Gå til innhold

Takk og farvel OneCall


Anbefalte innlegg

å ja, så på bakgrunn av din og KUN din opplevelse så er OneCall helt konge? ehh trokke det du...

 

Er det da ikke litt "mistenkelig" at Telenor med sine 2 mill kunder, Netcom med sine x antall kunder IKKE har i nærheten like mange "sutretråder" som Onecall? Og Onecall har vell strengt talt bare litt over 100 000 kunder!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter å ha fulgt med i denne og andre "sutretåder" var jeg svært spent på hva som kanskje ikke kom til å skje da jeg skulle skifte SIM-kort i går.

 

Jeg skiftet SIM-kort (det nye hadde jeg fått i god tid), lastet ned nytt oppsett, og alt virket som det skulle.

 

Har en mistanke om at noen mangler forstand.

 

Og hvorfor skal dere ringe/maile (den påstått elendige) kundeservice hele tiden? Jeg har vært kunde hos OneCall i 2-to år. En gang (for ett år siden) trengte jeg å kontakte kundeservice, fikk mailsvar etter 12 minutter, lørdag ettermiddag, når det er stengt!

 

Nevner også at fruens SIM-kort ble skiftet dagen før mitt, problemfritt. Og ja, vi har dekning. Og får passord fra Skandiabanken

 

 

å ja, så på bakgrunn av din og KUN din opplevelse så er OneCall helt konge? ehh trokke det du...

 

Er det da ikke litt "mistenkelig" at Telenor med sine 2 mill kunder, Netcom med sine x antall kunder IKKE har i nærheten like mange "sutretråder" som Onecall? Og Onecall har vell strengt talt bare litt over 100 000 kunder!

 

Men nå hører vi ikke fra alle de som er fornøyd fra One Call her heller da. Og tante på 50 med Telenor eller Netcom skriver ikke om problemene sine her på forumet. Mange som har One Call følger med på prisene og oppdaterer seg her. Derfor "koker" det litt her. Brukermassen til Telenor og Netcom kan ikke sammenlignes med One Call sin spør du meg.

Endret av Xpi
Lenke til kommentar

Jeg har ventet i snart to uker på nytt simkort! Har ringt de 6 ganger og de har lovet å sende ett nytt kort som vil være hos meg i løpet av en dag eller to! har ikke sett noe til de kortene. Fikk beskjed om at det kortet jeg først skulle fått som ble sendt 20februar (ble skiftet over til network norway 05.mars) hadde blitt sendt i retur.

Har jeg krav på en erstatning siden jeg har vært uten telefon i nesten to uker nå pga de ikke har levert varen som de har lovet opp til flere ganger?

 

Vurdere nesten å ta fly over til oslo for å hente kortet personlig...

Lenke til kommentar

Nå har jeg hatt onecall en god stund og har vært kjempefornøyd så langt. Alt har funket bra. Men det er når problemene kommer at det blir problemer. Etter bytte av nettverk har det skjedd en del ting.

1. Personsvar ble aktivisert uten at jeg har gjort det. På "mine sider" står det at jeg ikke har det. Fikk ordnet det.

2. Nå har det begynnt å komme leveringsrapporter på sendte mms. Det har jeg ikke bedt om. På inst på tlf står det "nei" på leveringsrapporter. Har ikke funnet ut av det.

3. Har til tider problemer med å sende meldinger. spesiellt hvis jeg sender til flere samtidig. da stopper noen opp.

4. Hadde noe merkelig med fakturaene over lengre tid som jeg ikke var helt enig i. Sendte mail til onecall og fikk et autosvar med saksnr. så ble det stillt. Purret 1 gang. Stillt.

Purret igjen med beskjed om at jeg kom til å bytte abb hvis ikke de klarte å svare. Nå fikk jeg svar. (tok noen uker).

Det er for dårlig. Det er deres ansvar å ha nok folk i en periode der de vet de vil få utfordringer (sim kort bytter o.l. som mange kommer til å trenge hjelp til)

Nå skal jeg sjekke svaret deres opp mot mine fakturaer før jeg vurderer videre hva jeg skal gjøre.

Vurderer MTU, men de har noe i avtalen sin jeg ikke liker. De kan benytte opplysningene dine til å drive rettet markedsføring mot deg for seg og sine samarbeidspartnere...

Lenke til kommentar
Etter å ha fulgt med i denne og andre "sutretåder" var jeg svært spent på hva som kanskje ikke kom til å skje da jeg skulle skifte SIM-kort i går.

 

Jeg skiftet SIM-kort (det nye hadde jeg fått i god tid), lastet ned nytt oppsett, og alt virket som det skulle.

 

Har en mistanke om at noen mangler forstand.

 

Og hvorfor skal dere ringe/maile (den påstått elendige) kundeservice hele tiden? Jeg har vært kunde hos OneCall i 2-to år. En gang (for ett år siden) trengte jeg å kontakte kundeservice, fikk mailsvar etter 12 minutter, lørdag ettermiddag, når det er stengt!

 

Nevner også at fruens SIM-kort ble skiftet dagen før mitt, problemfritt. Og ja, vi har dekning. Og får passord fra Skandiabanken

 

Fint for deg da, synd bare at en masse folk opplever problemer som er meningsløse. Mulig OneCall hadde grøftet seg selv økonomisk ved å være i Netcom, men jeg hadde gladlig ofret noen minutter ringetid for det produktet OneCall var under Netcom, da var det virkelig bra og jeg hadde heller aldri brukt kundeservice. Sende en epost forrige onsdag.. ikke svar enda. Ikke har jeg 3G, ikke virker Skandiabanken (ikke f.. om jeg gidder å kontakte banken for å be de rute om manuelt, det får være grenser), drar jeg til utlandet må jeg taste 1 foran pinkoden.. Dette er så udugelig at det grenser til kundeforakt. Har bestilt Telenor FriVenner, dyrt, men da får jeg ihvertfall de tjenestene jeg trenger. OneCall har gått for langt i nedskjæringer.

Lenke til kommentar
Etter å ha fulgt med i denne og andre "sutretåder" var jeg svært spent på hva som kanskje ikke kom til å skje da jeg skulle skifte SIM-kort i går.

 

Jeg skiftet SIM-kort (det nye hadde jeg fått i god tid), lastet ned nytt oppsett, og alt virket som det skulle.

 

Har en mistanke om at noen mangler forstand.

 

Og hvorfor skal dere ringe/maile (den påstått elendige) kundeservice hele tiden? Jeg har vært kunde hos OneCall i 2-to år. En gang (for ett år siden) trengte jeg å kontakte kundeservice, fikk mailsvar etter 12 minutter, lørdag ettermiddag, når det er stengt!

 

Nevner også at fruens SIM-kort ble skiftet dagen før mitt, problemfritt. Og ja, vi har dekning. Og får passord fra Skandiabanken

 

Siden du fikk sim kort i god tid er det jo ikke noe problem. Når man får sim kortet 2 dager etter det skulle vært byttet er det jo ett problem. Da slutter jo telefonen å virke. Ingen normale oppegående mennesker sitter da med fingrene i fanget å lurer på hva de skal gjøre. Dette er en av grunnene til at man ringer kundeservice. Jeg tviler på at det er mange som mangler så mye forstand. En av grunnene til at man har byttet til OneCall er jo akkurat forstand. Man ønsker å ringe billig og er økonomisk.

 

Sånn helt til slutt. Det går neppe ann å sammenligne OneCall idag, og OneCall for 1 år siden. For ett år siden hadde Onecall mellom 10000 og 15000 kunder. Noe som er tidoblet idag. Det virker ikke som at de har lagt de største anstrengelser i å utvide kundeservicen. Jeg venter forsatt på svar på e-post sendt 5 mars. Det er jo drrrriiit dårlig.

Lenke til kommentar

Har tenkt litt på one call siden de gir 120 gratis minutter og noen sms gratis i mnd. Bruker telefonen egentlig ganske lite så jeg ville nok ikke kommet stort over de minuttene. Er det noe lureri med det greiene her eller? Virker for godt til å være sant at man kan få gratis mobilbruk hvis man holder seg innenfor den grensa.

Lenke til kommentar
Har selv onecall og syns det er helt greit. Men siden MTU er billigere, vurderer jeg sterkt å bytte. Men utrolig kjipt med onecall er at du har overhodet ingen oversikt hvor mye du har brukt av ringe minuttene og sms.

Joda, det har du? Bare logg deg inn på kundesidene på onecall.no så kan du få veldig detaljer oversikt, eller bare se hvor mye penger du har brukt til nå.

 

 

Nei dessverre, denne informasjonen som står her er feil. Den blir ikke oppdatert slik som den skal. Det står at jeg har brukt 128 kroner, når jeg vet at jeg har brukt langt over 300. Pluss den skifter ikke på seg. Så er tydelig at onecall henger etter.

Du får slette ringeloggen på telefonen hver mnd?Da har du oversikt over hvor lenge du har ringt og kan regne ut derfra.

Lenke til kommentar

Nå gidder ikke jeg heller lenger. Har av en eller annen grunn betalt for alt jeg har sendt og ringt for siden 1. mars, uten å få de gratis ringeminuttene/meldingene. Har sendt fire mailer uten å få svar, og satt 20 min i kø hos kundeservice før jeg ga opp. Når det i tillegg koster meg 70kr å ringe til kundeservice, må det være noe galt. Siden når ble 0,59 + 0,89 * 20 = 70kr? Skitselskap.

Endret av AnR
Lenke til kommentar
OneCall sin plan var jo fra dag en å bli kjøpt opp av et stort firma. Nå er de kjøpt opp av Network Norway, og da er det bare å forlate den synkende skuta. ;)

 

I motsetning til andre slike operatører hadde OneCall sterke eiere i ryggen fra dag 1. I motsetning til f.eks KillBill Telecom som skulle ta over for Nutel så har hele styret fratrådt ref Brønnøysundregisteret.

Lenke til kommentar

Jeg sendte en mail til kundeservice og forhørte meg litt rundt dette gratis tilbudet deres.

de svarte:

 

"Hvis du ikke har ringt så mye som 120 minutter i løpet av en måned får du ikke 120 minutter gratis. Det samme gjelder for SMS. Man må bruke opp hele kvoten som er gratis for å få full uttelling av tilbudet vi har."

 

M.a.o, du får altså kun de første 120 minuttene og de første 90 sms'ene gratis hvis du overskrider disse grensene!?!? for alt forbruk under dette må du betale samme takst som for forbruk over 120 min. og 90 sms??

Endret av Pinocchio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...