Gå til innhold

Hjelp! Cron job / Wordpress / Postie


Anbefalte innlegg

bruker wordpress til blogg sammen med postie plugin for å kunne blogge med epost fra mobil. men for å poste på bloggen må jeg kjøre et program (postie) manuelt fra admin-sidene på bloggen. Dette blir jo helt feil og helt unødvendig tungvint.

Så jeg har fått med meg at man kan kjøre en såkalt "cron job" på fila som "blogger" f.eks hvert 5 minutt..

 

Men webhosten min har ikke slik cron job tjeneste (one.com)

 

 

Finnes det noe alternativ?

 

 

 

Takker for svar

Endret av nettmester
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alternativ til cron? Ikke som jeg vet om.

 

Men du kan inkludere filen på forsiden, og kjøre den funksjonen som henter fra epost. På den måten blir det lagt til neste gang en bruker besøker siden din.

 

 

ja.. som en handling i en slags PageLoad på en måte. Har ikke så greie på php, men finner nok ut av det..

Har lagt en knapp i header der nå i første omgang.

 

Men er det ikke med at epost prøver bare å sende en viss tid (60 min eller noe) slik at da må noen åpne bloggsiden innen 60 minutter ellers blir eposten kansellert?

Eller ligger den sendte eposten i postie i uendelig tid?

Lenke til kommentar
Jeg går ut ifra at du sender epost til en normal adresse, som lagres på en server. Postie, uten at jeg vet noe om det, henter bare nye epost fra serveren når scriptet kjøres.

 

 

Ja det skal nok gå..

 

men som sagt, har lite greie på php.

 

Du kunne ikke vært så grei å forklart hva som må skrives? og hvor i koden? er det i index.php eller i header.php?

Lenke til kommentar
Alternativ til cron? Ikke som jeg vet om.

 

Men du kan inkludere filen på forsiden, og kjøre den funksjonen som henter fra epost. På den måten blir det lagt til neste gang en bruker besøker siden din.

Jeg må arrestere deg her; får gutten masse besøkende, er det kanskje ikke optimalt å gjøre dette hver gang, uansett hvor triviell funksjonen er.

 

Funker ikke WP-Cron?

 

http://wordpress.org/extend/plugins/wp-cron/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...