LysDiode Skrevet 5. mars 2008 Skrevet 5. mars 2008 (endret) Som forslag fra andre brukere har jeg endret tråden til "WebClient". Poenget er å oppdatere ett programm, se under. Mvh Piarwiki aka diskusjonsgjest Endret 8. mars 2008 av Pilarwiki
Cerwell Skrevet 5. mars 2008 Skrevet 5. mars 2008 Nå har ikke jeg VB tilgjengelig, men her er et ca forslag. Dette vil vel kun gjelde for VB browsere. Skal du håndtere andre browsere må de andre grep til. Dim xInput Open "AktuellFil" For Input As #1 'Åpne fil for input. Do While Not EOF(1) 'Stop ved enden. Line Input #1, xInput 'Les linje for linje. Debug.Print InputData 'Skriv til Immediate vinduet' Debug. if instr(" update ") then msgbox "Update" webbrowser.navigate("http://www.update.com/ ") Close #1 exit do end if Loop Close #1 'Close file.
ze5400 Skrevet 6. mars 2008 Skrevet 6. mars 2008 Tror nok jeg ville brukt regulære utrykk. Ta en tur på MSDN.com
LysDiode Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Skrevet 6. mars 2008 (endret) Takk Jeg lager en VB webbroser som popper opp hvis det finnes en oppdatering =D Edit: Hva slags fil er det jeg skal ha? Endret 6. mars 2008 av Pilarwiki
ze5400 Skrevet 6. mars 2008 Skrevet 6. mars 2008 Takk Jeg lager en VB webbroser som popper opp hvis det finnes en oppdatering =D Edit: Hva slags fil er det jeg skal ha? Hva med å gjøre dette. På serveren legger du en fil (tekstfil) som inneholder nyeste versjonsnummer samt nedlastningslink. F.eks 1.2.4 http://www.eksempel.no/eksempel.exe Den fetcher du med WebClient Dersom en oppdatering er tilgjenglig tilbyr du brukeren å laste ned. ??
Merko Skrevet 6. mars 2008 Skrevet 6. mars 2008 Takk Jeg lager en VB webbroser som popper opp hvis det finnes en oppdatering =D Edit: Hva slags fil er det jeg skal ha? Din løsning virker veldig dårlig om jeg forstår den rett. Det du prøver på er at du feks har en webside hvor "Update" skal stå skjulti kildekoden. Programmet ditt kobler seg opp mot denne siden.. så om den finner "update" får du opp en msgbox med "update?".. Da vil man vel få opp den meldingen hver gang man åpner programmet ditt? Det jeg ville ha gjort er noe av det ze5400 er inne på. Lag en tekst fil med navn(feks): versjon.txt inne i versjon.txt skriver du feks. 1.0, legg opp filen på FTP Serveren viss du har. Så bruker du en: Internet Transfer Control, If "din versjon" > Inet1.OpenURL("www.minside.no/versjon.txt") Then MsgBox "Ny versjon er tilgjenglig!" End If eller noe lignende? Om du trenger ett bedre eksempel, si ifra så kan jeg poste noe jeg brukte før
Cerwell Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 vbPro: Jeg støtter deg på den. Burde det ikke og være mulig å i tillegg lage en serverapp. i en eller annen form som detekterer versjon på filen og genererer txt på jevnlig basis?
LysDiode Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Skrevet 7. mars 2008 Jeg skal prøve meg på noe av det dere sa =D Har ikke gjort det før, så hvis du gidder er det bare å poste ett "bedre" eksempel Mvh Pilarwiki
Manfred Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 Bruk WebClient, som ligger i System.Net. I denne bruker du DownloadString()-funksjonen. Og så sammenligner du resultatet du får der. Det er all forklaring du burde trenge. Nå kan du prøve å tenke litt selv.
LysDiode Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Skrevet 7. mars 2008 Takk Da begynner tenkinga Mvh Pilarwiki aka diskusjonsgjest
LysDiode Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Skrevet 8. mars 2008 Så bruker du en: Internet Transfer Control. Finner den ikke i toolbox Noen forslag til hvor jeg kan finne den/alternativ ?
ze5400 Skrevet 8. mars 2008 Skrevet 8. mars 2008 (endret) using (WebClient WC = new WebClient()) { string Ver = WC.DownloadString("http://www.eksempel.com/versjon.txt"); } Dette burde få deg igang PS: MSDN er din beste venn. PPS: C# koden over der. Du klarer lett å konvertere den om du gidder å prøve. PPPS: Er trøtt som bare nå, så det er ikke umulig at det er delvis psudokode m. syntaksfeil og annet skit Endret 8. mars 2008 av ze5400
LysDiode Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Skrevet 8. mars 2008 Jeg forstår ikke MSDN Uansett hva jeg klikker på så kommer jeg tilbake til utgangspunktet > Det står litt kode her og der som ikke gir mening (for meg) og lite beskrivende tekst...
ze5400 Skrevet 8. mars 2008 Skrevet 8. mars 2008 MSDN er ikke vanskelig å finne frem på. Trykk F1 i Visual Studio Så søker du etter det du vil ha info om. Eller gå hit: http://msdn2.microsoft.com/nb-no/library/default(en-us).aspx Nå søkte jeg etter WebClient Opp kom eksempelkode og dokumentasjon, så ikke si det er vanskelig å finne frem i. Litt viljestyrke er alt som skal til. Lykke til.
LysDiode Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Skrevet 8. mars 2008 (endret) Takk. Når jeg klikker F1 i visual basic express så kommer ikke all den informasjonen opp! Men den er der når jeg går på MSDN via linken din. Det kan forklare klagingen min over MSDN Endret 8. mars 2008 av Pilarwiki
Manfred Skrevet 8. mars 2008 Skrevet 8. mars 2008 Careten må stå og blinke inni ordet WebClient når du trykker F1. Da skal det komme opp
LysDiode Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Skrevet 8. mars 2008 ' Add a user agent header in case the ' requested URI contains a query. client.Headers.Add("user-agent", "Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.2; .NET CLR 1.0.3705;)") Hva er dette?
ze5400 Skrevet 8. mars 2008 Skrevet 8. mars 2008 Mener du f. eks versjonnummer? Nei, nettleser og støttede teknologier. Ikke bry deg for mye med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå