Gå til innhold

Hovedtråden om Star Craft spillene

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe av det jeg liker best med StarCraft er at de tre forskjellige rasene ikke er bare varianter over 3 fraksjoner med samme typer enheter med forskjellige navn, men at det er 3 forskjellige raser som krever forskjellige strategier, og oppfører seg helt forskjellig.

Der er mye av sjarmen med StarCraft.

Og er det flere enn meg som synes det er gøy å merge to Dark Templars (i BW) så man får den enheten som kan konvertere andre enheter? (som f.eks Priest/Monk i Age of Empires-serien...)

Får man så sneket en sånn inn i fi base og nappa med seg en drone/mcv, som man så kan ta med seg hjem, kan man bygge seg ALLE enheter i spillet :p Ingen ting er så stilig som å sende Protoss Carriers inn ved siden av Terran Battlecruisers og ha Zerg Lurkers i ring rundt for å ta ut de flyktende og skrikende fiendene som løper rundt i vill panikk over at alle har gått sammen mot dem, og vil KNUSE dem som små kakerlakker på badegulvet :dribble:

Skrevet

En del folk maser akkurat nå om hvordan units ser ut, noe som egentlig er litt bagatell. Så lenge dem balanserer units på en like god måte som i den originale SC (noe som vil ta flere år), så vil nok de aller fleste begynne med SC2 istedenfor. Derimot tviler jeg på at hele playerbase'n går over så veldig fort.

Skrevet

For det første, Kerrigan heter Sarah Kerrigan og er helt klart dame. For det andre heter Nova (fra StarCraft: Ghost) egentlig November Annabella Terra, men kalles bare Nova. Og for det tredje er det mange kvinnelige Ghost'er selv om vi bare får mannlige i spillene. Det blir jo som å si det kun er mannlige soldater da samtlige Marine, Firebat og hva de nå enn heter har mannlige stemmer. ;)

Når det gjelder bøkene er jeg en stor fan. Den første (Libery's Crusade) foregår samtidig som det første spillet, men vi ser det fra synspunktet til en reporter. Dette gjør at vi kjenner igjen handlingen, men vi får alt fra et annet synspunkt og gir det hele en genial vri. Til motsetning er Chris Redfield hovedpersonen i den første Resident Evil boken, så hele boken kan mer eller mindre brukes som walktrough til selve spillet.

De andre bøkene i StarCraft serien foregår i samme univers som spillene, men av naturlige årsaker har de ingenting med selve spillene å gjøre. Vi har jo hele historien fortalt i første bok, så det er liten vits å fortelle alt på nytt i neste. Om dere er fan av StarCraft og vil ha mer før SC2 kommer anbefaler jeg at dere leser i det minste en SC bok. Første er som sagt handlingen i første spill og kan bli litt kjedelig (selv om jeg likte den), men resten har mindre kriging og mer "normal" handling. For øvrig kan dere jo lese Queen of Blades om dere liker Kerrigan og kjenner handlingen i spillene... ;)

Skrevet

Dårlig argumentasjon. Terran sine hærer består av det de tar og får. Og har en kvinne egenskaper som gjør at hun passer til å vere ghost bruker de henne. Hadde vert helt latterlig om de ikke gjorde det.

Mener du også da at alle shuttle pilotene bør vere kvinner?

Og alle battle cruiser kapteinene bør vere eldre menn med bart?

Henger ikke på greip. I spillet er det ett ansikt og en stemme som representerer de enkelte soldatene. At marinen er hvit betyr ikke at terran bare bruker hvite mariner. Og at marinen er mann betyr selfølgelig heller ikke at det bare bruker menn.

Skrevet

For å si det kort en gang for alle. Hadde vi hatt både mannlige og kvinnelige soldater hadde det blitt dobbelt så mye jobbing for nøyaktig samme resultat. Stemmene i seg selv er jo en ting, men hva med selve utseendet? Vi ser jo allerede hodet til folkene i den lille ruten (som betyr at alle er kloner?), så vi måtte ha en kvinnelig person for å matche de kvinnelige stemmene. Hvordan ville du forresten ha lagt merke til hvem som er mann og hvem som er dame? Det enkleste ville ha vært å endre modellen litt, noe som igjen fører til enda mer jobbing. Kort sagt vil både mannlige og kvinnelige soldater ha ført til dobbelt så mye jobbing for samme resultat. ;)

Skrevet

Hey,noen her som er meldt seg på "league" systemet?

Jeg har registrert meg nå og skal begynne å spille litt 1v1,så det er bare å gi meg en lyd hvis noen vil spille!

Men en ting som var litt rart jeg fikk ikke bruke nivket mitt fra bnet (Einherjar) jeg måtte rett og slett lage et nytt et (Einherjaren) Kreativt ikke sant? :blush:

Noen som vet årsaken til dette?du må jo ha samme nick på bnet og WGTour.

Skrevet

Lurer på hvordan det skal gå med Kerrigan og Raynor, blir det noe elskov på dem, noe romantikk? Dreper dem hverandre? Hva enn som skjer, håper jeg Raynor "vinner". Han lovte å knerte henne på slutten av SC hvertfall, men vi får se hva det utvikler seg til.

Skrevet (endret)

Når det gjelder Kerrigan:

Som dere sikkert vet fikk man store problemer med Zergene, så Kerrigan ble etterlatt og antatt død. Det var mer eller mindre rett, da Kerrigan som vi kjenner henne er død, men hun oppstod som en blanding av menneske og zerg. Dette gjør at hun har beholdt noen av de menneskelige egenskapene sine, men hun er mer zerg en menneske og ble til slutt drept.

Fra boken StarCraft: Queen of Blades (stor spoiler, ikke les om du har tenkt å lese boken!)

Vi kan diskutere hvor "offisiell" bøkene er, men uansett.

Denne boken handler om Raynor og foregår lenge etter spillene. Kerrigan er for lengst død, zergene er slått, protossene er dratt hjem og alt er bare fred og kos. Vel, en stund. Viser seg at Raynor får mareritt om en vulkansk planet og en merkelig stemme som tilkaller ham. Dette foregår over lengre tid, så etterhvert bestemmer han seg for å se om han kan finne den planeten. Merkelig nok gjør han det, så han og soldatene på laget hans tar en tur dit for å undersøke. Før vi vet ordet av det begynner drømmene å gå i oppfyllelse, og han finner en stor kokong som begynner å klekkes. Det som kommer ut er en blanding av menneske og zerg, og en av de farligste skapningene i det kjente universet. Faktisk er den så farlig at protossene også kommer til planeten for å sloss tilbake. Denne skapningen er kjent som Queen of Blades, men hennes tidligere navn var Sarah Kerrigan. Hun har frmedeles noen av minnene sine og personligheten sin, men hun er langt mer zerg enn menneske og en trussel mot hele menneskeheten. Med mindre Raynor også blir delvis zerg i SC2 kommer han og Kerrigan aldri til å bli sammen. ;)

Endret av thecrow77

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...