Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Verdens mest smertefulle ting.


Petoah

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg sitter å ser på 24 (tv-serie) der torturering ofte blir brukt for å få informasjon. Er det foretatt noen undersøkelser på hva som kan være verdens mest fysiske smertefulle ting?

 

Det er ikke nødvendigvis "smertefullt", men man blir utrolig panisk, og psykisk går ting til helvete når én blir utsatt for "waterboarding". Det som skjer er at du blir lagt flatt, eller gjerne med bena høyere enn hodet, deretter får du en håndkle eller plastikk eller noe over ansiktet, også heller man vann over ansiktet. Denne teknikken er utrolig mentalt skadelig. Jeg og en kompis har selv testet dette ved å legge et håndkle over ansiktet, og deretter helle vann fra en 1,5 liter flaske. Det var ille, man får drukningsfølelser av det og det fucker rett og slett opp hodet ditt.

 

Når det gjelder smerte så er det maaaaange torturteknikker hvor offeret blir utsatt for stoffer fra sprøyter som for det første gjør at kroppen ikke klarer å miste bevisstheten, fordi som regel når én blir torturert så mister man etterhvert bevisstheten p.g.a. smerten, men ikke i dette tilfellet. I tillegg så øker man kroppens sanser, blandt annet her da følelse for smerte, altså føler man mer smerte. Den kinesiske papirkutt tortur måten krever ofte at offeret blir indusert med slike stoffer.

 

En torturmåte Saddam Hussein brukte mye er at offeret får begge føttene lagt i to løkker som går fra en liten trestokk som to soldater holder. En på hver side. Dermed ligger offeret på rygg med bena opp i lufta med sålen av foten opp, og man kan rett og slett ikke bevege på seg selv. Dermed blir man slått med bambus på undersiden av føttene, dette er helt sykt smertefullt.

 

Finnes uttallige andre utrolig smertefulle måter, men vet personlig ikke så altfor mye innen dette feltet, håper dette besvarer ditt spørsmål litt i alle fall.

Lenke til kommentar
Jo, takk for bra svar! Jeg har hørt en del om noe av det du nevner, men det jeg ønsker å vite er om det er gjort noen undersøkelser innen dette.

Smerte er subjektivt, så eksakt forskning på området er umulig.

 

Jeg tror dette her er ganske vondt:

torture-devices-the-saw.jpg

Dette var en vanlig måte å ta uønskede individer som homofile av dage på. Tanken er at når man henger opp ned strømmer det mer blod til hjernen, slik at man ikke mister bevisstheten før saga har spist seg godt inn i legemet. Herlig.

 

Fin liten liste her:

http://thecontaminated.com/the-most-painfu...es-of-all-time/

 

Det sies at et nyresteinsanfall skal være noe av det jævligste man kan oppleve av "vanlig" smerte.

 

EDIT: Siden listen ble postet mens jeg skrev kan jeg jo legge til en liten teknikk vikingene brukte: Blodørn. Man tager et hendig offer og skjærer lungene ut via ryggen. De brukne ribbena bretter man ut til siden så det nesten ser ut som om vedkommende har vinger.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Husker bilder fra saddams torturkamre som han blant annet brukte på sine olympiske deltakere som ikke tok medalje.

 

En av dem var at hendene ble knyttet bak på ryggen og så ble de hengt opp på en stang i taket etter hendene. Der kunne de henge i et par dager. Høre utrolig smertefult ut.

 

Eller går tortur mye på fantasi. Den ''beste'' tortur er den mentale, eller den fysiske som ikke gir merker.

 

 

Tyskerne forsket mye på tortur, men jeg tror ikke disse rapportene overlevde de siste dager i krigen, og om de gjorde det er de nok ikke utgitt.

 

 

Isbilen: Det der så jævlig ut! Underholdning til middelalderske folk! ;)

Endret av Rasch
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Noe som var populært under andre verdenskrig hører jeg at var å trekke ut neglene på folk som ikke snakket.. kan ikke dokumentere det dog..

Det er vel ganske normalt, hvertfall før, hvis du har en inngrodd negl eller lignende. Da blir det ofte infeksjon, så bedøvelse funker ikke.

 

 

Nie: Var vel mer at de gjorde det sakte, en og en. :hmm:

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Åhå.. jeg har noen feil med storetåen min på høyre fot, og bare jeg såvidt dulter borti et bordben (selv med sko på) må jeg virkelig ta meg en pause og fordøye smerten. Så å MISTE en negl som jeg får vondt bare ved et lite touch av vil jeg aldri oppleve.

 

 

jeg har hatt det slik før, fy faen det var jævlig.

 

du som ikke tror det er vondt, prøv å stikk en tannpirker under neglen, eller få flis under.

Lenke til kommentar
du som ikke tror det er vondt, prøv å stikk en tannpirker under neglen, eller få flis under.

Om det er meg du sikter til sa jeg ikke at det ikke gjør vondt. Jeg har hatt mine problemer med tær (prøv å bruk 2nr for små fjellsko når du skal på fjelltur en helg), så jeg er fullstendig klar over at det gjør vondt. Men vondt nok til å gå som den verste formen for tortur? Langt ifra. Jeg tviler på det noensinne hadde fått meg til å prate, men jeg kan komme på et dusin andre ting som hadde åpnet kjeften min. :)

Lenke til kommentar
Det er ikke nødvendigvis "smertefullt", men man blir utrolig panisk, og psykisk går ting til helvete når én blir utsatt for "waterboarding". Det som skjer er at du blir lagt flatt, eller gjerne med bena høyere enn hodet, deretter får du en håndkle eller plastikk eller noe over ansiktet, også heller man vann over ansiktet. Denne teknikken er utrolig mentalt skadelig. Jeg og en kompis har selv testet dette ved å legge et håndkle over ansiktet, og deretter helle vann fra en 1,5 liter flaske. Det var ille, man får drukningsfølelser av det og det fucker rett og slett opp hodet ditt.

Sett på Prison Break nå?

Lenke til kommentar
du som ikke tror det er vondt, prøv å stikk en tannpirker under neglen, eller få flis under.

Om det er meg du sikter til sa jeg ikke at det ikke gjør vondt. Jeg har hatt mine problemer med tær (prøv å bruk 2nr for små fjellsko når du skal på fjelltur en helg), så jeg er fullstendig klar over at det gjør vondt. Men vondt nok til å gå som den verste formen for tortur? Langt ifra. Jeg tviler på det noensinne hadde fått meg til å prate, men jeg kan komme på et dusin andre ting som hadde åpnet kjeften min. :)

 

Som nevnt tidligere i tråden og på diverse nettsider så er det ikke fysisk smerte som teller når man skal hente ut informasjon. Man prøver å gi dem et helvete mentalt og psykisk. Bare tenk deg at de river løs en negl, og sier "Hvis du ikke forteller meg det jeg vil vite, har jeg fortsatt 19 negler igjen". Derav har du muligens betennelse i noen av dem pga tidligere misshandling, litt neglerotsbetennelse, jeg vedder på at rommet du er i ikke er særlig rent så det samler seg dritt i sårene and so on. Jeg hadde nok fortalt dem alt dem ville vite og fått en slutt på det hele.

Lenke til kommentar

Jeg har mine tvil om at noen kunne fått noe ut av meg ved bruk av det virkemiddelet, enten det går på fysisk eller psykisk smerte. Selvsagt, smerte er relativt, så hva jeg ikke ville funnet spesielt vondt er det sikkert noen som finner helt forferdelig. Og motsatt. Men jeg må ærlig si at jeg for min del ikke helt forstår hvorfor -negler- skal være en slik flott metode når man med litt oppfinnsomhet og ett par timer i samme rom som en person nok kan finne ut hva som hadde fått dem til å snakke på fem minutter.

Endret av Nie
Lenke til kommentar

Jeg fikk revet negelen på lillefingeren RETT av etter at jeg trynet ! Det er noe av de værste 3 ukene i mitt liv. Under neglene er det utrolig med nervetråder som kommer fram i dagens lys når det ikke er negl der lenger :(

 

de første 4 dagene dunket hele fingeren og det svidde like mye som en brannskade.

 

De neste 2 ukene svidde det bare jeg så på fingeren , den nye negelen brukte ca 2 mnd på og vokse helt ut

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...