Gå til innhold

Little big planet, Poenget? (løst, i think) Om noen kan forklare bedre.


Endrogaz

Anbefalte innlegg

Poenget med LBP er skapelse, tenkning, bruke logikk og utnytte fysikkmotorenmen mest av alt ha det gøy! DER! Poenget ditt.

Jeg kan godt nevne andre spill uten mye framgang man kan ha det gøy med. Man MÅ ikke ha et sandbox-spill med historie som et FF-spill og like mye å unlocke som i Ratchet & Clank-spillene. Man kan klare seg langt med ren spillglede som bl.a. inkluderer grafikk søtere enn lolcats og frutrasjon over duster uten headset som driter faen langt i hva du sier at de skal gjøre. Jeg selv venter i stor spenning på dette spillet.

 

Hvis du spiller CS, så spør jeg bare "CS, hva er poenget? Skyte ned 12-åringer med pipestemme og jakte på prestisje ved å fragge Fatal1ty?"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ta litt pause fra spillet ta deg en tur ut, til kompiser, spill fotball eller bare gå deg en tur og la ideene myldre.

 

 

Nei uff, sånt er ikke noe gøy (Pluss fotball er ikke min greie)

 

Tror det kan være grunnen at jeg har dårlig fantasi (ifølge den gale psykologen min)

 

Nei, det som er tingen er og spille co-op med en venn på et skytespill. OMFG gleder meg til Army of two.

 

Nei, skjønner ikke helt hva SCE vill med LBP

Endret av Skagen
Lenke til kommentar

Poenget er at folk kan lage egne baner online, man kan spille sammen og ved hjelp av fysikk og andre ting skal man manøvrere seg fremover på en 2D platform bane og unngå hindre. Jeg skjønner ikke at du ikke kan se noe poeng i det. Er jo slik så å si alle platformere før 3D generasjonen entret banen, bare med 3D grafikk og fysikk og andre muligheter.

Endret av axe_puzzle
Lenke til kommentar
Poenget er at folk kan lage egne baner online, man kan spille sammen og ved hjelp av fysikk og andre ting skal man manøvrere seg fremover på en 2D platform bane og unngå hindre. Jeg skjønner ikke at du ikke kan se noe poeng i det. Er jo slik så å si alle platformere før 3D generasjonen entret banen, bare med 3D grafikk og fysikk og andre muligheter.

 

Jeg kaller ikke det veldig morsomt akkurat menne...

Endret av Skagen
Lenke til kommentar
Altså, jeg har sett en rekke med videoer av LBP, men jeg skjønner forsatt ikke hvorfor folk er så hyped about it, liksom.

 

Lag en bane for og så gå gjennom den solo, med en venn eller flere. Woot the fuck? Wheres the god damn point?

Det er et race, der mye av greia ligger i å samle flest ballonger samt å komme fra start til slutt ved å løse diverse fysikkbaserte "gåter". I praksis en hinderløype. Prinsippet er ikke stort annerledes enn de fleste bilspill. Forskjellen er at man kan lage sine egne hindre, og at det ser ut som en morsom greie man kan spille med venner. Spesielt det at det er så veldig fysikkbasert gjør at det nok blir mange morsomme kreative måter man kan komme forbi ett hinder på, og gir mange muligheter for samarbeid (samt å ødelegge for hverandre).

 

Det er ikke nødvendigvis for alle, så hvis du har sett et par filmer og enda ikke ser hva som er greia så er det nok like greit å gå videre.

Endret av arnegn
Lenke til kommentar

 

Altså, jeg har sett en rekke med videoer av LBP, men jeg skjønner forsatt ikke hvorfor folk er så hyped about it, liksom.

 

Lag en bane for og så gå gjennom den solo, med en venn eller flere. Woot the fuck? Wheres the god damn point?

Det er et race, der mye av greia ligger i å samle flest ballonger samt å komme fra start til slutt ved å løse diverse fysikkbaserte "gåter". I praksis en hinderløype. Prinsippet er ikke stort annerledes enn de fleste bilspill. Forskjellen er at man kan lage sine egne hindre, og at det ser ut som en morsom greie man kan spille med venner. Spesielt det at det er så veldig fysikkbasert gjør at det nok blir mange morsomme kreative måter man kan komme forbi ett hinder på, og gir mange muligheter for samarbeid (samt å ødelegge for hverandre).

 

Det er ikke nødvendigvis for alle, så hvis du har sett et par filmer og enda ikke ser hva som er greia så er det nok like greit å gå videre.

 

 

Ah, nå skjønte jeg det litt bedre. Håper det kommer en demo elns. Har litt lyst og prøve fysikken i spillet.

 

Stevevice: Joo phail.

Lenke til kommentar
Med siste kommentar rettet mot Steve Vice, og kanskje tatt signatur til trådstarter i betraktning, burde de fleste her inne skjønne kor landet ligger.

 

Personlig syns eg LBP ser meget intressant ut, ikkje minst forfriskende.

 

Hva mener du med "tatt signatur til trådstarter..." Aka meg. Skjønte ikke helt hva du mente.

Lenke til kommentar
Altså, jeg tror jeg har skjønt "poenget" med spillet, men hva er målet? Hva er målet med spillet. Hva skal du gjøre etter du har gjort ferdig den banen du nettopp har brukt 4 timer på og bygge. Lag en ny?

 

Pointless mener jeg.

 

 

Hva skal du gjøre etter å ha tatt en bane i et singleplayer spill ? fortsette. (Ikke nødvendigvis med en gang seff...) Syns du da at det er pointless fordi man lager banene selv ?

Lenke til kommentar

Selv om presentasjonsformen til unge Tashii ikke er all verden synes jeg faktisk spørsmålet er legitimt; hva er egentlig poenget med LBP? Jeg gleder meg til å se spillet og se hvordan det blir, men hittil er jo alt man har fått demonstrert level design og søte karakterer. Dersom ikke leveldesignen ender opp med å bli VELDIG bra (med tanke på muligheter til å dele, communityfølelse og -funksjonalitet og vanskelighetsgrad) kan det fort ende opp med å bli et middels 2D platformspill til 500 kroner. Som sagt er de klippene som er vist så langt omtrent utelukkende fokusert på level design, og i veldig liten grad på gameplay. Hvilken garanti har man egentlig for at gameplayet faktisk er bra nok?

 

Som nevnt, det blir spennende å se og jeg gleder meg til å se noe nytt og forfriskende, men inntil jeg har prøvd er jeg svært skeptisk. Personlig har jeg ikke synes leveldesign er artig siden jeg var 12 (og det begynner å bli noen år siden...), og tanken på å betale 500 kroner for å lage brett selv virker veldig lite innbydende.

Lenke til kommentar
Selv om presentasjonsformen til unge Tashii ikke er all verden synes jeg faktisk spørsmålet er legitimt; hva er egentlig poenget med LBP?

Hva er poenget med The Sims (pluss de titalls expansions), Spore og lignende kreative spill? Poenget er vel å skape noe unikt og more seg med vil jeg tro. Gjelder iaffal meg.

 

Jeg gleder meg til å se spillet og se hvordan det blir, men hittil er jo alt man har fått demonstrert level design og søte karakterer. Dersom ikke leveldesignen ender opp med å bli VELDIG bra (med tanke på muligheter til å dele, communityfølelse og -funksjonalitet og vanskelighetsgrad) kan det fort ende opp med å bli et middels 2D platformspill til 500 kroner. Som sagt er de klippene som er vist så langt omtrent utelukkende fokusert på level design, og i veldig liten grad på gameplay. Hvilken garanti har man egentlig for at gameplayet faktisk er bra nok?

Middels 2d? Tror du bør ta en kikk til. Grafikken er knall for å være et slikt type spill, og fysikken også. Man får vel ingen garanti bortsett fra det du kan anta utifra videoer. Men journalister har høstet mange lovende ord som har prøvd spillet. Det teller vel litt?

Lenke til kommentar
Hva er poenget med The Sims (pluss de titalls expansions), Spore og lignende kreative spill? Poenget er vel å skape noe unikt og more seg med vil jeg tro. Gjelder iaffal meg.

 

Nå skal det sies at jeg ikke liker The Sims noe særlig (uten at det har noe med saken å gjøre; The Sims er uten tvil en ekstremt vellykket spillserie), men du har et godt poeng: det er veldig viktig med spill som tør å ta sjanser. Som jeg nevner gleder jeg meg veldig til å se hvordan LBP faktisk blir, men jeg mener også vi bør være forsiktige med å forvente at det blir spillverdenens svar på multiple orgasmer - i alle fall med tanke på det forholdsvis begrensende materialet folk flest faktisk har å bedømme ut i fra.

 

Poenget mitt er at konseptet i seg selv ikke er noe helt fantastisk; det kan fortsatt floppe omfattende dersom gjennomføringen (altså gameplayet) ikke er utmerket. Veldig små feil/svakheter i designen kan gjøre hele spillet til en gedigen flopp (typiske slike feil/svakheter kan være at det blir for vanskelig å lage/dele brett, for dårlig community-støtte (rangering og spredning av brett) og så videre).

 

Middels 2d? Tror du bør ta en kikk til. Grafikken er knall for å være et slikt type spill, og fysikken også. Man får vel ingen garanti bortsett fra det du kan anta utifra videoer. Men journalister har høstet mange lovende ord som har prøvd spillet. Det teller vel litt?

 

Mente middels med tanke på gameplay. For meg har grafikk så godt som ingenting å si dersom gameplayet ikke svinger. Grunnen til at 2D-platformspill da er en bekymring er at det er en sjanger som er veldig, veldig godt brukt og at et spill må være eksepsjonelt godt gjennomført for å imponere i denne sjangeren, når det settes opp mot MMORPGer, FPSer osv.

 

Nå har ikke jeg lest noen anmeldelser av spillet (som ikke baserer seg på filmene) enda, så jeg skal ikke uttale meg om hvordan mottakelsen har vært hittil.

 

 

Sånn avslutningsvis vil jeg bare avklare at dere må misforstå meg riktig; jeg både håper og tror at LBP kommer til å bli så bra som det ser ut til på filmene, men jeg har blitt lurt før til å tro at et spill er revolusjonerende og genialt bare fordi utviklernes egne teasers sier det (Peter Molyneux, noen?).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...