Gå til innhold

Tatung 32 tommer og oppkobling til TV


Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte meg en: https://prisguiden.no/product.php?productId=84100 her for ikke så lenge siden, jeg prøvde og koble PC-en min opp til den men det går ikke, det som skjer er at bootingscreen kommer, loadingscreenen til windows, også idet PC-en går inn i selve windows får jeg blå skjer(vanskelig å forklare, men det er standard blå skjerm når man skal inn på vga. HDMI og scart ''kanalene'') og så kommer denne meldingen: ''utenfor området''.

 

Jeg har prøvd forskjellige ting for å få bilde, som å sette skjermkortet mitt til og tvinge fram TVen ved oppstart, hatt Pc-en helt av og så starte opp Pcn, jeg har prøvd og starte PCen, så koble til TVen, men ingenting fungerer. Er litt kjedelig at en Tv jeg kjøpte, mest for å bruke til PCen ikke vil koble seg til. Har dette skjermkortet: https://www.psdata.no/ps.asp?IT=129671, i tilfelle det hjelper. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få Pcen koblet til?

 

Er ikke så pro med Pc, så vist det er noe der ikke skjønner, så bare spør, så skal jeg forklare, på forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg får ikke engang bilde på skjermen jeg, uansett hva pokker jeg gjør. Har prøvd å starte opp pc med tv koplet til, kople til senere, osv. Men eneste jeg får er en blå skjerm hvor det står: Ikke VGA signal, TV slår seg nå av. Det som er så FORFERDELIG frustrende er at Tv'en slår seg av ca 1,5 sekund etter at jeg velger VGA som signalkilde. Er så sint at jeg sprekker snart.

Lenke til kommentar
Jeg får ikke engang bilde på skjermen jeg, uansett hva pokker jeg gjør. Har prøvd å starte opp pc med tv koplet til, kople til senere, osv. Men eneste jeg får er en blå skjerm hvor det står: Ikke VGA signal, TV slår seg nå av. Det som er så FORFERDELIG frustrende er at Tv'en slår seg av ca 1,5 sekund etter at jeg velger VGA som signalkilde. Er så sint at jeg sprekker snart.

 

Ja, samme problem som jeg har, håper noen datakyndige kan hjelpe oss.

Lenke til kommentar

Altså, hvis du kjører laptop feks så kan du velge utvidet skrivebord(tror det er noe av det samme på stasjonær)

Det vil si at om du kjører med dette må du også bestemme oppløsningen på den andre skjermen (dette gjøres på samme måte som med "vanlig" oppløsningsinnstillinger, bare at du trykker på den andre skjermen)

 

 

Har du stasjonær, prøv å skru på PC-en med den vanlige skjermen og sett innstillingene feks på 1024*768 eller 800*600 før du bytter skjerm til Tatungen

 

Det kan også bli klundrete om man bruker dvi-vga omformer

Lenke til kommentar

Når du er sikker på at dataen er ferdig å boote og du er inne i windows. Hold inne Fn og trykk F3 hvis du har laptop. Hvis du har stasjonær så må du inn i kontrollpanelet for skjermkortet og velge at du skal bruke TVen som primærskjerm. Det går ikke med clone. Oppløsningen skal være 1360x768 ikke 1366x768 som det står i alle beskrivelser for skjermen.

Lenke til kommentar

Har gitt opp DVI-VGA, gått for DVI-HDMI istedet. Fikk flott bilde på skjermen med en gang; rett på 1360x768 uten noen form for mekking i Vista, bare koplet til rent fysisk. Jeg er fortsatt ikke 100% sikker på hva som faktisk ligger bak '1:1 pixelmapping' og hvilke konsekvenser det har at denne tv'en IKKE støtter det over HDMI. Bildet ser fantastisk klart ut, og alt fra start-menyen til film og spill ser veldig, veldig bra ut.

 

Mistenker at DVI-VGA kablen jeg har egentlig er en VGA-DVI kabel, så det blir tull når jeg prøver å gjøre et digitalt bilde analogt ;) (Ikke sikker på dette, men er jo nærliggende å tenke i de baner :))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...