Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Eksternt skrivebord hjelp!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har prøvd men jeg har problemer med å koble meg til!

"Klienten kan ikke kobles til den eksterne datamaskinen.

 

Det kan og hende at eksterne tilkoblinger ikke er aktivert eller at datamaskinen er for opptatt til å godta nye tilkoblinger.

Det er også mulig at nettverksproblemer forhindrer tilkobling.

 

Prøv å koble til på nytt senere. hvis problemet vedvarer, kontakter du systemansvarlig."

Lenke til kommentar

da har du nok noen ip problemer.

har du firewall på eller andre programmer som kan ødelegge?

 

finn ip'en på pcen du skal koble til og kjør "cmd" og ta en "tracert 127.0.0.1" og se hva som kommer opp. Bare husk å bytt ut 190.0.0.1 med ipen til pcen du skal koble til.

Lenke til kommentar

Huskeliste:

- Du må ha XP Pro eller høyere

- Remote Desktop må være aktivert

- Port 3389 må være aktivert i brannmuren på maskinen

- Brukeren du skal koble til med må ha et passord

- Port 3389 må være NAT'et/forwardet/videresendt i routeren din til maskinens lokale ip

- Port 3389 må være åpnet for i routeren/brannmuren

Lenke til kommentar
- Port 3389 må være NAT'et/forwardet/videresendt i routeren din til maskinens lokale ip

 

Kan du forklare den?

 

I routeren din som er bindeleddet ditt i mellom datamaskinen du skal fjernstyre og internett så må du åpne port 3389 inn mot datamaskinen. Dette er fordi at routeren må vite hvor trafikk inn på port 3389 skal videresendes.

Lenke til kommentar
Brukernavnet og passord er helt rett, me er det passordet på selve PC-en eller er det det passordet som jeg annga når jeg konfigurerte eksternt skrivebord?

 

Disse to skal ikke være forskjellig. Dvs, det du skal skrive inn er brukernavn og passord til brukeren som du skal logge på med. Det eg ville ha sjekket var domenenavnet som den også sier du bør sjekke. Dette vises ved å klikke på ">>" eller "Mer" knappen på innloggingsvinduet. Domenenavnet skal være lik navn på datamaskinen din.

Lenke til kommentar
Portene er allerede åpnet og blitt stresset!

Da jeg satte opp for eksternt skrivebord hjemme satte jeg opp alle pcer med samme arbeidsgruppe og la inn passord, aktiverte jeg UPNP på PC-er og ruter. Da var det bare å gå inn på start-programmer-tilbehør-komunikasjon og starte tilkobling til eksternt skrivebord. Der la jeg inn brukernavn og passord til den PC-en jeg ønsket å koble meg til og vips så var jeg inne. Dette fungerer i alle fall fint på hjemme nettverket mitt, men tror ikke det er like enkelt dersom du skal gjøre det fra et eksternt nett.

:->

Lenke til kommentar
Huskeliste:

- Du må ha XP Pro eller høyere

- Remote Desktop må være aktivert

- Port 3389 må være aktivert i brannmuren på maskinen

- Brukeren du skal koble til med må ha et passord

- Port 3389 må være NAT'et/forwardet/videresendt i routeren din til maskinens lokale ip

- Port 3389 må være åpnet for i routeren/brannmuren

 

fikk det til nå, problemet var at jeg ikke hadde passord på PC-en og remote desktop godtok ikke at PC-en ikke var passord beskyttet!

 

 

Da vet vi det! :thumbup:

Endret av nomore
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...