Gå til innhold

Konstrukiv kritikk ønskes


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Lager ei heimeside til ein restaurant & pub. Heimesida skal være enkel og oversiktelig. Nå er det nokre år sidan eg har jobba med heimesider og er noko rusten. Har prøvd meg litt på photoshop, men kunnskapene der er ikkje så store på det området. Har for det meste bedrevet php-programmering før.

 

Har laga eit utkast for korleis designet skal sjå ut, men treng litt tilbakemeldinger og tips om kva som skal gjerast videre? Kva som er bra? Kva er ikkje bra? osv..

 

Tips til logo? (er ikkje så god på photoshop så klarer ikkje å lage så avanserte greier).

Navn på bedrift: Laksen Pub & Restaurant.

 

 

Link:

Laksen Pub & Restaurant

 

 

Håper på å få tilbakemeldinger:)

 

Mvh Frank

Endret av fneset
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er det vi egentlig skal gi kritikk på `?

 

Før du legger siden inn her, bør du få den omtrent slik du hadde planlagt å ha den. Altså med header og innhold. Trenger ikke være noe mening i innholdet, men bare random dummytext så vi kan få ett lite innblikk i hvordan ting vil se ut.

Lenke til kommentar
Den linken der tror jeg du bør ta en titt på...

 

Fungerer den ikkje nå heller?

Fungerer av meg no.

 

 

oki skjønner. skal fikse noe:)

 

Synes menyen (som egentlig er altsom er der) var ALT for rotete og stor. Tviler på at noen gidder å ta seg tid til å lese gjennom hele greia.

 

Heilt enig med deg der. Har prøvd å overtale han som skal ha sida til å kutte ned på menyen, men han meinar at det blir lettere for folk vis de kommer inn og finner akkuratt det de leiter etter, og dermed slipper å gå inn på ein knapp for så å gå videre.

 

Men som du sier, ingen gidder å lese gjennom det der.

Lenke til kommentar

Noen som kan gi meg eit tips til korleis ein logo eventuelt kan sjå ut?

Er dårlig på photoshop så klarer ikkje så mye anna enn å legge til tekst på toppen der. Men det blir litt kjedelig..

 

Noen gode sider om rask innføring i photoshop?

Lenke til kommentar

Javascriptet du har på begynnelsen må plasseres i head eller body. Det er ikke lov å bruke <script> utenfor disse.

 

Jeg ser ingenting på denne siden som trenger å gjøres med javascript. Er det hover du har brukt den til? Isåfall kunne dette lett gjennomføres med en liste <ul> og CSS. Dette er både mer semantisk og i tillegg kan browsere uten eller med avslått javascript få se effekten.

Lenke til kommentar

.class { background: "000"};
.class:hoover { background: "fff"};

Det går i stiler.css filen

 

 

 

<div class="class">innhold goes here</div>

Det går i HTML taggen.

 

Når noen holder musen over "innhold goes here", blir bakgrunnen (fra svart) hvit.

Endret av iNeo
Lenke til kommentar
.class { background: "000"};
.class:hoover { background: "fff"};

Det går i stiler.css filen

 

 

 

<div class="class">innhold goes here</div>

Det går i HTML taggen.

 

Når noen holder musen over "innhold goes here", blir bakgrunnen (fra svart) hvit.

 

oki, og det er det samme om det er tekst eller bilde?

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke så veldig godt det jeg ser. Både designmessig, og kodemessig. Uten å være noe proff på koding, ser det ut for meg som et stort rot. Jeg undrer meg også på hvorfor du plasserer sidestilene i HTML dokumentet, fremfor i et eksternt CSS dokument, noe som etter min forståelse gir deg mindre å tenke på, samt raskere sider. Koden er som nevnt i overkant rotete, og sier meg lite. Kanskje du burde friske opp litt? Selv leste jeg endel på HTMLDog etter varme anbefalinger av brukere på forumet. De omlag 2 timene det tok, angerer jeg lite på. I tillegg har jeg lest en bok om CSS, som hjalp meg godt på vei. Rent designmessig er det egentlig lite å si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...