trrunde Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 (endret) while (($file = readdir($dh)) !== false) { if ($file <> "." OR $file!=".."){ echo $file; lite utdrag av en løkke der jeg skriver ut alle filene i en mappe, men jeg vil ikke ha med . og .. burde egentlig være veldig enkelt, men det er det tydeligvis ikke. Noen som ser den åpenbare feilen? Edit: skal egentlig bare vise .mp3 filer og da kan jeg vel bruke noe regexp greier? Har ikke peiling på regexp i det hele tatt, noen som vil vise en regexp linje som returnerer true hvis teksten inneholder .mp3 Endret 1. mars 2008 av trrunde
Flin Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 while (($file = readdir($dh)) !== false) { if (strpos($file, ".mp3") == TRUE) { echo $file."\n"; } } Kos deg.
trrunde Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Skrevet 1. mars 2008 Feilen din var ganske enkelt at du brukte OR og ikke &&. Forresten så skriver du litt rar kode Bruker <> noen steder og != andre steder. Hehe grunnen til det er at når det ikke virket så prøvde jeg å bytte fra <> til != for å se om det ble noen forskjell, har tydeligvis glemt å endre begge plassene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå