Gå til innhold

Gamer PC til 15000,-


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gå for Nokia-dell sitt SLI oppsett! Gromt og da har du pc et par år! Kjøp med Cpu kjøler hvis du skal klokke. Jeg har klokket min Q6600 til 3.2ghz og min ligger på 47 grader Idle. Med orginal kjøler kan du bare gjette hva den ville vært på.

 

Asus Silent KnightII er en meget god kjøler. Men Zalman9700led er den de fleste bruker da:)

 

XP>Vista anyday!:p

Lenke til kommentar

går nå for nokia_dell sitt!! :D

 

har bare noen bittebittebiiiiittesmå forandringer

 

EDIT:

Noen som vet hva jeg trenger av ekstra kabler?!

 

litt kjipt å få alt hjem i postkassen for så å finne ut at jeg trenger masse kabler :(

Endret av tiiim
Lenke til kommentar

Satt opp en pc jeg også. Uten linker da men alt er fra komplett så er bare og søke seg fram hvis du vil se.

 

 

XFX nForce 780i SLI, nForce-780i SLI, Socket-775,DDR2,2xGbLAN, 3xPCI-Ex(2.0)16:1999kr

 

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte: 2025kr

 

Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS, 140mm Fan, 8xSATA, SLI: 1299kr

 

Kingston DDR2 HyperX PC8500 2048MB CL5, Kit w/two matched HyperX 1GB DDR2:1298kr for 4 gb

 

XFX GeForce 8800GTS 650M 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDTV/HDCP,650Mhz: 5198kr (2stk)

 

APLUS Case EL Diablo, ATX, Black, 250mm Front Fan+330mm Fan Inside (Without PSU)1249kr

 

ASUS Silent Knight II CPU Cooler, Blue Light, Socket 478/775/939/940/AM2/AM2+:475kr

 

Microsoft Windows Vista Ultimate Norsk OEM DVD,64:1695kr

 

Total sum:15238kr

 

 

Pc i mange år og drar i gang crysis på full pupp!

Endret av Akando
Lenke til kommentar

må egentlig mer gå for ditt nå.. ser at den andre prosessoren ikke er på lager før i begynnelsen av april.. :cry:

 

trengte da dvd-brenner, ... komplett er vist blitt dyrt de seneste årene:( + at vista var dyrt her

Endret av tiiim
Lenke til kommentar

Da var jeg vel ferdig :)

brukte nokia_dell sitt utgangspunkt, måtte forandre vifte (ingen på lager), CPU (kom ikke inn før i april dessverre) og kabinettet som inkl. strøm i haugevis.... :)

 

Så her er det:

163351.jpeg

 

Burde jeg nå gå for dette?!

 

havna på pittelitt over 15K med Vista 64 :D :D

 

------ ----- ----- ----

 

EDIT:

Siste valg, burde jeg gå for

 

P900 kabinettet inkl. en 650W og en 550W PSU

http://www.amentio.no:80/PartDetail.aspx?q...80;c:36217;r:pg

 

eller dette

P182 kabinett med 1stk Corsair 750W

http://www.amentio.no:80/PartDetail.aspx?q...96;c:36217;r:pg

http://www.amentio.no:80/PartDetail.aspx?q...33;c:36217;r:pg

 

blir nøyaktig samme prisen

Endret av tiiim
Lenke til kommentar

Bytter PC sånn ca hvert 4.år og nå er vi i det 4.året.. :)

 

så vil ha noe som varer og som også er oppgraderingsvennlig.

 

Så kan jo hende denne også varer mye lengre :)

 

Når det kommer til diskplassen så har jeg omtrent 200GB med musikk samt en haug med filmer etc jeg vil legge inn og streame til HTPC-en, via mediacenter.

Har 3 andre 500gb disker samt 2stk 500GB lacie porsche externe disker, så får håpe det blir nok

Utifra beregninger trenger jeg 2,8TB

 

Så det blir på en måte en gamer-pc samt en server... som skal vare litt :)

Det er jo også en av grunnene til kabinettet, plass til mye hardisker og veldig stille (liten leilighet her)

 

..også skal jeg SPILLE!!!! vekke opp spillelysten igjen..

Endret av tiiim
Lenke til kommentar
Satt opp en pc jeg også. Uten linker da men alt er fra komplett så er bare og søke seg fram hvis du vil se.

 

 

XFX nForce 780i SLI, nForce-780i SLI, Socket-775,DDR2,2xGbLAN, 3xPCI-Ex(2.0)16:1999kr

 

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte: 2025kr

 

Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS, 140mm Fan, 8xSATA, SLI: 1299kr

 

Kingston DDR2 HyperX PC8500 2048MB CL5, Kit w/two matched HyperX 1GB DDR2:1298kr for 4 gb

 

XFX GeForce 8800GTS 650M 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDTV/HDCP,650Mhz: 5198kr (2stk)

 

APLUS Case EL Diablo, ATX, Black, 250mm Front Fan+330mm Fan Inside (Without PSU)1249kr

 

ASUS Silent Knight II CPU Cooler, Blue Light, Socket 478/775/939/940/AM2/AM2+:475kr

 

Microsoft Windows Vista Ultimate Norsk OEM DVD,64:1695kr

 

Total sum:15238kr

 

 

Pc i mange år og drar i gang crysis på full pupp!

Gå heller for E8400 cpu.. (raskere i spill, samt kan clockes bra).

Da har han spart 500kr der, samt økt ytelsen.

 

Så kan du kjøpe andre kort enn de xfx. billigste du får nå er msi / gainward til 2200-2300kr stk for gfx kort (spart ca 500-600kr der også).

 

sparte penger kan brukes til feks en highend cpukjøler som er stille, samt en del 12cm vifter feks

Lenke til kommentar
Skjønner ikke poenget med en så rå pc? Status?

Hva skal du med 1,5 Tb med diskplass?

 

Tror det blir nesten det samme hva slags kabinett du kjøper.

Tja, jeg har da snart brukt opp 2.2TB, så det er mulig.

 

Til trådstarter: CNPS er sugne kjølere i forhold til alt annet som finnes på markedet. TRUE (Thermalright Ultra-120 Extreme) går for å være den råeste ute pr dags dato. Det eneste problemet er at du må ta av den store viften på sidedekselet for å få plass til den. Vil du ikke det, anbefaler jeg deg en Thermalright Ultima-90.

Lenke til kommentar

takk takk

 

Oppsettet jeg går for er forrestn dette DaButcher:

http://bildr.no/view/163351

havnet på 14200 + Vista ca 900,- så er på 15100 :D

 

modifiserer litt utifra råd og erfaringer dere gir :) takker nokia_dell for hovedopplegget !

 

TRUE så syk ut, har ikke veldig lyst til å fjerne vifta om jeg går for P900 kabinettet.

Uansett så vil vel den store kabinettvifta kjøle godt i tillegg, så da trenger jeg vel ikke den sykeste vifta?!

 

Sjekket Thermalright Ultima-90.. ikke mange som fører den, men vil jo trenge en vifte i tillegg... vil ikke det også bygge for langt ut!?!?

Endret av tiiim
Lenke til kommentar

Nei, den heter jo Ultima-90 fordi det skal brukes en 90~92mm vifte på den. Akkurat som TRUE har 120 i navnet, og IFX har 14 i navnet. Det står for viftedimensjoner.

Ultima-90 funker bare bra. Trenger du tester ligger de skjult rett under her :)

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

15305.png

15304.png

15302.png

15301.png

 

Link

Lenke til kommentar

Her kommer et forslag ifra meg

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=67613

 

En viktig ting ang. PSU..! Innen elektro/elektronikk så er det noe som heter 70% regelen.

Det vil si at en skal/bør ikke jevnt over belaste sånt utstyr med mere enn 70% av påstemplet verdi.

 

Edit: Når du har bestemt deg for oppsett, be om tilbud ifra flere nettbutikker, ikke uvanligt å få en 10-15% på en komplett pc.!!!

Endret av hotjo
Lenke til kommentar

da har jeg gått for det opsettet med ultima-90 :) ...takk Intern..

 

da slipper jeg vel å oppgradere på en stund.. kanskje en nhy prosessor når nestegenerasjon begynner å falle :D *gleder meg til å bygge*... nestn som dyr lego dette her :p

 

kjøper utstyr fra forskjellige så da blir vel det en liten rabatt i seg selv.. ble billigere selv med frakt :D

 

takk folkens!!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...