Gå til innhold

Passer rammen? i dette hovedkortet


k-h-s

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

intel p35 hvis du er på sparebudsjett eller ikke har lyst til å betale unødvendig mye for hovedkort, eller x38 hvis du har litt penger til overs og liker å vise frem utstyret. ikke finn på å kjøpe nVidia hovedkort hvis du absolutt ikke må.. spesielt når du ikke har stålkontroll på tingene. 680/750/780 fra nvidia er kjent for mye plunder og heft, mange opplever probler fra start til slutt...

hvis du har store planer om 2stk 8800gtx i nærmeste fremtid - gå for 780, har du ingen planer om sli - dropp det hovedkortet

Lenke til kommentar

Hvis du synes det er verdt så mye penger så for all del... Jeg hadde ikke gjort det, jeg har et X38 selv, men det er pga av at jeg kjører Crossfire med 2x 3870 kort, ellers hadde jeg valgt Abit iP35 Pro tvert, det er et klokkemonster av dimensjoner - og så feilfritt som et moderne hovedkort kan bli.

Et annet meget bra kort som er enda billigere og fremdeles fullt på høyde med Maximus (minus Crossfire selvsagt) er Gigabyte P35-DS3R.

Lenke til kommentar
Hvis du synes det er verdt så mye penger så for all del... Jeg hadde ikke gjort det, jeg har et X38 selv, men det er pga av at jeg kjører Crossfire med 2x 3870 kort, ellers hadde jeg valgt Abit iP35 Pro tvert, det er et klokkemonster av dimensjoner - og så feilfritt som et moderne hovedkort kan bli.

Et annet meget bra kort som er enda billigere og fremdeles fullt på høyde med Maximus (minus Crossfire selvsagt) er Gigabyte P35-DS3R.

 

Må si meg helt enig med PerUlv her angående IP35 Pro, har selv nå ett X38 kort med Crossfire oppsett av den mildere varianten i sammenligning med PerUlv, men jeg har hatt ett IP35 Pro.

Overklokke på det kortet der er enkelt og trygt, hentet ut 3 GHz fra min E6750 uten å leke med minnet forbi noen auto innstillinger, klokket ikke noe spesielt lengere før jeg gikk over til Crossfire oppsett med X38, har klokket litt lengere nå men fortsatt uten problemer.

Om du sverger til ASUS og absolutt ikke vil ha noe annet så har ASUS noe innen P35 brikkesettet også, en hel del faktisk:

 

ASUS P5K Premium

ASUS P5K SE

ASUS P5K WS

ASUS P5K

ASUS P5K/EPU

ASUS P5K3 Deluxe OBS DDR3 kort

ASUS P5K64 OBS DDR3 kort

ASUS P5KC DDR3 OG DDR2

ASUS P5K-E

 

Selvsagt må du se igjennom de kortene der og finne det som passer deg og det beste kjøpet...

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

gigabyte p35-ds3r er et supert hovedkort, har det selv. billig er det også, omtrent 800kr. så kan du legge mer penger i skjermkort eller cpu. ikke vits å betale så utrolig mye mer enn nødvendig.

eneste man veit om pc-deler er at de blir gamle før man får dem skrudd sammen, og da er det på tide å kjøpe nytt. så da kan man like gjerne betale litt mindre for dem og heller ha råd til å kjøpe nytt litt oftere =)

 

gigabyte p35-ds3r 726kr

intel e8400 1500kr /q9450 2206kr

4gb mushkin extreme performance 8000 ram, 1000mhz 795kr

ati 3870x2 3000kr /8800gtx 2500kr

 

det kan bli et fint utgangspunkt. ikke mye vits å legge 2000kr i et hovedkort når man kan bruke det på cpu eller skjermkort istedet. mer å hente der..

Lenke til kommentar

Intel P35-brikkesett er best for dette oppsettet. Både med tanke på pris og generell funksjonalitet. P35-brikkesett krever mindre effekt enn feks X38-brikkesett. Med mindre du skal kjøre workstation eller Crossfire med dobbel x16 PCI-E så vil jeg anbefale P35 over X38.

 

P35-kortene nevt ovenfor, er gode kjøp.

Abit iP35 PRO er et godt kjøp.

Den rimeligste P35-baserte hovedkort fra Abit koster ca 600kr, men det har ikke RAID-funksjonalitet. De har og et kort med RAID midt i mellom den laveste modellen og PRO.

 

Ellers har Gigabyte P35 DS3R for ca 700 kr.

 

De går an å søke etter hovedkort med P35-brikkesett i Prisguide.

Endret av mrNilsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...