Gå til innhold

Ny spiller - hovedfoks på lydkvalitet


Anbefalte innlegg

Ja, topic forklarer vel det meste. Noen audiofile her inne som kan si meg hvilke Mp3-spillere som har best lyd? Har hørt lovord om Cowon D2. Andre anbefalinger?

 

Grunnen til at jeg lurer, er at jeg har kjøpt meg noen relativt dyre IEMs. "Ultimate Ears Super.fi 5 Pro" om noen lurte, og ønsker en spiller som leverer varene.

Endret av StaBBer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, topic forklarer vel det meste. Noen audiofile her inne som kan si meg hvilke Mp3-spillere som har best lyd? Har hørt lovord om Cowon D2. Andre anbefalinger?

 

Grunnen til at jeg lurer, er at jeg har kjøpt meg noen relativt dyre IEMs. "Ultimate Ears Super.fi 5 Pro" om noen lurte, og ønsker en spiller som leverer varene.

 

iAudio 7 (også fra Cowon) har også fått skryt:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=914458

 

Har du noe krav til lagringskapasitet ?

Lenke til kommentar

Vet du hva, satt faktisk å leste omtaler om iAudio7 nå. Skal jeg være ærlig så begynner jeg helle mot den, da video nærmest er uinteressant. Litt synd at den ikke har støtte for minnekort, men ser dere har 16GB versjonen til under 2k, noe som høres ut som en grei pris.

 

Noen som har formeninger om iAudio 7 kontra D2 når det gjelder lydkvalitet? Temmelig likt går jeg ut ifra?

Lenke til kommentar

Hvis du vil ha det absolutt beste av det beste innen lydkvalitet, fins det forøvrig to alternativer:

 

Kenwood HD60GD9EC hvis du ikke vil ha forsterker.

 

Red Wine Audio iMod hvis du ikke har noe imot forsterker.

 

Disse er nok det man regner som det aller beste innen portabel lyd. Cowon har god lydkvalitet de også, men kommer allikevel ikke i nærheten av disse spillerene.

 

Hvis du ikke vil drasse på en portabel forsterker så burde du gå for Kenwooden, men tross i den gode lydkvaliteten er det sagt at den skal ha problemer med bakgrunnsstøy på noen IEMs. Kan forøvrig bestilles på Bluetin.com (skal være trygt, er mange som har bestilt derifra).

 

Hvis du skal ha portabel forsterker er iMod den rette vei å gå. Kort forklart er det en iPod 5.5 G med en kraftig modifisert line out for best mulig lydkvalitet. Du kan bestille en på ALOaudio.com, eller hvis du allerede har en 4G eller 5/5.5G iPod kan du sende den inn @ RedWineAudio.com og få den modifisert. Som sagt, til denne pakka trenger du en forsterker. Jeg ville anbefalt Corda HeadSix eller RSA Tomahawk.

 

Begge disse alternativene blir nok veldig dyre etterhvert, men men, det er det beste hvis du virkelig skal utnytte lydkvaliteten i IEMene dine ;)

Lenke til kommentar

Nå var jeg så heldig å få kjøpt en iMod fra ALO nå rett etter nyttår, tror ikke de har flere nå. Var ingen igjen sist gang jeg va inn på siden. Tingen med iMod er at om du skal få maks ut av den må du instalere rockbox på den for å få spilt av lossless filer. Og det programet er så fullt av buggs og drit at spilleren kan nesten ikke brukest. Pluss at det sluker det lille av batteri kapasitet iPoden har fra før. Lyden er rett og slett fantastisk men når det kan ta opptil ett minutt å skifte spor eller navigere inn og ut av mapper så blir den veldig tungvindt å bruke. I og med at D2en min kommer nokså nærme lydkvaliteten blir den brukt mye mer en iModen (har forøvrig en crapy portabel amp for øyeblikket så lydkvaliteten blir nok enda bedre når jeg får en bedre amp på plass).

 

Så om lydkvalitet er det viktigste i verden så er vell en iMod tingen men for min del i alle fall så går det ikke ann å ha den som hovedspiller i alle fall.

 

Og med tanke på hvor mye en iMod og en god portabel amp koster så vil en D2 eller en iAudio 7 være ett my bedre alternativ.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...