Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Problem med tørre lepper


MaSo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da er det ikke vits å si: Bruk lipsyl, for det fikser bare problemet der og da

Da har du ikke prøvd nok. Det holder ikke å ta på én gang om leppene er tørre og såre, da må du påføre lypsyl eller andre saker jevnlig til problemet er ute av verden.

 

Carmex/savex har jeg gode erfaringer med, i tillegg til helt vanlig lypsyl...

Lenke til kommentar
Da er det ikke vits å si: Bruk lipsyl, for det fikser bare problemet der og da

Da har du ikke prøvd nok. Det holder ikke å ta på én gang om leppene er tørre og såre, da må du påføre lypsyl eller andre saker jevnlig til problemet er ute av verden.

 

Carmex/savex har jeg gode erfaringer med, i tillegg til helt vanlig lypsyl...

 

Bruker lipsyl veldig ofte, har bestandig med meg en eller 2 stk.

Kan ikke ha noe med hvordan klimaet er der man oppholder seg?

Lenke til kommentar

Problemet med lypsyl er at du blir avhengig og leppene blir verre enn ei var om du sluttar å bruke det. Eg har brukt ein salve eg fann på Rimi, lip relief eller noko sånt. Ein liten tube. Den fungerte ganske bra, eg har meir tru på ein salve enn lypsyl. Klimaet er av betydning, eg får stort sett dette problemet om eg er på sjøen eller nær den. Det har riktignok kome seg, kan virke som dei klimatiserer seg etter ei stund.

Lenke til kommentar

Typisk fikse symptom vs. fikse årsak-tilfelle. Utforsk årsakene for tørre lepper og fiks på det. Jeg vil tro det har med væsketilførsel, omega-3 og denslags å gjøre. Eksterne faktorer har også veldig mye å si, slik som luftfuktighet, vær osv. Været er det som kjent vanskelig å gjøre noe med, men resten går det an å fikse på.

 

Uansett har du sikkert godt av å drikke mer vann. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...