Gå til innhold

På veien til Wacken Open Air!


Anbefalte innlegg

Jeg og noen venner skal på Wacken Open Air i tyskland ( festival ) .

Så vi tenkte å dra en ukes tid før, for å gjøre en liten ferieaktig ting ut av det.

Noen ideer om hvor vi kan dra?

Wacken ligger helt i sør tyskland! :)

Vet at han ene har lyst til å dra til Amsterdam for å se hva hele greia med det er.

Takk :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wacken ligger et par timer nord for Hamburg, definitivt nord i tyskland ;)

 

Har selv kjørt dit fra sør-tyskland (med 2 tyskere som ikke snakka engelsk og BARE hørte på Die Toten Hosen).

Det var en god 8-timers tur til Hamburg, overnatting hos en metalgærning der, også videre til Wacken dagen etter. Det var bare et par timer å kjøre så møtte man køen på tusenvis av folk.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Haha..

Okey, er det mulig å gjøre større feil?! Eller, ja er sikkert det, men må si at jeg ble litt flau over å sagt sør nå xD

Mente nord, tenkte bare som det de gjør i bakvendtland eller noe =)

Hørtes ut som en morsom tur det da! Ihvertfall når de ikke snakket engelsk og hørte bare tysk punk ...

 

Men! Regner med at Wacken var kult? :D

Lenke til kommentar

Det er så lenge siden at jeg knapt husker det (1999). Jeg dro for å møte en jente jeg hadde flørta med på internett et års tid, og det gikk mildt sagt ikke så bra så jeg var vel nedfor mesteparten av tida. Men jeg husker jeg så Tristania, Angra, Rage og Dimmu.

Ja, også så vi et ukjent tysk powerspeedmetalband som het The Sygnet. De var alle muskel og sverdkarer ala Manowar, men de hadde TO vokalister som sang duett hele tiden, det var dritstilig. Og den ene vokalisten veiva et plastsverd rundt hele tida.

Også gikk jeg meg søkk bort midt på natta i pissregnet i teltcampen.

 

Det er vanligvis EKSTREMT mye tyske band på den festivalen, hvertfall før. Band som nesten utelukkende synger på tysk, så de ikke er særlig kjent ellers i verden. Og en ting tyskere er gale etter er folkmetal, gjerne med middelalderske temaer og instrumenter (som Subway to Sally som hadde 30000 tilskuere og jeg aldri hadde hørt navnet før).

 

Været i tyskland kan være temmelig ekstremt. På dagen kan det være 35 varmegrader konstant, og på kvelden kan det styrtregne og tordne helt plutselig.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Se på et kart da vel, byer som berlin og hamburg har alt du kan tenke deg.. Billig mat og drikke er det også :)

 

Amsterdam er også mulg, men blir litt kjøring da...

 

Ja, vi har lang ferie da begge to.

Deilig med fri fra jobben, så en litt lang tur hadde ikke vært så farlig! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...