Gå til innhold

Leking med Foxconn X48 Blackops!


Anbefalte innlegg

Som noen av dere vet har jeg fått tak i ett X48 kort fra Foxconn. Kortet kommer til å hete Blackops og tar over ett MARS kortet som i mine øyne er _det_ beste P35 kort.

 

Så, klarer Blackops å overgå MARS..? Tja.. Kortet fungerer faktisk bedre! enda mer vcore, og skikkelig crossfire støtte = good. Tester litt Pi osv før jeg dundrer løs på 05 og 01. Ser ut som cpuen klarer ca 5750Mhz i 05. Gjør ett nytt forsøk på 6Ghz ved neste session! (med enda mer vcore og noen minus til.. så kan det være mulig)!

 

Haakon

 

edit: ikke bry dere om tiden.. ikke optimalisert godt nok enda.

post-88790-1203955881_thumb.jpg

Endret av **dp**
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stigfjel,

 

Tror knappast det är annorlunda komponenter på Foxconn sina kort jämfört med konkurrenternas. Dessa är ju riktade mot mainstream/entusiaster och då är det de billigaste komponenterna som välges. Visst, det kanske rullar ut ett och annat kort med i dina fall "bättre" komponenter" på detta kort, men tar du 10 kort till så är det fullt möjligt att få olika komponenter, även från samma revision av ett HK. Nu tänker jag mest på Caps, spolar och elektriska komponenter. På detta kort sitter det en extra kontroller från Jmicron med 2 externa sata bakpå och en extra på själva kortet. Ljudet kommer från Realtek ALC885. När det gäller nätverk finns det 2st Gigabit kontrollers, men ingen info i från vilken tillverkare.

Lenke til kommentar
Stigfjel,

 

Tror knappast det är annorlunda komponenter på Foxconn sina kort jämfört med konkurrenternas. Dessa är ju riktade mot mainstream/entusiaster och då är det de billigaste komponenterna som välges. Visst, det kanske rullar ut ett och annat kort med i dina fall "bättre" komponenter" på detta kort, men tar du 10 kort till så är det fullt möjligt att få olika komponenter, även från samma revision av ett HK. Nu tänker jag mest på Caps, spolar och elektriska komponenter. På detta kort sitter det en extra kontroller från Jmicron med 2 externa sata bakpå och en extra på själva kortet. Ljudet kommer från Realtek ALC885. När det gäller nätverk finns det 2st Gigabit kontrollers, men ingen info i från vilken tillverkare.

X48 chipsettet er på ingen måte et mainstream chipset. X48 vil være rettet mot entusiaster og profesjonelle brukere. Da bør det være et krav at det brukes kvalitetskomponenter. Jeg rettet samme kritikk mot de fleste X38-baserte hovedkort, bortsett fra et par som skilte seg ut fra "bermen".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

@stigfjel:

Dine innlegg og synspunkter har svært lite å gjøre i denne tråden/denne forumkategorien.

Din fokus på "kvalitetskomponenter" (les: kompatibelt med "Unix") er vel kjent, og helt forståelig.

I rett fora.

Her blir det som om en "drita full mann" buser inn på bedehuset og lirer av seg noen gloser.

(Dette er typisk adferd for folk med svært dårlige sosiale antenner.)

Kom deg tilbake til Unix/Solaris trådene nå.. og lovprising av MSI 975 Powerup Edition. :D

Lenke til kommentar
@stigfjel:

Dine innlegg og synspunkter har svært lite å gjøre i denne tråden/denne forumkategorien.

Din fokus på "kvalitetskomponenter" (les: kompatibelt med "Unix") er vel kjent, og helt forståelig.

I rett fora.

Her blir det som om en "drita full mann" buser inn på bedehuset og lirer av seg noen gloser.

(Dette er typisk adferd for folk med svært dårlige sosiale antenner.)

Kom deg tilbake til Unix/Solaris trådene nå.. og lovprising av MSI 975 Powerup Edition. :D

Jah, enig. Men det er mulig å ha gode sosiale antennre selv om man er en drittsekk på forumet da....amen!

Og "din fokus på kvalitets...bla bla bla", din, hehe, lo rimelig greit... :tease:

Lenke til kommentar
@stigfjel:

Dine innlegg og synspunkter har svært lite å gjøre i denne tråden/denne forumkategorien.

Din fokus på "kvalitetskomponenter" (les: kompatibelt med "Unix") er vel kjent, og helt forståelig.

I rett fora.

Her blir det som om en "drita full mann" buser inn på bedehuset og lirer av seg noen gloser.

(Dette er typisk adferd for folk med svært dårlige sosiale antenner.)

Kom deg tilbake til Unix/Solaris trådene nå.. og lovprising av MSI 975 Powerup Edition. :D

 

Og han klarer ikkje finne tester på hvorfor de nettkorta og de andre kvalitetskomponentene han snakker om er bedre. Så man kan jo begynne å lure. Kommer han med ytelsestester som beviser at de er så sinnsykt mye bedre enn de som oftest blir brukt, så skal jeg også gi meg :p

Lenke til kommentar
@stigfjel:

Dine innlegg og synspunkter har svært lite å gjøre i denne tråden/denne forumkategorien.

Din fokus på "kvalitetskomponenter" (les: kompatibelt med "Unix") er vel kjent, og helt forståelig.

I rett fora.

Her blir det som om en "drita full mann" buser inn på bedehuset og lirer av seg noen gloser.

(Dette er typisk adferd for folk med svært dårlige sosiale antenner.)

Kom deg tilbake til Unix/Solaris trådene nå.. og lovprising av MSI 975 Powerup Edition. :D

Nå har jeg ikke nevnt det spesifikke hovedkortet på en god stund. Og det må være lov til å kreve at dyre hovedkort også bruker gode komponenter.

Og han klarer ikkje finne tester på hvorfor de nettkorta og de andre kvalitetskomponentene han snakker om er bedre. Så man kan jo begynne å lure. Kommer han med ytelsestester som beviser at de er så sinnsykt mye bedre enn de som oftest blir brukt, så skal jeg også gi meg

En bruker her på forumet skulle sette opp en filserver. Han fikk sinnsykt dårlig ytelse på samba (bare et par Mbps) på et 100 Mbps nettverk. Men da han brukte NFS eller rsync fikk han nesten 100 Mbps hastighet, altså tett opp imot 100 Mbps. Han skjønte ikke hva som var feilen, men så fant han ut at han skulle teste nettverkskort. Det integrerte kortet han brukte først var et ganske nytt Gbps kort fra Realtek. Han fikk samme resultat med et eldre 10/100 Mbps kort. Men så fant han ut at han skulle prøve med et gammelt 10/100 Mbps kort fra Intel med en heller tvilsom plugg. Da han prøvde det, forsvant alle problemer som dugg for solen. Nok et eksempel på at kvalitetskomponenter faktisk har noe å si.

Lenke til kommentar

jaja greit det at kvalitets komponenter er bra og hipp som happ! spade er spade og alt sånn ass,,

 

 

men vær så snill a! vi snakker om overklokking og leaking av et nytt hk ,, ikke spesefike fakta om det ,, vi snakker oc ! prat om ting i riktig katogeri !

 

gleder meg til mere resultater av dette kortet ser lovende ut ! får lyst på et sånt med et 3870 til og en quad!! bra jobba DP

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...