LysDiode Skrevet 26. februar 2008 Skrevet 26. februar 2008 "Perfect World - spillet vesten ikke har hørt om". Slik taler utgivern p, spillet. Gratis* online MMORPG spill. Jeg har prøvd det og synes grafikken er rimelig, bra gameplay. *Man må betale for spesielle ting. Flyvegreier, spesielle pet's etc. www.perfectworld.com.my er webadressen. Forumet befinner seg på http://forum.world2.com.my/, men det er kinesiske tegn, så hvis noen ønsker forumet i enkelsk så har jeg oversatt det, og det finnes her. Noen andre som har prøvd det? Si deres mening om det her!
TheScorp Skrevet 27. februar 2008 Skrevet 27. februar 2008 Ugh... Alle disse asiatiske MMOene. Men men, fin fint hvis du er into anime. Jeg kan ikke fordra dem.
GrinderX9 Skrevet 27. februar 2008 Skrevet 27. februar 2008 Ugh... Alle disse asiatiske MMOene. Men men, fin fint hvis du er into anime. Jeg kan ikke fordra dem. mhm, jeg også. Japanske og asiatiske kultur og spill faller ikke i smak hos meg. Leste forresten i februar utgaven av Gamereactor at baldurs gate 3 er under utvikling nå .
duppsko Skrevet 27. februar 2008 Skrevet 27. februar 2008 Ugh... Alle disse asiatiske MMOene. Men men, fin fint hvis du er into anime. Jeg kan ikke fordra dem. mhm, jeg også. Japanske og asiatiske kultur og spill faller ikke i smak hos meg. Leste forresten i februar utgaven av Gamereactor at baldurs gate 3 er under utvikling nå . Merkelig at jeg ikke har fått med meg dette fra noen andre steder Må være løgn
vikingkylling Skrevet 27. februar 2008 Skrevet 27. februar 2008 Hva har Baldur's Gate 3 med Perfect World eller asiatiske MMO'er å gjøre?
GrinderX9 Skrevet 27. februar 2008 Skrevet 27. februar 2008 Ugh... Alle disse asiatiske MMOene. Men men, fin fint hvis du er into anime. Jeg kan ikke fordra dem. mhm, jeg også. Japanske og asiatiske kultur og spill faller ikke i smak hos meg. Leste forresten i februar utgaven av Gamereactor at baldurs gate 3 er under utvikling nå . Merkelig at jeg ikke har fått med meg dette fra noen andre steder Må være løgn Det om baldurs gate 3 står under Rykte spalten på side 9 (står ikke side tall, telte bare fra forsiden). Å ja thecrow77 du har helt rett, baldurs gate har INGEN ting med asiatiske MMOer å gjøre, det var poenget....
turak Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 umm... har ikke disse asiatene en finger med i det meste av online spill som eksisterer ?
akristina92 Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Nei, de har bare en finger med i de som suger kål. Uff, jeg har liksom ikke helt sansen for å drepe monstre i flere måneder (hvor jeg får kose meg med ett unikt armor-set cirka hver tiende level) for å komme meg til det høyeste nivået, for så å drepe monstre i et par måneder til for å få penger til det siste, sprudlende, vakre, skinnende armor-settet og sverdet slik at jeg kan gjøre litt ufattelig utfordrene og gøy PvP, og da komme frem til at det er kjedelig, slik at jeg beveger bort til samme drittet pakka inn i et annet papir(eller koreansk mmorpg-spill nr.2, om du vil).
turak Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Nei, de har bare en finger med i de som suger kål. Uff, jeg har liksom ikke helt sansen for å drepe monstre i flere måneder (hvor jeg får kose meg med ett unikt armor-set cirka hver tiende level) for å komme meg til det høyeste nivået, for så å drepe monstre i et par måneder til for å få penger til det siste, sprudlende, vakre, skinnende armor-settet og sverdet slik at jeg kan gjøre litt ufattelig utfordrene og gøy PvP, og da komme frem til at det er kjedelig, slik at jeg beveger bort til samme drittet pakka inn i et annet papir(eller koreansk mmorpg-spill nr.2, om du vil). ummm.... fin beskrivelse av "alle" eksisterende MMOrpg spill
akristina92 Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Jo, takk! Men tingen er at de koreanske MMORPG-spillene er verstingene. De har som regel flest antall monstre du må drepe for å nå nivå x, og færrest antall quest. Dessuten snakker halvparten av spillerene på spillet et eller annet merkelig språk, og den andre halvparten er ufordragelige fjortisunger. Dessuten ser de fleste prikk like ut (og så må vi ikke glemme bloom. Mer bloom = bedre grafikk, ikke sant?), og er stort sett alltid preget av et elendig pek-og-klikk-system for å bevege seg. Jeg holdt nesten på glemme at alle er kloner av kloner av kloner av kloner. I det gjennomsnittlige koreanske MMORPG-spill har man kanskje 5 valg for hår, 5 til for ansikt og 5 til for hårfarge. Dette gjelder ikke for Perfect World som faktisk har et ganske avansert utsenedeutviklikssystem, slik som i Everquest 2/Vanguard Ja, jeg er klar over at de fleste MMORPG-spill "oppfører" seg likt, men jeg syns det er noe spesielt med hver av de. På den vestlige siden har man jo suksessen World of Warcraft, og andre som Everquest-serien, EVE online, Vanguard, Lord of the rings online og så videre. For å begynne med WoW er det jo først og fremst nærmest helt finpolert i motsetning til de fleste koreanske MMORPG-spill jeg har spilt, spesielt med tanke på ytelse. Om man ikke tar for seg det store bildet som innebærer endeløs honor/reputation-farming, så har man jo PvP-en som jeg syns er ganske interessang. Ja, jeg vet det er kraftig gear-basert, men jeg liker hvordan kampene utspiller seg. Om man er mage så må man være mye i bevegelse, bruke magier som frost nova (fryser fienden slik at han ikke kan bevege seg på x antall sekunder) og slikt for å unngå at fienden kommer innpå deg. Selv om kampene er ganske standard gang for gang (f.eks fireball > frost nova > fireball > blink > fireball osv.), så vil jeg si det er noe annet enn stå fullstendig stille og mashe på hotkeys. Ellers har man jo haugevis av både utfordrende og imponerende bossfights i World of Warcraft. Så har man jo EVE online, noe jeg personlig ikke har testet så alt for mye, skillsystemet er ganske spesielt, det har åpen PvP, gigantiske (da mener jeg virkelig stoooore) romskip som spilleren kan kontrollere og så videre. Det har også et ganske voksent community. Så har man everquest-serien. Everquest har jeg personlig ikke spilt, men dette var jo en av de første store MMORPG-spillene, jeg har dessverre ikke peiling på så mye mer angående det, men Everquest 2 har jeg spilt. Først fremst har du mange muligheter for hvordan karakteren din skal se ut i EQ2, du kan endre på alt fra størrelsen på nesen din til høyden på karakteren din. Videre så har det et voksent community, haugevis av bossfights og om jeg ikke tar feil så kan du ikke telle klassene i spillet på fingrene dine. Craftingen er også noe som er verdt å nevne. Du kan lage alt fra møbler til ditt eget hus til diverse potions og småting. Over til Vanguard så er det veldig likt EQ2, bare at dette har noen kjekke features som et avansert crafting-system, der du kan lage møbler for eksempel, eller du kan lage et hus, eller kanskje du har lyst på en båt? Ja da er det bare til å finne frem hammeren og saga! I tillegg kan du etterhvert skaffe deg en ful eller drage som du kan fly rundt i den gigantiske og sømløse (ingen loading-screens) verdenen på. LOTRO har jeg dessverre ingen erfaringer med, men for meg virker det som en kryss mellom WoW og EQ2, kanskje noen andre kan beskrive det. Innlegget ble visst svært langt, og jeg er har nok sikkert tatt feil her og der, men det får da bare være.
vikingkylling Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 (endret) Mulig jeg tar feil, men det høres ut som du elsker WoW og bare har prøvd ett eller to asiatiske MMORPG'er. Jeg har prøvd flere, og svært mange av dem har vært meget bra opplevelser. Cabal Online var meget interessant da du løper rundt i sanntid og denger løs på ting, omtrent som om det skulle vært et tradisjonelt singleplayer spill. Sword of the New World: Granada Esparada (eller noe sånt) lar deg danne en familie, så du kan hele tiden styre tre forskjellige personer samtidig. 9Dragons dreiser seg om kampsport, og så videre. Ja, de aller fleste av disse handler om å drepe fiender, men hvilke MMORPG'er gjør ikke det? WoW? Jeg spilte det en stund, og 90% av de jeg traff forstod ikke hvorfor jeg synes det var kjedelig å stå på samme sted og denge løs på de nøyaktig samme fiendene i flere timer for å få litt penger og xp. Resten stod i byen og snakket med hverandre eller danset nakne på torget. EverQuest 2 og Vanguard like? Da har du ikke spilt dem. Egentlig gidder jeg ikke engang å kommentere en så latterlig påstand, så jeg holder meg til å si at Vanguard er en stor verden omtrent uten en eneste instance (alt foregår i den samme verden, så du kan møte folk hvor som helst, når som helst inkludert i ditt eget hus eller i en dungeon.) EverQuest 2 styrer deg rett frem og er delt inn i en rekke små "brett" som må lastes hele inn hver gang du går inn dit. Crafting i Vanguard er dypere og mer komplisert enn i EverQuest 2, og Diplomacy har jeg aldri sett noe annet sted enn i Vanguard. Jeg sier ikke at Vanguard er bedre enn EverQuest 2 (det kommer ann på hva du liker), men de er langt fra samme spill. Du kan like gjerne si EQ2 er likt WoW. De er jo begge fantasyspill. LotRO? Meget interessante og varierte quester i begynnelsen, og craftingen er delt inn i en helt haug forskjellige klasser. Dessverre er det bare fire spillbare raser og rundt seks klasser, og når man i tillegg tenker på at ikke alle rasene kan ha alle klassene blir det fort ganske like folk. Interessant nok har de i Book 12 (gratis oppdatering) innført et ekstra sett klær for å gjøre folk mer unike, så det er faktisk fullt mulig å dra inn i en svært farlig dungeon med enda farligere fiender iført pysjamas. (dvs man har egentlig heavy armor, men det ser ingen andre). Problemet mitt med LotRO er at når man går litt opp i level blir det fort "gå dit, drep dem, gjenta til du går lei" akkurat som i stort sett alle andre MMORPG'er. Asiatiske kan virke som "verstinger", men det er bare fordi de fokuserer på en bra ting i stedet for å gi oss en rekke kjedelige ting. Dessuten er det ofte flere tusen quester i et MMORPG, så det er naturligvis grenser for hvor interessante hver eneste quest kan være. Endret 28. februar 2008 av thecrow77
akristina92 Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Jeg har spilt både Everquest 2 og Vanguard (og jeg koste meg med begge), og det første som slo meg med Vanguard var en viss likhet med EQ2, men det var egentlig bare grafisk sett (stive animasjoner, modeller som ser ut som barbiedukker og dårlig lysning/teksturer). Og jo, jeg har spilt de fleste koreanske mmorpg-spillene som finnes i min endeløse jakt på et MMORPG-spill jeg ville like. Jeg kan ikke ta på meg å ha spilt alle sammen så fryktelig lenge, men den tiden jeg brukte på å grinde/prøve å kommunisere med tyrkere var nok til at jeg slo av og avinstallerte hele greia. Tja, Cabal var jeg ikke helt begeistret over. Combo-greiene virka jo tøft, men ellers var det jo den klassiske grindinga (slik som jeg opplevde det i alle fall). Sword of the new world var jo litt tøft med tanke på familie-systemet, det var jo så mye grinding at de hadde implementert automatisk grinding. Med andre ord, du trenger ikke gjør en dritt for å gå opp i level, bare sett karakterene dine i nærheten av noen monstre og de vil drepe dem til du ber dem om noe annet. Men jeg tror dette ble tatt ut for en liten stund siden. 9Dragons har jeg egentlig ikke prøvd, det virket liksom ikke så fristende.
LysDiode Skrevet 29. februar 2008 Forfatter Skrevet 29. februar 2008 Perfect World har mange quest, grinding er ingen smart måte for å komme opp i level på. Dårlig firiend-system og chat system, vel å merke, men det er pga BETA versjonen. Det er sant å si vanskelig å kommunisere med Malayserne: - Hi, can you show me the way to the blacksmith, please? - I not ned an weapon Tja... Jeg kan si meg enig med mange av påstandene deres..
vikingkylling Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 I hvilke MMORPG'er grinder man ikke? Den største forskjellen (synes jeg da) mellom EQ2 og Vanguard er at i EQ2 grinder man mye, men i Vanguard går det mye raskere å queste om man vil opp i level. Likevel, mange av questene i Vanguard (og de aller fleste andre MMORPG'er jeg har prøvd) går ut på drepe noe, dvs grinde. Personlig begynner jeg å gå lei og håper vi kan få noe annet snart. WAR fokuserer mye på krig og PvP, så der blir det nok grinding av andre spillere i stedet for kjedelige AI fiender. AoC likeså. Det blir vel å spille det sex-MMO'et som er i utvikling om man vil ha noe annet en dreping, dreping og mer dreping. Skjønt det er jo et sports-MMO i utvikling (Empire Of Sports, om jeg ikke tar helt feil), så det kan jo kanskje bli interessant.
Zargas Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 Asiatisk MMO spill... nei du jeg tror ikke jeg prøver dem igjen jeg har prøvd nesten alle som man kan komme over Fluff til MMO golf spillet Og nesten alle er rein copy pasty remove some art insert new art poenge er bare at når jeg spiller et MMO fra Asia bruker jeg mer tid på og kill X creature for og så gå til neste plass for og drepe X creature MMO spill fra ze west har mer story Mer quests Mer og gjøre Egentlig bare utført mye mye bedre Men hva kan man forvente av spill som er free to play but pay for gear eh? nei jeg holder meg til ekte MMO spill (Nei jeg spiller ikke WOW, jeg venter på Warhammer online og Age of conan)
LysDiode Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Skrevet 2. mars 2008 Venter på Age of Conan også, det blir PW imens.. Hva står egentlig MMO for?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå