Gå til innhold

Problemer med grafikken i Icewind Dale 2 (vista)


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Eg kjøpte nyleg icewind dale 2 på dvd-versjon. Den nyaste patchen osv er inkludert på denne releasen. Eg innstallerte spelet, i god tru, på PC-en min(som har vista) utan problemer. Men då eg skulle spele icewind dale 2 merka eg raskt at det oppsto eit grafisk problem medan eg spelte. Eg har sjølvsagt satt kompatibiliteten på windows 2000, og forøvrig prøvd både Xp og Win98 utan at det har hjelpt.

 

Er det nokon som har erfaring med dette spelet og windows vista?

 

PC-en min er ein Dell Inspiron 1520 med Geforce 8600gt

 

Her er eit bilete som gir ei visuell forklaring!

post-19119-1204237751_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Endre oppløsningen til 1024x768 Kanskje det hjelper :) Oppløsninger over 1024x768 gir grafikkfeil. Men nå ser det egentlig ut til at du kjører 600x800 da. Uansett prøv deg litt frem du :)

 

Eller kanskje det bare er vista som gjør det.

 

Forøvrig et knallspill du spiller :)

 

Begynn gjerne med 1ern først, med ekspansjonen til 1ern så følger også høyere oppløsning. Yeey hehe :grin: Trenger uansett ikke ha spilt eneren for å spille toeren heller så. Så kjør på :thumbup:

Endret av Mr. Gnom
Lenke til kommentar

Vet ikke helt om det er samme problemet, men hadde i alle fall problemer med IWD2 i XP med at det gikk sabla tregt, inntil jeg disable'a DirectDraw i dxdiag. start menu->run->dxdiag og disable direct3d et eller annet sted der.

 

edit: ho-hum, sjekker dxdiag selv under vista, ser ut som at de har tatt vekk muligheten for å slå av directdraw.. jaja, google deg frem om du gidder.

Endret av Roy E
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...