Gå til innhold

Passer Morrowind for meg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk spillet fra BestGAMES nå nettopp! :smile:

 

Har ikke fått ny PC ennå, så jeg kan ikke spille det, men siden det var månedens spill har jeg gjort en del research. Det ser unektelig fett ut! :D Jeg vil anbefale å se på hjemmesiden, og laste ned videoene som ligger der. De er veldig gode, og gir et meget godt innblikk i hvordan spillet er i praksis.

 

Hjemmesiden er: www.elderscrolls.com

Lenke til kommentar

Det er nyvinnende på endel områder ift. andre RPG'r, bla. får man ikke "experience" og går opp i level ved å denge en million monstre.

Man har 10 hovedskills man avanserer i etterhvert som man bruker dem.

Når noen treffer heavy-armoren din noen ganger, øker "heavy armor" 1 poeng. Når du denger monstre med sverdet ditt øker "longsword" 1 poeng (etter et visst antall treff). Du trenger 10 poeng tilsammen for å gå til neste level. Magisystemet er også ganske unikt, det er delt inn i forskjellige skoler, og man avanserer innenfor hver skole uavhengig av de andre. Det står på hver spell hvilken skole den tilhører.

Ellers labber man rundt og får quests i en av de ørten byene, fra forskjellige guilds man kan bli med i (fighters guild, mage guild osv)..

Også, all armor og våpen du fysisk ser på et monster kan du plukke opp selv etter kampen fra liket. Hvis du ser etter noe ala Baldurs Gate eller Diablo2 blir du kanskje fort lei, siden man ikke automatisk level'er opp ved å drepe ting og fullføre quests, men faktisk må bruke de forskjellige egenskapene man har valgt til fulle. Jeg liker det kjempemasse :)

Lenke til kommentar
Jeg vil anbefale deg å lese gamer.no sin omtale av spillet.

http://www.gamer.no/omtaler/morrowind/index.html

Jeg var aldri noen stor fan av RPG før jeg prøvde Morrowind, men nå er jeg blitt litt hekta.

 

Samme her. Da jeg var mindre klarte jeg ikke RPG; jeg hatet det! Kunne spille alle spill untatt RPG. Men så leste jeg Erlings omtale av spillet, og fant ut at jeg måtte skaffe det. Ble helt hekta. Har egentlig ikke tilbragt så mye tid med det, for jeg har gjort nye tabber og har startet på nytt bortimot 10 ganger. Nå for tida er nesten det eneste jeg spiler RPG. Skulle sett skrivebordet mitt: nesten bare rollespill og programmer.

Lenke til kommentar

Det er stor forskjell på Morrowind på Xbox og på PC. Spillene er i utgangspunktet like, men Xbox versjonen er en hastverks-port fra PC med medfølgende bugs. Xbox versjonen kan ikke patches, den har et interface som er unødvendig vrient for kontrolleren, man kan ikke installere add-ons og du kan naturligvis ikke bruke console. Ellers er spillet kjempebra, men kjøp det for PC hvis du har sjansen.

Lenke til kommentar

Hei, igjen!

 

Er det noen her som har Morrowind til XBOX? Hva synes dere om spillet? Er det å spille i first person like bra som å spille i third person? Og til slutt: trenger man å være en ihuga RPG elsker for å like dette spillet, dvs om det går an å begynne å like RPG ved å spille et spill som dette?

 

Johan

Lenke til kommentar
Hei, igjen!

 

Er det noen her som har Morrowind til XBOX? Hva synes dere om spillet? Er det å spille i first person like bra som å spille i third person? Og til slutt: trenger man å være en ihuga RPG elsker for å like dette spillet, dvs om det går an å begynne å like RPG ved å spille et spill som dette?

 

Johan

 

Tja, jeg mener litt av hvert om det. Men utover det:

 

1. Å spille i førsteperson gir deg mer rollefølelse. Du føler du er vedkommende. Men, dette er smak og behag.

 

2. Nei, langt i fra. Dette er ikke D&D-basert, og derfor har du ikke alle de rollespill-elementene som typisk får folk til å skygge vekk fra lignende spill.

 

3. Helt opp til deg.

Lenke til kommentar
Hei, igjen!

 

Er det noen her som har Morrowind til XBOX? Hva synes dere om spillet? Er det å spille i first person like bra som å spille i third person? Og til slutt: trenger man å være en ihuga RPG elsker for å like dette spillet, dvs om det går an å begynne å like RPG ved å spille et spill som dette?

 

Johan

 

Har det på Xbox. Jeg synes spillet er veldig bra, men det er et par tekniske ting som kunne vært bedre (nevnt tidligere i tråden). Foretrekker å spille i first person, men veksler med third person litt innimellom. Du trenger ikke å være en ihuga RPG fan for å like spillet, men du må ha mye tålmodighet og like Fantasy settings for å virkelig sette pris på det.

Lenke til kommentar

Jeg ble litt skuffa første gangen jeg prøvde Morrowind, men da mest pga at det tok litt tid før man "kom igang med det".

 

Grunnen til at jeg fikk tak i Morrowind var jo først og fremst Daggerfall (morrowind er oppfølgeren in case you didn't know) som jeg spillte for mange mange mange år siden

 

Men... Morrowind er et av de beste spillene jeg har spillt noensinne, ikke minst pga av dets størrelse og levetid :p

 

Bare å følge historien tar lang tid, for ikke å snakke om alle de 1000 andre side-questene som er rundt omkring i spillet. Og det faktum at det er sinnsykt mange skjulte (åpnes ved spesielle tider, levitate for å finne de) plasser og dungeons!

 

Selv om du ikke er noe fan av RPG så er det stor sannsynlighet for at du vil like Morrowind :wink:

Lenke til kommentar
Jeg ble litt skuffa første gangen jeg prøvde Morrowind, men da mest pga at det tok litt tid før man "kom igang med det".

 

Hmm, javel? Jeg synes det var kult med en eneste gang jeg.. Bli skutt inn i en historie hvor du er ombord på en båt uten å vite hvor du er eller hvem du er? Jeg synes det var en drit stilig start egentlig, men det er min mening..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...