Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Bør jeg la "barnet" mitt dra?


Anbefalte innlegg

Hei. Nå sitter jeg her i en situvasjon som jeg ikke vet helt hva jeg skal gjøre.

Har en sønn. han er 16 år. Veldig voksen og moden syns nå jeg.

Nå har det seg sånn at han har en venn som er 18 år.

De vil ta seg en tur til syden. for å kose seg da.

Det innebærer jo helt sikkert alkohol inntak. ikke vet jeg.

Men synes du jeg bør la han dra sammens med vennen sin?

 

Håper dere forstår hva jeg mener. Syns dere det er riktig av meg å la han dra ned i ett fremed land når han bare er 16 år?

 

 

Håper på noen gode svar her. Helst ikke noen spydige,

Er også ny her på forumet. har jo lest en del her inne før da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

trodde dette stoppet seg selv, pga. reiseselskapenes policyer

 

må ellers si meg enig med kontorstol, det kommer veldig ann på vennen.

hvis du tror sønnen din er i stand til å gjøre gode valg, ser jeg ikke noe problem i en slik tur i seg selv, til tross for alkoholbruk, dersom han er vant med dette fra før. Men jeg syns dere bør ta en sammtale om alkohol, for en sånn tur er absolutt ikke stedet å ha sitt første møte med det.

Endret av SirAmp
Lenke til kommentar
trodde dette stoppet seg selv, pga. reiseselskapenes policyer

 

må ellers si meg enig med kontorstol, det kommer veldig ann på vennen.

hvis du tror sønnen din er i stand til å gjøre gode valg, ser jeg ikke noe problem i en slik tur i seg selv. Men jeg syns dere bør ta en sammtale om alkohol, for en sånn tur er absolutt ikke stedet å ha sitt første møte med det.

 

i følge reiseselskapet så går vist det greit etter det de har sjekket opp. men selv har jeg ikke sjekket noe sånt.

Og nå sier jeg faktisk noe jeg ikke vet noe om, men tror han har hatt flere møter med alkohol. Han pleier å dra på fest og sånn i gange mellom. men om han drikker seg overstadig beruset vet jeg ikke. for jeg sover som regel da han kommer hjem om helgene.

Lenke til kommentar

Jeg forstår deg veldig godt når du er skeptisk. Så lenge dette ikke er en organisert tur for ungdommer (type språkreise) ville jeg aldri latt sønnen min dra uansett hvor fornuftig han er. Man vet aldri hvordan han vil oppføre seg i et annet miljø langt vekke fra mor der alkohol flyter fritt.

 

Jeg trodde vel også at reiseselskapet vil forby det...

Lenke til kommentar
Jeg forstår deg veldig godt når du er skeptisk. Så lenge dette ikke er en organisert tur for ungdommer (type språkreise) ville jeg aldri latt sønnen min dra uansett hvor fornuftig han er. Man vet aldri hvordan han vil oppføre seg i et annet miljø langt vekke fra mor der alkohol flyter fritt.

 

Jeg trodde vel også at reiseselskapet vil forby det...

 

Sant nok. Jeg er veldig skeptisk.

Faren til sønnen min vill la han dra. men jeg vet enda ikke helt.

Lenke til kommentar
Jeg forstår deg veldig godt når du er skeptisk. Så lenge dette ikke er en organisert tur for ungdommer (type språkreise) ville jeg aldri latt sønnen min dra uansett hvor fornuftig han er. Man vet aldri hvordan han vil oppføre seg i et annet miljø langt vekke fra mor der alkohol flyter fritt.

Alkoholen flyter like fritt og man er like langt borte fra mor uavhening om det er en organisert tur eller ikke da. :roll:

 

Men når det er sagt, hvis du kjenner sønnen din og kameraten hans såpass godt at du veit de ikke driter seg ut i kontakt med alkohol, så ville jeg latt dem dra.

Men du nevnte noe med faren til sønnen din. Kanskje du burde ta det opp med han, og høre hva han mener?

Endret av teletubbiekid
Lenke til kommentar
Jeg forstår deg veldig godt når du er skeptisk. Så lenge dette ikke er en organisert tur for ungdommer (type språkreise) ville jeg aldri latt sønnen min dra uansett hvor fornuftig han er. Man vet aldri hvordan han vil oppføre seg i et annet miljø langt vekke fra mor der alkohol flyter fritt.

Alkoholen flyter like fritt og man er like langt borte fra mor uavhening om det er en organisert tur eller ikke da. :roll:

 

Det er sant teletubby. Kameraten hans er jo 18 år og tror ikke de har noen store problemer med å få tak i alkohol akuratt

Lenke til kommentar

Er det noe særlig som skjer i syden, som ikke skjer hjemme da? En 16 åring kan lett skaffe seg alkohol, sigaretter, narkotika og prostituerte i Norge også. Klart det blir en liten mentalitetsforandring når man er der nede. Men jeg syns ikke det er noe å bry seg så fryktelig mye om.

 

Var i Sunny Beach i Bulgaria i sommer, og på de fleste måter er Lørdagskvelder i Norge egentlig mye verre.

Lenke til kommentar

Jeg var i syden med en kompis da vi var 17 (han hadde kanskje akkurat blitt 18). Det gikk helt fint, men ja; vi var konstant dritigs og gjorde vel en del ting vi kanskje ikke burde gjort.

 

Hvis jeg var deg ville jeg sett litt på stedet de har planer om å reise til, er stor forskjell på steder. Tror egentlig ikke alkohol er det veste, men det er lett for å rote seg bort steder man aldri burde vært. Jeg har selv rotet meg bort i pakistaner/inder-"mafia"-strøket i Hong Kong (dette var i år...er 20), og der så jeg/tok jeg bilder av ting jeg tydeligvis ikke burde (mobiler, PC-er osv som ble pakket ut av en container og inn i gyngehester og fraktet ned til et marked i tillegg til folk som satt og kuttet kokain). Fikk beholde kameraet, men minnekortet mitt med bildene på kunne jeg se langt etter. Egentlig tror jeg at jeg hadde flaks, de gjorde meg egentlig ikke noe, var bare mistenkelig sur og ba meg forsvinne laaangt vekk. Sååå, finn ut hvor de skal.

 

 

Edit: nei, jeg er ikke helt dum, var ikke meningen å ta bilder av det som skjedde der...så ikke helt hva de holdt på med før de kom bort til meg. Jeg ville bare ta bilder av sjeldne biler.

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar

Jeg er en unge (19) selv så mine tips er sikkert ikke så spennedne, men here goes:

JEg ville satt meg ned med 18-åringen og snakket med han om det og spurt ut om alle ting jeg lurte på angående turen. Og om han virket som en oppegående person med litt ansvarlig holdning ville jeg dratt ungen din dra. Om ungen din er moden da.

Lenke til kommentar
Jeg forstår deg veldig godt når du er skeptisk. Så lenge dette ikke er en organisert tur for ungdommer (type språkreise) ville jeg aldri latt sønnen min dra uansett hvor fornuftig han er. Man vet aldri hvordan han vil oppføre seg i et annet miljø langt vekke fra mor der alkohol flyter fritt.

Alkoholen flyter like fritt og man er like langt borte fra mor uavhening om det er en organisert tur eller ikke da. :roll:

 

Det er sant teletubby. Kameraten hans er jo 18 år og tror ikke de har noen store problemer med å få tak i alkohol akuratt

 

I mange sydligere land bryr de seg ikke om aldersgrenser i det hele tatt, en kamerat og meg fikk kjøpt sprit når vi var 14 i hellas.

Lenke til kommentar
Du burde hvertfall være med på første turen ned ditt.. Og da kansje en annen gang så kan han dra alene vis du føler deg sikker..

 

Det er helt utelukket tror jeg. da drar dem nok ikke hvis jeg blir med nedover.. er vel kanskje derfor de vil dra å. vekk fra familie en stund tror jeg.

 

Er det noe særlig som skjer i syden, som ikke skjer hjemme da? En 16 åring kan lett skaffe seg alkohol, sigaretter, narkotika og prostituerte i Norge også. Klart det blir en liten mentalitetsforandring når man er der nede. Men jeg syns ikke det er noe å bry seg så fryktelig mye om.

 

Var i Sunny Beach i Bulgaria i sommer, og på de fleste måter er Lørdagskvelder i Norge egentlig mye verre.

 

Bloody beach.. Dit ville jeg aldri latt dem dra.

Men det har vell kanskje noe med at media har ødelagt mye av tankene rundt stedet.

Lenke til kommentar

Vell egentlig.. Så er det ditt valg om du lar han dra nedover med kameraten sin eller ikke.. Og vis du er en far så burde du nok ha litt erfaring om dette.. Faren min hadde aldri latt meg eller store broren min på 18 reise nedover alene..

 

Så dette trenger du egentlig ikke hjelp til..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...