FCW Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 Har nå min filserver oppe og går, det meste funker perfekt, Men jeg får ikke til å sette opp automatisk backup på en hensiktsmessig måte. Jeg har til nå brukt "filesystem backup" i webmin, satt opp directory fra og til, huket av -yes for "just add new files to archive". Når jeg trykker backup, så kopieres det til filen i backupmappen, så langt vel og bra. Problemet er at det er ingen form for inkrementell backup. Hver gang jeg trykker backup, eller setter det på f.eks hver time, så dobles filen i størrelse. Det virker som programmet istedetfor å kun kopiere nye filer, legger til hele mappen på nytt. Noen som kan rettlede meg? Eventuellt så tenker jeg å sette opp en rsync kommando i en cron jobb, men kommer egentlig ingen vei der heller. FC (Kjører forøvrig Ubuntu server, samba og Webmin. Backup skal skje fra server til USB disk)
Del Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 (endret) Enkleste er vel å bruke sbackup, du kan sette den opp via ssh: ssh -X ubuntuserver sudo aptitude install sbackup sudo simple-backup-config man sbackupd Erstatt ubuntuserver i første kodelinje med IP-adressen eller navnet til Ubuntuserveren din, sjekk oppsett av ssh i signaturen min for detaljer. Endret 2. mars 2008 av Del
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå