Gå til innhold

Nokia N78 - Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns N78 er veldig bra! Kanskje ikke mye overraskende nytt, men allikvel, frekt og stilig design i "pianosvart" overflate.

 

Det som man merker mest til ved N78 er design på menyer og slikt. Ikoner og sånn er det samme, men det er mer effekter og slikt. Spesiellt med temaet Haze. :)

 

Eneste store minuset jeg har funnet mot mitt bruksnivå er måten å sende MMS på. Pr. i dag finner jeg bare ut at man må opprette en SMS og endre denne til MMS, skal forske mer på dette.

 

C tasten kunne vært mer hendig plassert

 

Ellers liker jeg N78 veldig godt! Den har god og skarp skjerm, rask og fin i menyene og bruk, kamera er bra nok for de fleste, god lyd i musikkspilleren. FM senderen har jeg kun testet opp mot en Tivoli radio og det fungerer veldig bra med klar og fin lyd.

 

Men alt i alt, mye for pengene! Kunne fått en sekser, men får trekk for C tastens plassering, vrien MMS, ubeskyttet linsedeksel og LED hjelpelys istedet for xenonblitz som N82 er utstyrt med.

 

Så en 5'er fra meg :)

Endret av PerTurbo
Lenke til kommentar
Eneste store minuset jeg har funnet mot mitt bruksnivå er måten å sende MMS på. Pr. i dag finner jeg bare ut at man må opprette en SMS og endre denne til MMS, skal forske mer på dette.

Hvis du oppretter en ny melding og setter inn f.eks. et bilde blir meldingen automatisk gjort om til en MMS...

Lenke til kommentar

Har nå holdt på med den i noen gode timer og er virkelig fornøyd med kjøpet. Tastene kunne virke litt rare i begynnelsen, men jeg ble veldig raskt vant til de, og kan nå skrive SMS omtrent like raskt som jeg har gjort på min tidligere 6300. Alt med den er helt herlig! GPSen fant frem til hvor jeg var iløpet av ti sekunder. NaviWheel synes jeg er en genial detalj, og jeg bruker den mye. I begynnelsen tenkte jeg den var for sensitiv, men nå begynner det å hjelpe. Er en vanesak dette og, sammen med tastene.

Eneste negative jeg kan komme på i farten er at den ikke har linsedeksel. For meg betyr dette ingenting, siden jeg kommer til å gå med den i en beskyttelsespose likevel, men det er noe Nokia skulle ha ordnet.

 

Om det er noen spørsmål er det bare på fyre løs!

Lenke til kommentar

Jeg fant også ut at man kan bare sette inn bilde i sms delen, så endrer den aut. til mms. :)

 

-

 

Lisensen skal kunne brukes over på neste så lenge du har lisenskoden.

 

-

 

FM senderen fungerer veldig bra! Testet denne på 2 Tivoli radioer, radioen i hjemmekinoanlegget, og 4 forskjellige biler (Ford Focus, Audi A4, VW Touran og Volvo V70, alle av nyere årgang) og tok inn signaler veldig bra. Kommer opp NOKIA i radioens display. :)

Lenke til kommentar

Etter snart tre ukers bruk, ser jeg at ord jeg lagrer forsvinner ut av ordboken. Jeg VET jeg har lagret ordet som nytt ord, noen dager senere tar den det ikke og jeg må lagre det på nytt.

 

Jeg trykker HELE tiden feil når jeg skal skrive ord som inneholder ghi. Da blir det ofte punktum eller pqrs.

 

Jeg gledet meg så sinnsykt til denne mobilen, og har blitt ganske skuffet så langt, dessverre.

 

Den forrige mobilen min, Nokia 7390, hadde også sinnsykt lavt minne for nye ord. Dersom ikke dette kan forandres med enkle tastetrykk, kommer nok jeg til å selge min N78.

 

Og jeg liker VIRKELIG ikke plasseringen til C knappen!! :nei:

 

Edit: Og etter at jeg installerte ny versjon av GPSversjonen, finner jeg fillern ikke ut av noenting! :-(

Endret av Kari_Anne
Lenke til kommentar
Etter snart tre ukers bruk, ser jeg at ord jeg lagrer forsvinner ut av ordboken. Jeg VET jeg har lagret ordet som nytt ord, noen dager senere tar den det ikke og jeg må lagre det på nytt.

 

Jeg trykker HELE tiden feil når jeg skal skrive ord som inneholder ghi. Da blir det ofte punktum eller pqrs.

 

Jeg gledet meg så sinnsykt til denne mobilen, og har blitt ganske skuffet så langt, dessverre.

 

Den forrige mobilen min, Nokia 7390, hadde også sinnsykt lavt minne for nye ord. Dersom ikke dette kan forandres med enkle tastetrykk, kommer nok jeg til å selge min N78.

 

Og jeg liker VIRKELIG ikke plasseringen til C knappen!! :nei:

 

Edit: Og etter at jeg installerte ny versjon av GPSversjonen, finner jeg fillern ikke ut av noenting! :-(

anskje du skal vente til neste firmware kommer? Da blir det forhåpentligvis fikset. Det er jo alltid litt barnesykdommer i nye mobiler. Hvis den ellers er rask og fin, så synes jeg det er et lite problem.
Lenke til kommentar

Hei!

 

Fikk min n78 i posten idag og har fiklet hele dagen. Jeg har et spørsmål relatert til GPS'en. Jeg er ikke sikker på om A-GPS'en er aktivert da det kan se ut som "kb-telleren" ikke teller "på kartet" ved GPS bruk. Brukte gå-funksjonen etter å ha plottet inn en rute. Tok en annen vei for å se hvordan den responderte. Ingen alternativ rute og det gikk en evighet før den oppdaget at jeg avvikte fra den kalkulerte ruten.

 

Har sjekket innstillingene - A-GPS er aktivert.

 

Men skal internett være tilkoblet når man er inne på programmet?

 

Verktøy -> Koble til -> (nettverkstilkobling) Internett

Lenke til kommentar
Dette er det samme problemet jeg hadde med min.

 

Meny -> Verktøy -> Tilkobling -> GPS-data -> Valg -> Lokaliseringsinst. -> Lokaliseringsmetoder -> Kun hak av for Assisted GPS og integrert GPS.

 

Assisted GPS og integrated GPS er aktivert og har vært det hele tiden. Det samme med nettverksbasert.

 

Skal forsøke med kun assisted og integrated og se hva som skjer.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke så alt for godt kjent med S60, så lurer på en ting.. Hvordan kan jeg redigere den aktive ventemodusen? Altså, jeg finner ut av hvordan å forandre de syv ikonene som ligger øverst, men hvordan kan det som er under endres? Tenker på Søk-funksjonen, kalender, WLAN-scanning osv. Er interessert i å fjerne Internettdeling nederst. Har ingen bruk for det og kommer aldri til å få det heller..

Går det an å gjøre det?

Lenke til kommentar
Dette er det samme problemet jeg hadde med min.

 

Meny -> Verktøy -> Tilkobling -> GPS-data -> Valg -> Lokaliseringsinst. -> Lokaliseringsmetoder -> Kun hak av for Assisted GPS og integrert GPS.

 

Hmm.. ingen nedlastede data såvidt jeg kan se, og det er vel derfor jeg er veldig usikker på om A-GPS'en er aktiv selv om den er aktivert via instillingene. I forhold til det jeg nevnte i mitt første innlegg har jeg en mistanke om at den ikke er det.

 

 

Ang. internett-innstillingene som spørte om tidligere:

 

Valg -> verktøy -> Koble til -> internett eller wap-tjenester

 

Ved å trykke på internett vil streken over over tegnet som er til venstre for kb-telleren forsvinne. Altså kan det se ut som 3G er aktivisert om jeg ikke tar helt feil. På bildet under er den ikke aktivert.

 

Skal denne være aktiv for A-GPS'en sin del?

 

post-164274-1213815773.jpg

 

Takker for hjelp. Forstår ikke den døyt... :hmm:

Endret av arild123
Lenke til kommentar

Detaljene er korrekte, spectre.

 

Jeg sjekket detaljene i nedlastningsloggen. Ser det ligger flere datapakker på ca. 2 kb etter bruk av gps. Kanskje dette kan tilskrives A-GPS'en? Telleverken i nokia-maps har jeg forøvrig ikke sett i bevegelse.

 

post-164274-1213873412.jpg

 

Er det slik internett-tilkoblingen skal se ut mtp symbolene?

Endret av arild123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...