Gå til innhold

jente som er nybegynner!


iskya

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ei relativt slank jente (57kilo) som har null muskler omtrent fordi jeg aldri har trent styrketrening (har aldri trent særlig mye i det hele tatt, bare en gang i uka i snitt, og det har vært aerobic/spinning...)

Hadde veiledningstime for styrketrening tidlig forrige uke og fikk et fullkroppsprogram, med 3setx12rep på det meste.. Foreløpig tenkte jeg å trene styrke mandager og fredager (på mandag både styrke og spinning, på fredag bare styrke. I tillegg skal jeg trene spinning/aerobic på onsdager).

Hvor fort kan jeg merke resultater tror dere? Mitt mål er å bli kvitt sånn 3-4kilo med fett og å få litt muskler (så den totale vekta mi trenger ikke gå ned, da muskler veier mer enn fett..). Dersom dette går bra vil jeg etter en måned (kanskje litt mer) begynne å trene styrke onsdager også...

Noen kommentarer/ideer? Lurer som sagt på hvor fort jeg kommer til å merke fremgang/resultater av treningen!

 

Edit: litt tilleggsinfo: Jeg er 23år og 167cm høy (og som sagt, 57kg)

Endret av muchacha
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I de alle fleste tilfeller (også i mitt eget) er det sånn at i starten går det veldig raskt oppover på styrken.

Med litt innsats burde du kunne merke god fremgang fra måned til måned i starten, vil jeg si. I de aller fleste øvelser.

 

Når det gjelder fettlslanking kan det hende at du må kjempe en hard kamp, siden du ikke er så tjukk har du sikkert ikke så mye fett, og det lille du har kan være vanskelig å kvitte seg med. Men det lar seg nok gjøre med litt innsats, skal du se.

Så bare stå på. Det viktigste med treningen (synes jeg) er motivasjonen og rutiner. Lykke til.

Endret av fredrikg-
Lenke til kommentar

Kan bruke dama mi og ei vennine som eksempler. Vi begynte å trene stryke ilag for 5 måneder siden. Begge damene var slanke i utgangspunktet men hadde svært lite muskler. Vi har kjørt et hardt program med mye fokus på baseøvelser så framgangen de har hatt blir nok litt større enn det du får, men du kan allikevel øke mye. Dama mi har gått ned 3 kg i kroppsvekt og øket maksstyrket sin med 50-100% i samtlige øvelser (eks 27,5 kg til 42,5 kg i benkpress), hun andre vennina har gått ned 2,5 kg og økt maksstyrken ca 50% i alle øvelser (hun har trent litt styrke tidligere så hadde bedre grunnlag enn dama mi). De har blitt synlig strammere og fått bedre kroppsholdning. Jeg kan love deg stor fremgang om du følger programmet og gjør øvelsene riktig, og kan hende du går litt ned i vekt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...