Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Vista - programmer slutter å virke


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har i det siste hatt ganske alvorlige problemer med pcen (har Vista). Programmer slutter plutselig å virke.."winamp har sluttet å virke"..også slutter programmet. Noen ganger vil ikke programmet en gang starte..av og til fungerer det, også avsluttes programmet plutselig.

Dette skjer også i mange spill. Til og med sidepanel (!)

 

Hva kan dette komme av, og finnes det noe medisin? Eller har jeg en kjedelig reinstall fremfor meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. har scanna med avast, men fant ingenting.

 

Det er egentlig alle programmene som er ustabile. Utrolig irriterende midt i Bioshock så plutselig kommer det "sluttet å virke"

 

Men jeg kjørte nå en minnetest som var på cden som fulgte med pcen fra Komplett. Der stod det at det var en maskinevarefeil på pcen! hva det var sa den lite om..bør jeg bare sende inn hele "røkkelet" til komplett da?

Lenke til kommentar

takk! skal prøve å få sendt den inn..må bare kjøpe noe emballasje og sånt på posten:) Håper jeg får den igjen over påske..?

 

men viktig spm: Jeg har nå oppe msn, firefox, itunes + litt småtteri..og bruker 1,1gb ram (av 2gb). Er ikke dette uforholdsmessig mye??

Lenke til kommentar
takk! skal prøve å få sendt den inn..må bare kjøpe noe emballasje og sånt på posten:) Håper jeg får den igjen over påske..?

 

men viktig spm: Jeg har nå oppe msn, firefox, itunes + litt småtteri..og bruker 1,1gb ram (av 2gb). Er ikke dette uforholdsmessig mye??

 

Er ingen ekspert, men har lest at vista stjeler mye av minnen

Lenke til kommentar
takk! skal prøve å få sendt den inn..må bare kjøpe noe emballasje og sånt på posten:) Håper jeg får den igjen over påske..?

 

men viktig spm: Jeg har nå oppe msn, firefox, itunes + litt småtteri..og bruker 1,1gb ram (av 2gb). Er ikke dette uforholdsmessig mye??

 

Er ingen ekspert, men har lest at vista stjeler mye av minnen

Vista stjeler ikke minne. Den cacher det.

Lenke til kommentar
Men jeg kjørte nå en minnetest som var på cden som fulgte med pcen fra Komplett. Der stod det at det var en maskinevarefeil på pcen

Når du skal teste minne(basic)

Vektøy:Memtest86+ 2.01

Bios her skal du sette korrekt spenning og timings til minnet.

Boot memtest86+ får du feil her ja da har du funnet feilen.

 

 

Virker det kan vi se om du har noe grums.

 

Last ned HijackThis legg i egen mappe på skrivebordet.

Start programmet og velg "Trykk scan og save log" .

Loggfilen kopierer du og limer inn i posten din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...