre mods :( tsk tsk tsk... jeg har hatt flere av de samme før, de maps'ene som er stålet er et godt utvalg, detaljerte og fine. Modellene derimot er faktisk ikke så bra, dette er en liste over "Dårlig valgte" modeller:

-Anakin episode II og III

-Obi Wan episode I II og III (uffda)

-Mace Windu

-Qui Gon Jinn

-Mara Jade

-Emperor Palpatine (ep III)

Disse går nok å byttes med de jeg synes er bedre, men man må nok inn i pk3 filen og mixe der er jeg redd. Det er jo selvsagt opp til hver enkelt om man synes disse er dårlige, men som en dreven Jedi Academy Modder, er jeg litt "picky" når det gjelder slikt.

# det er 2 forskjellige Jango Fett Modeller, en MED og en UTEN dobble handguns, og den med guns har ikke jetpack???????? litt rart og unødvendig syntes jeg da, ettersom modellen i demoen hadde begge. men kan hende jeg har oversett noe igjenn.

Endret av Go1den3ye
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Vil minne trådstarter om hva nettiketten sier om overdreven bruk av store bokstaver, som også gjelder for emnetitler. Klikk på lenken for for mer innformasjon om regelen. Vennligst endre emnetittel, så unngår du at moderator stenger tråden.

Ta gjerne kontakt med moderator på pm om det er noe du lurer på i denne sammenhengen.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...