Gå til innhold

broren min skal ha seg nytt wii spill....


veluci

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noe som ikke kan gå galt er Mario kart wii! Det er ikke kommet enda, men jeg har forhåndsbestilt det og det kommer 11.April. Det blir mega bra! Det har et seriøst stort internett konsept og selve spillet blir stort og bra. Det er ikke lenge til det kommer.

Endret av Disorder
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte NiGHTS: Journey of Dreams (jada, staves med liten i) i går og liker det ganske mye. Den korte versjonen er at to barn (Will og Helen) har personlige problemer i den "virkelige" verden, men når de legger seg om kvelden havner de i en drømmeverden. Denne er selvsagt i trøbbel, så bare de to kan redde den. Vel, sammen med en skapning kalt NiGHTS (det er henne man styrer mestparten av tiden). Da dette er en drømmeverden er ting som gravitasjon ganske relativ, så NiGHTS flyr rundt omkring som hun selv vil. Hele verden er selvsagt i 3D, men likevel flyr man i en slags 2D/3D. Det er litt vanskelig å forklare, så du bør kanskje se det på YouTube. ;) Will og Helen har for øvrig forskjellige drømmer, så man kan velge hvem av dem man vil spille med. De har sin egen historie med sine egne brett, noe jeg liker veldig mye. Dessuten kan man samle Dream Drops (navnet er ikke nøye da det i bunn og grunn er standard "gotta have 'em all!") :p Will og Helen har som sagt sin egen historie, men begge to starter i et område kalt Dream Gate hvor man velger hvilket brett man vil spille på. Det er selvsagt Dream Drop's her, men interessant nok er de plassert på forskjellige steder for de to. Om man finner alle Wills DD er det ikke sikkert man finner alle Helens DD på samme sted. Når man klarer det første oppdraget får man dagboken til den man spilte med, og her står alt mulig fra hvilken grad man fikk i hvert brett (basert på hvor rask man er, hvor mange links (kort sagt får man en link om man flyr gjennom to ringer med et sekunds mellomrom) man har og så videre). Dessuten står det hvor mange DD man har samlet i hvert brett og så videre. Som om ikke det er nok kan man lage sin egen drømmeverden og la andre spille i den, og selvsagt kan man spille i andres drømmeverden. Når det i tillegg ser meget vakkert ut har jeg ingen betenkeligheter med å anbefale dette til hvem som helst. ;)

 

Jeg liker N:JoD ganske mye, men det er en ting jeg ikke liker helt. Det er ikke mulig å lagre midt i et "oppdrag", men det blir lagret automatisk når man er ferdig med oppdraget. Det første oppdraget til både Will og Helen går ut på å redde NiGHTS fra et bur (greit nok i seg selv og tar ca fem sekunder). Deretter flyr man som NiGHTS og prøver å finne en vakt med en nøkkel, så man kan bryte seg ut av buret man nettopp kom fra. (ta det med ro, det er logisk). Når det er gjort må man finne enda en vakt, bryte ut av buret igjen og til slutt finne tredje og siste vakt for å få den siste nøkkelen. Deretter kommer en boss, og slår man den er oppdraget over og spillet lagres. Dette er irriterende nok i seg selv, men i tillegg har man en tidsfrist for hver eneste vakt pluss i boss kampen, så om tiden går ut blir det Night Over og man havner på hovedmenyen igjen. Litt kjipt, i grunnen. Men for all del, overser man dette er NiGHTs: Journey of Dreams et meget bra spill. For øvrig kan det spilles med wiimoten, wiimoten og nunchucken, den klassiske kontrolleren og wiimoten eller med GameCube kontrolleren. Det skulle derfor passe til hvem som helst, og man kan ikke akkurat klage på kontrolleren. :)

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar
Hva med Zack & Wiki? Har ikke prøvd det selv, men har hørt det skal være bra + i hans alderstrinn. Ellers kan du jo gi ham innblikk i finkulturen og tipse han om Lego Star Wars.

 

Zack and Wiki er ikke et barnespill. Snarere tvert imot, det er veldig vanskelige gåter. Tipper du bare har sett bilder fra spillet.

 

Vil anbefale Excite Truck. Morsomt bilspill for alle aldre, masse fart. Eller SSX:Blur, genialt snowboardspill, men litt vanskelig kontroll.

 

Nights er overhodet ikke et bra spill. Hatet det.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Heh, jeg hatet SSX Blur. Ikke fordi det er et dårlig spill, tvert imot. Jeg synes det er det nest beste spillet i hele serien, bare slått av SSX3. (SSX Tricky er også bra, men altfor arcade og for lett å jukse). Derimot hatet jeg slalombiten i SSX Blur. Den første banen er grei nok, men fra Peak 2 blir det svært vanskelig på grunn av elendig banedesign. Ganske ofte starter jeg i et hopp og lander ikke før jeg er forbi første port, noe som gjør at ekstra tid legges til, jeg kommer helt feil ut mot neste port og jeg ender til slutt opp på suveren sisteplass. De få gangene jeg klarer å unngå å hoppe ned går det litt bedre, men til nød klarer jeg å havne på nest siste plass.

 

NiGHTS ikke bra? Det kommer ann på hvem du spør. Jeg klarer bare ikke helt å ta deg alvorlig når du sier det ikke er et bra spill uten å gi noen som helst grunn til hvorfor det liksom er så dårlig. ;)

Lenke til kommentar
Heh, jeg hatet SSX Blur. Ikke fordi det er et dårlig spill, tvert imot. Jeg synes det er det nest beste spillet i hele serien, bare slått av SSX3. (SSX Tricky er også bra, men altfor arcade og for lett å jukse). Derimot hatet jeg slalombiten i SSX Blur. Den første banen er grei nok, men fra Peak 2 blir det svært vanskelig på grunn av elendig banedesign. Ganske ofte starter jeg i et hopp og lander ikke før jeg er forbi første port, noe som gjør at ekstra tid legges til, jeg kommer helt feil ut mot neste port og jeg ender til slutt opp på suveren sisteplass. De få gangene jeg klarer å unngå å hoppe ned går det litt bedre, men til nød klarer jeg å havne på nest siste plass.

 

NiGHTS ikke bra? Det kommer ann på hvem du spør. Jeg klarer bare ikke helt å ta deg alvorlig når du sier det ikke er et bra spill uten å gi noen som helst grunn til hvorfor det liksom er så dårlig. ;)

 

Følte ikke for å utdype noe særlig. Holder at jeg har skrevet en omtale av det allerede (ligger på wii-fan)

Hvis du fortsatt lurer på hva som er dårlig med Nights kan du lese gamer.no sin omtale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...